לאחר מספר שבועות של ניסויים על מסלול הנורבורגרינג, טסלה מודל S פלייד קבעה זמן הקפה של 7:35.579 דקות על מסלול הנורבורגרינג וכך הפכה לרכב החשמלי המהיר ביותר על המסלול הזה. את השיא הקודם, שעמד על 7:42.34 דקות, קבעה פורשה עם הטייקן טורבו. יש לציין כי על המסלול המקוצר (20.6 ק"מ לעומת 20.832 ק"מ) לפלייד זמן של 7:30 וזה הזמן שצריך להשוות לפורשה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי מאסק, הדגם היה סטנדרטי לחלוטין, למעט תוספות הנדרשות לקבוע זמן רשמי כמו כלוב התהפכות, מערכת כיבוי אש ומיגון מלא לנהג. כאשר פורשה קבע את השיא הקודם היא עשתה את זה עם הטייקן טורבו, בגרסת טרום ייצור, ולא עם הטייקן טורבו S, לשני הדגמים הספק קבוע של 620 כ"ס אך הספק פיק זמני למספר שניות של 680 כ"ס או 761 כ"ס. בפועל, לא בטוח שזה היה משנה את זמן ההקפה.

בשורה התחתונה זה אומר שטסלה נדרשה לתוספת של כ-400 כ"ס בכדי לעקוף את הטייקן על המסלול או להתקרב לזמן ההקפה של רכבי סדאן ICE מהירים. אין ספק שהמודל S פלייד הוא רכב מהיר מאוד בקו ישר, הרבה יותר מהיר מהטייקן, אך מהוידאו שטסלה פרסמה גם ברור שלדגם אין ממש מקום על המסלול, הוא אולי מהיר מאוד בישורת אך לא ממש מוכשר בכל השאר ומספיק לצפות בסרטון ההקפה של שני הדגמים בכדי לראות עד כמה נינוח יחסית הנהג של פורשה לעומת המאמץ שנדרש מנהג המודל S הפלייד. 

מעבר לזמן המרשים, היה יותר מעניין אם טסלה הייתה מציגה את תפקוד מערכת ההנעה החשמלית של הדגם שכן הדור הקודם של המודל S מעולם לא הצליח להשלים הקפה אחת בלי ירידה משמעותית בהספק לאור התחממות משמעותית של הסוללה. זו גם הסיבה שעד היום טסלה לא הציגה אף פעם זמן מדידה של הקפת הרינג למרות אין ספור ניסיונות עם המודל S והמודל 3.

 

במקביל לציוץ שהציג את השיא, מאסק ציין כי בעוד זמן לא רב טסלה תשיק על הרינג גרסה של הפלייד עם קיט מסלול, לפי תמונות של גרסה זו על הרינג הקיט הזה כולל, בין היתר: שדרוגים אווירודינמיים, חישוקים קלים יותר, הנמכת מרכב, צמיגי סמי-סליקס ומערכת בלימה משודרגת מאוד עם צלחות בילום קרמיות ענקיות.