טויוטה חשפה רשמית את היאריס החדשה. גדולה יותר, עם מנועים חדשים וחסכוניים יותר. תגיע לישראל רק לקראת אמצע 2011.

טויוטה יאריס 2011 החדשה

טויוטה חושפת את היאריס החדשה (Vitz ביפן), אחת המכוניות החשובות ביותר עבור טויוטה. את המראה החיצוני כבר הספקנו להכיר מה-וורסו-S ומתמונות שחשפנו כאן בעבר. היאריס החדשה גדולה מזו המוחלפת בלא פחות מ-100 מ"מ לאורך, בסיס הגלגלים צמח ב-50 מ"מ ל- 2,510 ס"מ, מה שמשפר את מרווח הברכיים מאחור בכ-35 מ"מ. הרוח נותר זהה על 1,695 מ"מ , אך ממד הגובה קטן ב- 20 מ"מ ל-1,500 מ"מ. למרות הגדילה בממדים החשובים, יאריס 2011, קלה ב-30 ק"מ מזו המוחלפת ומשקלה עם מנוע 1.3 ליטר עומד על 1,000 ק"ג.

 

לפי טויוטה, העיצוב העגלגל והזורם של הדור הנוכחי של היאריס, פנה בעיקר לנשים. בטויוטה אומרים שעם העיצוב החדש הספורטיבי והזוויתי, הם מצפים לראות יותר גברים באולמות התצוגה. עיצוב הפנים חדש ניראה רענן וצעיר ופחות שמרני או תכליתי מכפי שאנו רגילים לראות אצל טויוטה. מעבר לעיצוב הפנים החדש, טויוטה שיפרה את איכות החומרים ותא הנוסעים עבר טיפול מקיף למניעת רעשים וויברציות.

 

טויוטה תציע את היאריס החדש עם שני מנועים בנזין ובהמשך תציג גרסה היברידית ובנוסף מנוע דיזל. המנוע הקטן בחבורה הוא מנוע בנפח 1.0 ליטר 3 צילינדרים בהספק של 68 כ”ס ו- 9.4 קג”מ. המנוע שאנחנו נכיר הוא המנוע המוכר בנפח 1.3 ליטר בהספק מופחת של 95 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים רציפה CVT ומערכת עצור סע. צריכת הדלק תעמוד על 23.0 ק”מ לליטר ו-26.5 ק”מ לליטר בהתאמה.

 

ביפן תוצג גם גרסת RS חזקה וכן גרסה מיוחדת לנכים בה כיסא הנהג מסתובב ויוצא החוצה ומאפשר מעבר קל לכיסא הגלגלים. גרסת ה-RS, מצוידת במנוע 1.5 ליטר בהספק של 105 כ”ס, חישוקי “16, עיצוב חיצוני שונה במקצת ותיבת הילוכים ידנית או CVT 7 הילוכים. אופציה להנעה כפולה קיימת בכל הדגמים שוב, רק עבור השוק היפני.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.