2023 יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6.
2023 יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6.

לאחר שחשפה לפני מספר שבועות את העיצוב של האיוניק 6 החשמלית, יונדאי חושפת כעת את שאר הפרטים על מכונית הסדאן החשמלית שלה המצטרפת אל האיוניק 5 כדגם החשמלי הייעודי השני של החברה המשווק תחת מותג המשנה איוניק. האיוניק 6 היא מתחרה ישירה לטסלה מודל 3 והקרב הזה הולך להיות מעניין במיוחד. 

 

כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של יונדאי, גם האיוניק 6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP שהיא הפלטפורמה הייעודית של יונדאי לרכבים חשמליים עם ארכיטקטורת טעינה של 800V המאפשרת טעינה בהספק גבוה במיוחד של עד 350kW (טעינה של 10-80 אחוז ב-10 דקות), עדכוני OTA למולטימדיה ומערכות הרכב השונות  - סוללה, מערכת הנעה,מערכות בטיחות מתקדמות ועוד - וטכנולוגיית V2L המאפשרת חיבור של מכשירים חשמליים, באמצעות מתאם, לשקע הטעינה של הרכב בהספק של עד 3.3kW. 

 

2023 יונדאי איוניק 6
מכונית סאלון חשמלית.

האיוניק 6 היא מכונית גדולה מאוד ואם אורך של 4,855 מ"מ. רוחב של 1,888 מ"מ גובה של 1,495 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ, לעומת טסלה מודל 3 האיוניק 6 ארוכה יותר ב- 161 מ"מ, רחבה יותר ב-39 מ"מ ועם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-75 מ"מ. רכב דומה בגודלו לאיוניק 6 הוא סקודה סופרב אך לאיוניק 6 עדיין יש בסיס גלגלים ארוך יותר ב-109 מ"מ. אין ספק שיונדאי מנצלת עד הסוף את היתרונות של פלטפורמת הנעה חשמלית ומעניקה ללקוחות שלה את המקסימום שניתן לקבל. 

 

2023 יונדאי איוניק 6
סביבת נהג מודרנית.

לא תופתעו לגלות כי יחידות ההנעה החשמליות של האיוניק 6 זהות למוכר לנו מהאיוניק 5 ומשאר הדגמים המבוססים על פלטפורמת E-GMP. הגרסאות הבכירות של האיוניק 6 מצוידות בסוללה בקיבלות של 77.4kWh והרוכשים יוכלו לבחור מבין דגם הנעה אחורית עם 229 כ"ס ו-35.7 קג"מ או דגם הנעה כפולה עם 321 כ"ס ו- 61.7 קג"מ. לדגם ההנעה הכפולה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש נאה של 5.1 שניות ולדגם ההנעה האחורית טווח נסיעה של מעל ל-610 ק"מ בתקן WLTP - נתון מרשים בהחלט. להזכירכם, לאיוניק 5 עם אותה מערכת הנעה וסוללה טווח מרבי של כ-510 ק"מ בלבד. 

 

לצד דגמים אלו נמצא דגמי בסיס עם סוללה בקיבלות של 53kWh ומנוע אחורי בהספק של 151 כ"ס. לפי יונדאי לדגמים אלו עם חישוקי "18 צריכת אנרגיה של 14kWh ל-100 ק"מ כלומר 140 וואט-שעה לכל קילומטר. זה נתון ההפוך את האיוניק 6 לאחת המכוניות החשמליות בעלות נצילות האנרגיה הגבוהה ביותר, נתון המושג גם באמצעות מקדם הגרר האולטרה נמוך של הדגם העומד על 0.21 בלבד שהוא תוצאה של העיצוב הקשתי המיוחד של הדגם.  

 

2023 יונדאי איוניק 6 החשמלית
700 יחידות תאורה בצורת פיקסלים.

בשלב מאוחר יותר נפגוש את גרסת הביצועים של האיוניק 6 שתהיה דגם N לכל דבר ועניין, רק חשמלי כמובן. לגרסה זו תהיה מערכת הנעה זהה, כנראה, למוכר לנו מקיה EV6 GT עם הנעה כפולה בהספק כולל של 577 כ"ס ומוומנט מרבי של 75.4 קג"מ ואם לקיה EV6 GT זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות, כאן אתם יכולים לצפות לנתון בגזרת ה-3.3 שניות. 

 

2023 יונדאי איוניק 6
תא הנוסעים מרשים כמו העיצוב החיצוני.

