יונדאי מוביס (Mobis), חברת הבת של קבוצת יונדאי מוטורס האחראית על פיתוח וייצור חלקים וחלפים עבור כל רכבי הקבוצה, מודיעה על השקעה של 1.1 מיליארד דולר בשני מפעלים חדשים לייצור מערכות תא דלק מימני. הייצור באותם מפעלים ייחל באמצע 2023 ולפי יונדאי קצב הייצור של המפעלים יעמוד על כ-100,000 מערכות תא דלק בשנה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

שני המפעלים החדשים מצטרפים למפעל הנוכחי של יונדאי מוביס שהוקם בשנת 2018 ובעל כושר ייצור של 28,000 מערכות תא דלק בשנה. הקמת המפעלים החדשים הם חלק בלתי נפרד מהחזון של יונדאי להפוך את דרום קוריאה למדינה המתבססת בעיקר על מימן ולא רק לתחבורה. רק בכדי לסבר את האוזן, גם אם כל תאי הדלק האלו ישמשו לייצור של כלי רכב בלבד עדיין מדובר בפחות מ-2% מסך כלי הרכב שקבוצת יונדאי (קיה, ג'נסיס ויונדאי) מייצרת בשנה. סביר להניח כי עד לשנת 2023 יונדאי תייצר כבר מעל למיליון רכבים חשמליים מבוססי סוללות בשנה.

 

תאי הדלק החדשים של יונדאי
תאי הדלק החדשים של יונדאי.

במפעלים אלו יונדאי תייצר את תאי הדלק החדשים של החברה בהספקים של 100kW ו-200kw, תאי דלק ישמשו לרכב פרטי, מסחרי כגון משאיות ואוטובוסים וכן כיחידות גנרטורים בהספקים של עד 1MW.

 

לא מעט מהוויכוחים בין חובב רכב חשמלי הם על האם מימן עדיף על סוללות או להיפך אך הם מפספסים מספר עובדות. במדינה בה ייצור חשמל מאוד מזהם, כמו ביפן ודרום קוריאה, שימוש ברכב חשמלי מבוסס סוללות הוא לא נקי יותר מרכב היברידי או פלאג-אין. בנוסף ואולי חשוב יותר, לא מדובר כאן רק במציאת מקור אנרגיה חלופי לדלק מאובנים בתחבורה אלא עניין של עצמאות אנרגטית ברמת המדינה. גם דרום קוריאה וגם יפן נעדרות כיום עצמאות אנרגטית וכל הפקת החשמל במדינות אלו מתבססת על אספקה וייצור חשמל ממקורות מזהמים וחיצוניים, בדרום קוריאה לדוגמה ייצור החשמל מתבסס על דלקים (43%), פחם (28%), גז טבעי (16%), כורים גרעיניים (10%) ורק 3% מאנרגיה מתחדשת.

דרום קוריאה לא קיצונית כמו יפן בתחום זה, ביפן זו החלטה של המדינה עצמה לעבור לשימוש במימן כמקור האנרגיה העיקרי של המדינה עבור תחבורה וייצור חשמל. השורה התחתונה היא שזה לא משנה אם אתם מאמינים בימין כמקור אנרגיה לתחבורה או לא, שימוש במימן הוא עבודה קיימת לעשורים הקרובים שכן גם אם כל היצרנים ירצו לעבור לסוללות, יידרשו לפחות שני עשורים בכדי שהעולם יצליח לייצר כמות מספקת של סוללות עבור כל כלי הרכב הנמכרים מידי שנה, מספר העומד כיום על מעל ל-100 מיליון כלי רכב בשנה. כל זה כמובן עוד לפני שלוקחים בחשבון שימוש בסוללות עבור מגוון נוסף של שימושים.