2022 טויוטה לנד קרוזר 300 החדש
טויוטה לנד קרוזר החדש.
2022 טויוטה לנד קרוזר 300 החדש
טויוטה לנד קרוזר החדש.

לא, לא מדובר בלנד קרוזר פראדו המוכר לנו בישראל (J150) אלא באח הגדול, הבכיר ואפשר גם לומר המקורי של הפרדו המשווק כבר 70 שנה. לנד קרוזר J300 החדש אותו טויוטה חושפת כעת הוא המחליף של דגם J200 הנוכחי אשר שרת את טויוטה לא פחות מ-13 שנה. בעולם של רכבי שטח שהולכים ונכחדים, השקה של לנד קרוזר חדש היא בהחלט מאורע מיוחד לכל חובבי השטח, במיוחד באזור המפרץ הפרסי שם יש את הלקוחות שיכולים להרשות לעצמם את מחירו הגבוה של הדגם ושם גם טויוטה ערכה את הופעת הבכורה העולמית של הדגם (בדובאי).

 

לנד קרוזר J300 הוא דגם חדש מהיסוד וזה מתחיל מהבסיס החדש שהוא שלדת סולם חדשה GA-F שתשמש את כל רכבי השטח והטנדרים הגדולים של המותג, כולל לדוגמה את הדור הבא של הטנדר היילקס ושל הפראדו. השלדה החדשה קשיחה יותר ואפשרה לטויוטה להשיל ממשקל הדגם כ-200 ק"ג לעומת הדגם היוצא ולהנמיך את מרכז הכובד באמצעות הזזה של המנוע ותיבת ההילוכים 70 מ"מ לאחור ו-28 מ"מ מטה לעומת הדגם היוצא.

 

2022 טויוטה לנד קרוזר GR
גם בגרסת GR ספורטיבית בהמשך השנה.

עם הפלטפורמה הזו טויוטה מציגה מספר חידושים משמעותיים עבור הדגם, זה כולל מערכת בקרת שטח (Multi Terrain Select) המשנה אוטומטית את מצב הנהיגה בהתאם לדרך עליה נע הרכב, מערכת Multi-Terrain Monitor שבדומה למערכת של לנד רובר "הופכת את מכסה המנוע לשקוף" כך שהנהג יכול לראות את כל המכשולים שלפני הרכב במסך המרכזי וכך להציב את הגלגלים במיקום מדויק, תכנון חדש למתלים עם בולמים זקופים יותר ועוד. כמו בדגם היוצא, גם כאן טויטה התקינה את מערכת KDSS אך בגרסה חדשה עם תפעול חשמלי (E-KDSS) במקום הידראולי. מערכת זו מאפשרת את ניתוק המוטות המייצבים באופן אלקטרוני וכך להשיג מהלך מתלה גדול יותר בשטח מבלי לוותר על היתרונות של מוטות מייצבים בנהיגת כביש.

 

2022 טויוטה לנד קרוזר החדש תא הנוסעים
איכות אנלוגית.

הלנדקרוזר החדש כבר לא ישווק עם מנוע V8, במקומו טיוטה התקינה בחזית הדגם מנוע V6 טווין טורבו חדש בגרסת בנזין ודיזל. גרסת הבנזין, בנפח של 3.5 ליטר, מייצרת הספק מרבי של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, גרסת הדיזל, בנפח של 3.3 ליטר, מייצרת הספק מרבי של 309 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ.

 

2022 טויוטה לנד קרוזר החדש
לנד קרוזר החדש.

המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, שלפי טויוטה מאפשרת הפחתה של 10% בפליטת CO2 לעומת תיבת ה-6 הילוכים של הדגם היוצא. התיבה מעבירה את הכוח אל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה 4X4 חדשה הכוללת תיבת הפחתה (בתפעול אלקטרוני) ונעילות דיפרנציאל.

 

2022 טיוטה לנד קרוזר 300 החדש
מנועי V6 טווין טורבו חדשים.

לנד קרוזר החדש זהה בגודלו לדגם היוצא, עם אורך של 4,990 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ. גם מרווח הגחון וזוויות הגישה/נטישה זהות לאלו של הדגם היוצא. טויוטה לנד קרוזר החדש ישווק במגוון גרסאות, כולל גרסת GR ספורטיבית יותר. בשלב זה טויוטה לא מספקת פרטים על גרסת ה- GR של הדגם, את זה היא תעשה בשלב מאוחר יותר השנה.

 

2022 טיוטה לנד קרוזר 300 החדש
לנד קרוזר 300 החדש.

תא הנוסעים החדש מציג שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, אך האווירה עדיין יותר תכליתית מאשר יוקרתית או אולטרה מודרנית (יש אפילו מחליף מובנה בקונסולה המרכזית). בטויוטה בחרו במודע להמשיך ולעשות שימוש נרחב בכפתורים פיזיים לתפעול מערכות הרכב השונות וזאת בכדי לאפשר שימוש אינטואיטיבי ונוח יותר בזמן נהיגת שטח.

 

כיאה לרכב היקר ביותר של טויוטה נוכל למצוא בדגם שפע של אבזור נוחת ובטיחות, כולל בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, המון שקעי USB לטעינה, חימום/אוורור למושבים מלפנים ובשורה השנייה, מערכת בידור אישית לנוסעים מאחור, קיפול חשמלי של המושבים מאחור, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.