2019 סיאט טראקו
סיאט טראקו - בישראל ברבעון האחרון של 2019.
2019 סיאט טראקו
סיאט טראקו - בישראל ברבעון האחרון של 2019.

הקרוסאובר 7 מושבים הראשון של סיאט, הטראקו, מוכן לשיווק באירופה. לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך הרבעון האחרון של 2019.

 

לאחר שחשפה את הטראקו (Tarraco) בחודש ספטמבר האחרון, סיאט מוכנה להתחיל בשיווקו של הקרוסאובר 7 מושבים הראשון שלה באירופה. הטראקו ישווק בגרסאות 5 או 7 מושבים, עם מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 150-190 כ״ס, הנעה קדמית או כפולה ורשימת אבזור מודרני כולל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. עדכון: מסיאט ישראל נמסר כי הטראקו צפוי להגיע לישראל רק במהלך הרבעון האחרון של 2019.

 

הטראקו, הקרוסאובר הבכיר בהיצע הדגמים של סיאט ודגם מקביל לקודיאק של סקודה, משלים ביחד עם הארונה והאטקה את מבחר היצע דגמי הפנאי הנוכחי של סיאט. את הטראקו, סיאט תייצר לראשונה בפס הייצור הראשי של קבוצת פולקסווגן בוולפסבורג, ליצדו של הטיגואן אול-ספייס שבעה מושבים, החולק עם הטראקו מכלולים רבים.

 

2019 סיאט טראקו
עיצוב שרירי וספורטיבי.

הטראקו מבוסס על פלטפורמת MQB-A ונשען על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור וחישוקי גלגלים בקוטר של ״17 עד ״20, כאופציה רוכשי הדגם יוכלו לבחור בבולמים אדפטיביים (DCC - בקרת שלדה) המאפשרים בחירה מבין מספר מצבי כיול. לטראקו אורך של 4,735 מ"מ, גובה של 1,658 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ ובסיס גלגלים של כ-2,790 מ״מ. נפח תא המטען כאשר שבעת המושבים בשימוש עומד על 230 ליטר, מאחורי השורה השנייה הנפח עומד על 700 ליטר בגרסת ה-7 מושבים (760 ליטר בדגמי 5 מושבים) ועם קיפול מושבים מתקבל נפח של 2,000 ליטר. 

 

בהשוואה לקודיאק של סקודה, לשני הדגמים בסיס גלגלים זהה, אך הטראקו ארוך יותר ב-38 מ״מ, רחב יותר ב-17 מ״מ ונמוך מהקודיאק -18 מ״מ ובקיצור, הבדלים סמליים בלבד בשל העיצוב השונה. נפח תא המטען בטראקו גדול יותר מזה שבקודיאק ב-107 ליטר, אך קחו את הנתון הזה בערבון מוגבל שכן סביר להניח שנתון זה הוא ללא גלגל רזרבי.

 

2019 סיאט טראקו
סיאט טראקו.

העיצוב החיצוני של הטראקו לא מפתיע אולי, גם אם הוא מבוסס על שפת עיצוב חדש, אך סיאט הצליחה להעניק לקרוסאובר המגודל שלה מראה דינאמי, חטוב ושרירי. גם אם קיים דמיון מסוים לאטקה הקטן יותר, סיאט העניקה לטראקו נגיעות עיצוב ייחודיות לו, במיוחד בעיצוב הפנסים מלפנים ומאחור ובעיצוב הגריל הקדמי הבולט. ברמות האבזור הגבוהות, סטייל ואקסלנס, הדגם מצויד בתאורת LED מלאה.

 

2019 סיאט טראקו תא הנוסעים
תא הנוסעים מרשים מזה של האטקה.

