סטלנטיס
קבוצת סטלנטיס נכנסת בכל הכח לעידן החשמלי.
סטלנטיס
קבוצת סטלנטיס נכנסת בכל הכח לעידן החשמלי.

קבוצת סטלנטיס, שהיא האיחוד בין קבוצת PSA לבין קבוצת FCA, פורסת תקציר של התוכנית האסטרטגית שלה בתחום החישמול והתוכנה של הקבוצה עד לסוף העשור הנוכחי. למימוש התוכנית המקיפה הזו הקבוצה תבצע השקעת עתק בסכום של מעל ל- 30 מיליארד אירו עד לשנת 2025 כאשר היעד של הקבוצה הוא שעד לשנת 2030 70% ממכירות הקבוצה באירופה יהיו מדגמים בעלי פליטת מזהמים נמוכה, פלאג-אין או חשמלי בקיצור, וכ-40% בשוק האמריקאי.

 

אז מה כוללת התוכנית? פיתוח של 4 פלטפורמות שונות עבור 14 המותגים השונים של הקבוצה, השקה של רכבים חשמליים עם טווח נסיעה של 500 ק"מ עד 800 ק"מ עם יכולת טעינה מהירה של 32 ק"מ לכל דקת טעינה, שדרוג מרחוק של מערכות הרכב השונות באמצעות פיתוח תוכנה מתאימה, בניית חמישה מפעלי ענק לייצור סוללות בקיבולת כוללת של 260GWh עד לשנת 2030, הצגת סוללות מצב מוצק בשנת 2026 ועוד.

 

סטלנטיס
סוללות בקיבולת של 37kWh ועד 200kWh.

כל המהלך ישען על 4 פלטפורמות מודולריות חדשות, פלטפורמות ייעודיות לרכב חשמלי אך כאלו שיוכלו לשאת ביעילות גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין.

 

  • STLA Small - לרכבים קטנים (כמו 208) עם טווח של עד 500 ק"מ וסוללות בקיבולת של 37kwH-82KwH.
  • STLA Medium - לרכבים בינוניים (כמו 3008) עם טווח של עד 700 ק”מ וסוללות בקיבולת של 87kwH-104KwH.
  • STLA Large - לרכבים הגדולים יותר בקבוצה (כמו מזראטי), עם טווח של עד 800 ק"מ וסוללות בקיבולת של 101kwH-118KwH.
  • STLA Frame - שלדת סולם לרכבים מסחריים (כמו ראם) עם טווח של עד 800 ק"מ וסוללות בקיבולת של 159kwH-200KwH.

 

פוקסקון סטלנטיס
תא נוסעים דיגיטלי בפיתוח משותף עם פוקסקון.

את הפלטפורמות האלו תשרת משפחה של שלוש מודלים של הנעה חשמליות (EDM), כל מודל כזה כולל את המנוע החשמלי, תיבת העברה וממיר מתח. המודלים סקלביליים וניתן להתאימים לרכבי הנעה קדמית, אחורית או כפולה. בכל הפלטפורמות נמצא מארז סוללות זהה המשתנה רק בגודלו ובמספר רכיבי התמיכה שלו (כמו קירור) בהתאם לייעוד של הרכב. החל משנת 2024 סטלנטיס מתכננת לעשות שימוש בשני סוגים של תאים, האחד עם קיבולת גבוהה של אנרגיה והשני ללא שימוש בניקל וקובלט. כאמור, בשנת 2026 הקבוצה תציג שימוש ראשון בסוללות מצב מוצק מתקדמות.

 

קרוסאובר חשמלי לקרייזלר
קרוסאובר חשמלי לקרייזלר.

בשלב זה סטלנטיס לא מספקת יותר מידי מידע על מה נפגוש בכל מותג ומותג ומתי, אך היא כן מציינת שבחמש השנים הקרובות היא תשיק 8 דגמים חשמליים חדשים על על בסיס פלטפורמת STLA וזה כולל דגם ביצועים חשמלי של דודג' בשנת 2024, באותה שנה ראם תשיק טנדר חשמלי, קרייזלר קרוסאובר חשמלי ואבארט תהפוך למותג רכב חשמלי בלבד. אופל תחזיר לשימוש את השם מנטה עם תוספת האות e שכן הדגם יהיה כמובן חשמלי ובשנת 2028, אופל תהפוך למותג מכוניות חשמליות בלבד. בשנת 2024 שמה של  אלפא רומיאו ישתנה לאלפא e-רומיאו, האם זה אומר שהחל משנת 2024 אלפא רומיאו תהיה חשמלית בלבד? כנראה שכן. בחודש מאי האחרון, סטלנטיס חשפה היא היא עובדת ביחד עם פוקסקון, חברת הענק המייצרת את הטלפונים של אפל, על פיתוח וייצור של טכנולוגיית רכב מקושר ותא נוסעים דיגיטלי אשר תשמש את דגמי הקבוצה.

לשם התזכורת, קבוצת סטלנטיס מחזיקה במותגי הרכב הבאים: פיג'ו, סיטרואן, DS, אלפא רומיאו, אופל/ווקסהול, פיאט, אבארט, לנ'ציה, מזראטי, דודג', קרייזלר, ראם וג'יפ.

סטלנטיס EV DAY 2021

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.