2022 ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX - בשנה הבאה בישראל.
2022 ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX - בשנה הבאה בישראל.

במקביל להשקת ב.מ.וו i4 החשמלית, ב.מ.וו משיקה באירופה גם את הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון שלה, ב.מ.וו iX. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי את שני הדגמים החשמליים האלו נפגוש בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2022.

 

ב.מ.וו iX מבוסס על גרסה משודרגת מאוד של פלטפורמת CLAR של ב.מ.וו כולל שימוש נרחב מאוד באלומיניום ומסגרת סיבי פחמן וזאת בכדי להשיג קשיחות מבנית גבוהה ומשקל נמוך המשמעותיים מאוד ברכב חשמלי עם סוללה כבדה מאוד בתחתיתו, לצד יתרונות נוספים שפלטפורמה קשיחה במיוחד מאפשרת לקבל.

 

2022 ב.מ.וו iX
טווח נסיעה של עד 630 קילומטר.

עם אורך של 4,953 מ"מ, רוחב של 1,967 מ"מ, גובה של 1,695 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ ל- ב.מ.וו iX מידות דומות יחסית לאלו של X5 החדש (G05) כך שאתם יכולים להבין כי מדובר בקרוסאובר גדול למדי הדומה בגודלו גם למתחרה העיקרי שלו בשלב זה - טסלה מודל X. תא המטען של הדגם, בנפח של 500 עד 1750 ליטר, נגיש בזכות מפתח גדול ושפת הטענה נמוכה יחסית.

 

העיצוב החיצוני מודרני למראה, בעיקר בזכות יחידות התאורה הייחודיות והצרות, אך צריך להודות שמדובר בעיצוב לא מוצלח במיוחד, עמוס מידי, עם פרופורציות לא מוצלחות ודלת תא מטען שנראית כמו מכסה שנוסף ברגע האחרון. ברור שחלק ממה שאנחנו רואים נועד להשיג את מקדם הגרר Cd הנמוך יחסית של הדגם העומד על 0.25, אך זה עדיין לא תירוץ לעיצוב לא קל לעיכול.

 

ב.מ.וו iX xDrive40
כן, העיצובים האחרונים של ב.מ.וו קשים לעיכול.

ב.מ.וו iX ישווק בשלב זה בשתי גרסאות הנעה כפולה, ב.מ.וו כבר מבטיחה לנו כי בהמשך נפגוש גם גרסת ביצועים, דגם iX M60, עם הספק כולל של מעל ל-600 כ"ס וכיול ספורטיבי M Performance.

 

ב.מ.וו iX xDrive40: מצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ ואחורי בהספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ (הספק קצה, ההספק הקבוע שונה לטובת חיסכון באנרגיה). ההספק הכולל המשולב מוגבל בדגם זה ל- 326 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 64.2 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.1 שניות ולמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית של-200 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 76.6kWh (נטו: 71kWh) המאפשרת להשיג טווח נסיעה של עד 425 ק"מ.

 

ב.מ.וו iX xDrive50: דגם זה מצויד במנוע קדמי עם 258 כ"ס ו-37.2 קג"מ ומנוע אחורי עם 313 כ"ס ו-40.8 קג"מ, כך שכאן ההספק הכולל עומד על 523 כ"ס והמומנט המרבי על 78 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבול של 111.5kwH (נטו: 105.2kWh) המאפשרת להשיג טווח נסיעה מרבי של 630 ק"מ. אלו נתוני המתחרים היטב בנתונים של טסלה מודל X בדגם LR.

 

ב.מ.וו iX החשמלי
טעינה מהירה בהספק של עד 200kW.

טעינה: לשני הדגמים מטען פנימי המאפשר טעינה איטית AC בהספק של עד 11kW, טעינה מלאה (0-100%) דורשת המתנה של 8 שעות בדגם eDrive40 או 11 שעות בדגם eDrive50. טעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 150kW או 200kW בהתאמה, טעינה מהירה של 10-80% דורשת המתנה של 31 דקות או 35 דקות בהתאמה.