בידול משמעותי יותר לעומת האטקה נמצא בתא הנוסעים של הטראקו, שהוא לא רק כמובן גדול ומרווח יותר ועם שני מושבים נוספים מאחור, אלא גם זכה לעיצוב ייחודי משלו המשאיר רושם איכותי ומוקפד יותר. הנהג ימצא עצמו מול המתגים המוכרים משאר דגמי קבוצת פולקסווגן, אך גם מול לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25 הכולל שלוש מצבי תצוגה לבחירת הנהג (1280X480, רענון 75Hz) ומסך ״8 בעיצוב צף במרכז הדשבורד עבור מערכת המולטימדיה. זו האחרונה כוללת הרחבה לאנדואיד אוטו ואפל קאר-פליי וכן אפשרות לתפעול קולי באמצעות העוזרת האישית של אמזון, אלקסה (Alexa).

 

בנוסף נוכל למצוא בתא הנוסעים גם בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, שתי כניסות USB קדמיות לצד משטח טעינה אלחוטי ולילדים מאחור כניסת USB ושקע 12V לטעינת מכשירים ניידים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Hold, בורר מצבי שטח לדגמים המצוידים בהנעה כפולה, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, מערכת חניה אוטומטית ועוד.

 

סיאט טראקו 7 מושבים
הקרוסאובר 7 מושבים הראשון של סיאט.

סיאט טראקו - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

הטראקו ישווק בשלב זה עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל בהספקים של 150-190 כ״ס, עם הנעה קדמית או כפולה 4Drive, תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים DSG.

 

מנועי הבנזין:

טראקו 1.5TSI: מנוע 1.5 ליטר טורבו עם הספק מרבי של 150 כ״ס בין 5,000-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 25.5 קג״מ בין 1,500-3,000 סל״ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית (בהמשך גם לתיבת 7 הילוכים DSG) והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.7 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ״ש. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 13.7 ק״מ לליטר (בתקן WLTP).

 

טראקו 2.0TSI: מנוע 2.0 ליטר טורבו עם הספק מרבי של 190 כ״ס בין 4,200-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 32.6 קג״מ בין 1,500-4,100 סל״ד. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים DSG והנעה כפולה 4Drive והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.0 שניות ומהירות מרבית של 211 קמ״ש. סיאט לא מפרסמת עדיין את נתון צריכת דלק לדגם זה.

 

סיאט טראקו
שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל.

מנועי הדיזל:

טראקו 2.0TDI 150: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 150 כ״ס בין 3,500-4,000 סל״ד ומומנט מרבי של 34.6 קג״מ בין 1,750-3,000 סל״ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG, הנתונים לתיבת DSG עומדים על 9.8 שניות ו-198 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 17.5 ק״מ לליטר (לדגם ידני בתקן WLTP). דגם זה יוצע עם אופציה עם מערכת הנעה כפולה 4Drive.

טראקו 190 2.0TDI: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 190 כ״ס בין 3,500-4,000 סל״ד ומומנט מרבי של 40.8 קג״מ בין 1,750-3,50 סל״ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים DSG והנעה כפולה 4Drive והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.0 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ״ש. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 14.3 ק״מ לליטר (בתקן WLTP).

 

נתוני צריכת הדלק נכונים לרמת הגימור הנמוכה ביותר ולחישוקי הגלגלים הקטנים ביותר.

 

סיאט טראקו תא הנוסעים
מולטימדיה 8 אינץ׳ ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ׳.

סיאט טראקו - אבזור ובטיחות:

בתחום הבטיחות הטראקו ישווק עם מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי ובקרת סטייה מנתיב כסטנדרט בכל רמות הגימור - אין צורך במובילאיי. בנוסף למערכות אלו ובהתאם לרמת הגימור ניתן למצוא גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, מערכת נהיגה אוטונומית לפקקי תנועה השולטת על ההיגוי, התאוצה והבלימה עד 60 קמ״ש (Traffic Jam Assist) ואור גובה אוטומטי.

הטראקו מצויד במערכת קדם תאונה המכינה את תא הנוסעים להתנגשות באמצעות מתיחה של חגורות הבטיחות, הפעלת תאורת החירום וסגירה של כל החלונות. בנוסף, הדגם מצויד במערכת זיהוי התהפכות, במקרה זה המערכת תקיים שיחה למוקד חירום, תפסיק את פעולת המנוע, תשחרר את נעילת הדלתות, תפעיל תאורת חירום ותשנה את תפקוד מערכת האוורור.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.