אל העיצוב החיצוני המרהיב והמיוחד של האיוניק 6 נחשפנו כאמור לפני מספר שבועות אך כעת אנחנו זוכים להצצה טובה יותר גם אל תא הנוסעים של הדגם. הרבה מוכר לנו מהאיוניק 5, אך עדיין מדובר בתא נוסעים ייחודי שהוא לא העתק הדבק כך לדוגמה ביונדאי בחרו להסיר את השליטה על חלונות החשמל מהדלת והתקינה את הכפתורים בקונסולה בין המושבים, את זה יונדאי עשתה בכדי ליצור אווירה ייחודית יותר וגם בכדי להגדיל את האחסון בדלתות. השליטה על מראות הצד עברה לממשק בצד שמאל מאחורי ההגה, שם נמצא גם את בלם היד החשמלי ופתיחת דלת תא המטען. יונדאי התקינה בתא הנוסעים תאורת אווירה עשירה ולנהג אפשרות בחירה מבין 64 גוונים שונים כולל שני גוונים במקביל ואפשרות להתאמת תאורת האווירה לבורר הנהיגה או למהירות הנסיעה. 

 

2023 יונדאי איוניק 6 תא הנוסעים
מראות צד דיגיטליות, השליטה על החלונות ונעילת הדלתות עברה לקונסולה בין המושבים.

כמובן שלא ניתן להתעלם מה"קרניים" בצידי הדשבורד שם יונדאי התקינה את המסכים עבור מראות הצד הדיגיטליות, זה כנראה היישום המוצלח הראשון של הרעיון הזה שכן מיקום המסכים נמצא בדיוק בנקודה אליה הנהג מפנה את המבט לעבר מראות הצד הרגילות - זה לפחות בתאוריה. כמו באיוניק 5 גם כאן נמצא מול הנהג צמד מסכי "12.3 תחת מסגרת אחת וכל ממשקי השליטה, כגון ההגה, בקרת האקלים, המנופים מאחורי גלגל ההגה ועוד, כולם מוכרים לנו מהאיוניק 5. 

 

כמו באיוניק 5 גם כאן נוכל למצוא את מושבי  Relaxation Comfort האופציונאליים המאפשרים להפוך את המושב לסוג של מיטה בזמן שאתם ממתינים לטעינת הרכב, לדוגמה. המושבים עצמם תוכננו במיוחד עבור רכב חשמלי והם צרים יותר בכ-30% לעומת מושבים אחרים של יונדאי לטובת שיפור המרחב לנוסעים. ארבעת הנקודות המוארות על טבור ההגה מאפשרות לצפות במצב הטעינה כאשר הרכב נעול ובזמן נסיעה הן משנות את צבען בהתאם להתראות של מערכות הבטיחות המתקדמות. 

 

2023 יונדאי איוניק 6
מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.21 מאפשר לדגם להשיג נצילות אנרגטית גבוהה.

יונדאי ציידה את האיוניק 6 בדור החדש של מערכת הבטיחות המתקדמת SmartSense, זו כוללות לדוגמה את מערכת "Highway Driving Assist 2" השומרת על מרכז הנתיב גם בנסיעה בעיקולים חדים יחסית, היא תשמור על מרחק בטוח לא רק מהרכב שלפנים אלא גם מרכבים במסלולים המקבילים ובלחיצה על מוט האיתות היא תבצע מעבר נתיב אוטונומי. 

 

מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, בזמן שהיא לא פעילה, לומדת את סגנון הנהיגה של הנהג כך שכאשר הנהג יעשה שימוש במערכת המערכת תחכה את סגנון הנהיגה של הנהג, יהיה מעניין לראות את פעולת המערכת הזו. בנוסף נמצא, בהתאם לרמת הגימור, גם מערכת סיוע אקטיבית להיגוי ומערכת בלימה אוטונומית משודרגת. זו האחרונה מזהה בעת חציית צומת סכנת התנגשות עם הרכבים הבאים מימין או משמאל והיא תבלום את הרכב בהתאם, מעניין יהיה לראות האם המערכת גם יודעת להאיץ בכדי למנוע תאונה ולא רק לבלום. מערכת היגוי אקטיבי תמנע מהנהג לבצע סטייה מסוכנת ואם ישנה סכנה להתנגשות בהולך רגל היא תסיט את הרכב - אך לא תסטה מעבר לנתיב הנסיעה של הרכב.  

 

2023 יונדאי איוניק 6 תא הנוסעים
מקום נעים לשהות בו.

בנוסף נמצא מערכת יציאה בטוחה, מצלמת 360 מעלות, מערכת חנייה אוטומטית עם לעשות זאת מחוץ לרכב באמצעות המכשיר הסלולרי או מפתח הרכב, בלימה אוטונומית במהירויות חנייה (עצמים והולכי רגל), ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת בצידי הרכב עם תצוגת וידאו בלוח המחוונים בהתאם לכיוון האיתות ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 60

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.