 

ב.מ.וו iX מצויד במערכת רגנרציה אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להפעיל את הבלימה הרגנרטיבית בצורה האופטימלית ביותר. המערכת פועלת באופן אוטומטי אך לנהג ישנה אפשרות לבחור ידנית מבין שלוש דרגות עוצמה שונות של המערכת. המערכת מאפשרת בנוסף גם נהיגה באמצעות דוושה אחת.

 

ב.מ.וו iX תא הנוסעים
מרשים יותר מהעיצוב החיצוני.

ב.מ.וו iX נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור ובכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים כסטנדרט. כאופציה, ב.מ.וו מאפשרת לשדרג למתלי אוויר, מערכת בלימה ספורטיבית, מערכת היגוי משודרגת, חישוקי סגסוגת "21 או "22 ועוד. רוכשי הדגם יוכלו גם לבחור בצמיגים שקטים במקום אלו הסטנדרטיים, מדובר בצמיגים שפותחו במיוחד עבור רכבים חשמליים עם שכבת קצף פנימית המפחיתה את רעש הצמיגים.

 

ב.מ.וו iX
אפשר גם ללא עור.

תא הנוסעים של ב.מ.וו iX מציג עיצוב מינימליסטי ודי שונה מכל המוכר לנו משאר דגמי ב.מ.וו, תוצאה של הרצון של מעצבי הפנים של החברה לספק אווירה של טרקלין מודרני. את זה השיגו המעצבים באמצעות שימוש נרחב מאוד בעיטוף עור על הדשבורד והדלתות, שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ וזכוכית עבור ממשק השליטה של מערכת iDrive החדשה, שילובי צבעים ייחודיים ועוד. לקוחות עם מודעות סביבתית יכולים להחליף את העור באריג מיקרו-פייבר בהרכב של 50% חומרים ממוחזרים.

 

ב.מ.וו iX תא הנוסעים
מושב אחורי מרווח במיוחד.

הנהג ימצא מולו גלגל הגה, שהוא יותר משושה מאשר עגול, בו משולבים משטחי מגע וכפתורים פיזיים לשליטה על מערכות הרכב השונות, כולל מערכת iDrive 8 החדשה בה מצויד הדגם. המערכת כוללת שני מסכים קמורים בגודל של "14.9 עבור מערכת המולטימדיה ו-"12.3 עבור לוח המחוונים. השליטה על מערכת בקרת האקלים, המפוצלת ל-4 אזורים בדגם, עברה למסך המרכזי וניתן לתפעל אותה גם באמצעות פקודה קולית או פשוט לתת למערכת ה- AI של הדגם לבחור את הטמפרטורה הנכונה.

 

ממשק iDrive8 החדש
ממשק iDrive8 החדש.

מערכת iDrive 8 כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, eSim המאפשר קישוריות 5G מהירה, עדכוני OTA, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה ןתפעול קולי טבעי המזהה הקשרים מורכבים. טכנולוגיית AI הלומדת את העדפות הנהג, גם לפי זמן או מיקום, מתאימה עבור הנהג את הממשק ומספקת לו תזכורות שונות לפי דפוסים חוזרים שהיא למדה. כל זה נשמר בפרופיל אישי בענן כך שהוא זמין בכל רכב אחר של ב.מ.וו אליו נכנס הנהג. לרשות הנהג אפליקציה סלולרית לשליטה מרחוק על הרכב וניהול הטעינה, מכשירי אנדרואיד 12 של גוגל או סמסונג (בשלב זה) יוכלו לשמש בנוסף כפתח דיגיטלי לרכב, במידה והם מצוידים בשבב UWB.

 

2022 ב.מ.וו ix
ב.מ.וו ix.

 

חובבי המוסיקה ישמחו לשמוע כי ב.מ.וו iX מצויד כסטנדרט במערכת מבית Harman Kardon עם 18 רמקולים וכאופציה ניתן לשדרג למערכת מבית Bowers & Wilkins עם לא פחות מ-30 רמקולים! בהספק של 1615W. בגב המושבים הקדמיים ב.מ.וו התקינה מספר שקעי USB טייפ C ומקום ייעודי עבור המכשיר הסלולרי. כאופציה ניתן לבחור בחלון גג פנורמי עם אפשרות לשנות את שקיפות החלון בלחיצת כפתור. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.