קיה מציגה באמצעות קונספט מרהיב את כיוון העיצוב העתידי של המותג הכולל מרכב דמוי קופה ותא נוסעים בעיצוב מינימליסטי.

2015 קיה נובו קונספט

בזמן שאנו צופים בתערוכת ניו יורק, בסיאול שבדרום קוריאה נערכת במקביל תערוכת רכב מקומית אותה קיה מנצלת בכדי להציג דגם קונספט חדש - קיה נובו - הרומז לפי החברה על שפת העיצוב העתידית שתאפיין את הדגמים הקומפקטיים יותר של המותג.

 

דגם הקונספט, השואל את שמו מהמילה הלטינית " novatus’" שמשמעותה התחדשות, עוצב ע"י מרכז העיצוב הראשי של קיה בקוריאה כאשר הפלטפורמה המשמשת את דגם הקונספט נלקחה מקיה פורטה. עיצוב הדגם הוא אבולוציה לשפת העיצוב הנוכחית של קיה וניתן לומר שדגם הקונספט הוא סיכום של כל דגמי הקונספט שקיה הציגה במהלך השנים האחרונות, כגון הקונספט קיה GT שהוצג לפני כארבע שנים.

 

כמו כל היצרנים כיום גם קיה רוצה להעניק לדגמים שלה זהות אחידה, זו הסיבה שאת מרכז החזית תופס גריל "אף הנמר" של קיה הנמתח בין שני פנסי חזית צרים והוא מודגש ורחב יותר מבדגמים הנוכחיים של קיה. לפי קיה, גם את העיצוב דמוי הקופה של דגם הקונספט נוכל לפגוש בדגמים העתידיים שלה.

 

תא הנוסעים של דגם הקונספט זוכה לעיצוב מנימליסטי, גישה בה נוקטים כל יצרני הרכב האירופאים, כאשר כל מערכות השליטה ברכב מרוכזות סביב הנהג. את השליטה על הפונקציות הרבות ברכב, הנהג יבצע דרך משטח מגע המוצב מצידו הימני של גלגל ההגה. משטח המגע כולל סורק טביעת אבצע המזהה את הנוהג ברכב ומתאימה את כיול המערכות השונות בהתאם להעדפות שלו כגון תחנות מועדפות ברדיו, המידע שיוצג במערכת המולטימדיה, תנוחת הנהיגה המועדפת ועוד.

 

את דגם הקונספט, קיה ציידה במנוע 1.6 טורבו GDI החדש של החברה אותו פגשנו ממש לאחרונה בקיה אופטימה החדשה וכמו באופטימה, גם כאן מנוע זה משודך לתיבת ה-7 הילוכים DCT החדשה של קיה.

 

תגיות: קיה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.