יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, תקיים במהלך החודש הבא את "המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל" שמטרתו עידוד נסיעה חשמלית, חסכונית וירוקה וכמובן, הצגת יכולות החיסכון של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה. הפרסים? חופשה זוגית בטוקיו, יפן, לזוכה במקום הראשון והזוכה במקום השני יזכה בסוף שבוע זוגי במלון היוקרתי "בראשית".

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

התחרות מיועדת ללקוחות קורולה היברידית (סדאן) והיא תתקיים בשני שלבים, שלב המוקדמות שיתקיים ב-14.5.2021 וכולל מסלול באורך של 130 ק"מ והגמר שיתקיים ב-21.5 בו המשתתפים יצאו אצטדיון נתניה לנסיעה לאורך תוואי של 100 ק"מ. המנצח בכל אחד מהשלבים הוא מי שיצליח לבצע את הנסיעה "החשמלית" והירוקה ביותר, כאשר המדידה תתבצע באמצעות מכשיר ייעודי שיותקן בכל רכב.

 

היביריד נגד חשמלי
סוללה אחת של רכב חשמלי מאפשרת לייצר 40 סוללות לרכב היברידי.

כמובן שחלק ממטרת התחרות היא להציג את היתרונות של הנעה היברידית מול הנעה חשמלית בהסתכלות גלובלית של ייצור וזיהום או במילים אחרות, טויוטה טוענת (ובמידה רבה של צדק) כי הנעה חשמלית היא עדיין לא טכנולוגיה בשלה מספיק בכדי להחליף לחלוטין את מנועי הבעירה הפנימית כאשר הם משולבים במערכת הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין.

 

בטויוטה העולמית מאמינים שרכבי ה-HEV מהווים חלק חיוני בהרכב העתידי של כלי הרכב אך שהטכנולוגיה ההיברידית תהיה העיקרית והנפוצה בשנים הקרובות, בין היתר בזכות יעילותה הגבוהה, הזיהום המופחת הכרוך בייצורה והחיסכון בחומרי גלם המצויים במחסור ונדרשים עבור רכבים חשמליים מלאים. כך למשל, במקום לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד, ניתן להשתמש באותו חומר גלם כדי לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV).

טויוטה איננה מאמינה בתרחיש של "המנצח מקבל הכל" אלא בעתיד בו טכנולוגיות החשמול השונות, לרבות HEVs, PHEVs, BEVs ו- FCEVs, כולן תהיינה חלק מהשוק, ומומחיותה הרבה מאפשרת לה למקם על ציר הזמן את עתידו של כל אחד מפתרונות "החשמול" הללו. כמו כן ניסיונה הרב בתחום הרכבים ההיברידיים – חשמליים, הנעות חשמליות, סוללות ויחידות בקרת כוח לימד את טויוטה כיצד לנהל ולחדש אנרגיה ביעילות, ולספק מגוון אפשרויות חשמול