2021 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.
2021 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.

לאחר שחשפה בתחילת השבוע את הסורנטו החדש בשוק הבית המקומי, קיה חושפת כעת את הגרסה האירופאית של הדגם המצוידת לראשונה במערכת הנעה היברידית 230 כ"ס, לצד מנוע דיזל חדש עם 202 כ"ס. בשוק האמריקאי הדגם ישווק בנוסף עם מנוע 2.5 ליטר טורבו 290 כ"ס וסביר להניח שגם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי 190 כ"ס חדש ישרת את הדגם כתחליף למנוע ה-2.4 ליטר, ימצא את מקומו בדגם.

 

אל העיצוב החיצוני של הסורנטו החדש, הדור הרביעי לדגם, כבר נחשפנו מספר פעמים בעבר. החזית מציגה אבולוציה אגרסיבית יותר לגריל "אף הנמר" של המותג, מה שמעניק לדגם מראה שרירי ובעל נוכחות. מהצד אנחנו פוגשים את הפרופיל המוכר של הדגם עם העיצוב הרחב הנוטה לפנים של קורת D האחורית ומאחור אנחנו פוגשים עיצוב מוצלח ומודרני עם צמד פנסים כפולים בהשראת הטליורייד - הקרוסאובר הענק והחדש של קיה.

 

2021 קיה סורנטו החדש
עיצוב בהשראת הטליורייד.

הסורנטו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה (דור שלישי) שהותאמה מראש לשימוש עם הנעה היברידית/פלאג-אין. הפלטפורמה החדשה, הקשיחה יותר מזו של הדגם היוצא, אפשרה לקיה להגדיל את מידותיו של הדגם בכדי לייצר תא נוסעים מרווח יותר לנוסעים ומטען. לסורנטו החדש אורך של 4,810 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,695 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,815 מ"מ ושרכי עודף קצרים יותר מאלו של הדגם הנוכחי. האורך והרוחב גדלו באופן סמלי ב-10 מ"מ בלבד, אך בסיס הגלגלים התארך ב-35 מ"מ משמעותיים יותר ולפי קיה, הסורנטו החדש הוא הקרוסאובר 5-7 מושבים המרווח ביותר בסגמנט בו הוא מתחרה (כך היה גם הדגם היוצא) עם שיפור במרווח לנוסעים בשורה השנייה והשלישית.

גם נפח תא המטען גדל משמעותית עם נפח של 821 ליטר בגרסת השבעה מושבים או 910 ליטר בגרסת החמישה מושבים. כאשר כל המושבים בשימוש, נפח תא המטען בדגם השבעה מושבים עומד על 187 ליטר (179 ליטר בדגם ההיברידי) תוספת של 32% לעומת הדגם היוצא. יש לציין כי הנפח הנמדד הוא בתקן VDA בו לדגם הנוכחי נפח של 605 ליטר לעומת 821 ליטר, המפרט הישראלי משתמש בתקן אחר.

 

קיה סורנטו החדש תא הנוסעים
עיצוב מתוחכם ושפע של טכנולוגיה.

תא הנוסעים של הסורנטו החדש מציג קפיצת מדרגה של איכות וטכנולוגיה והקפדה רבה יותר על פרטי העיצוב הקטנים המעניקים לדגם מראה מתוחכם יותר. מאחורי גלגל ההגה החדש נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 אליו צמודה מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "10.25 (מסך "8 בדגמי הבסיס). מדובר במערכת מתקדמת עם עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ושירותי רשת רבים באמצעות חיבור קבוע לרשת האינטרנט, חבל שרובם לא יהיו זמינים בישראל.

 

קיה סורנטו החדש 2021
לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה מתקדמת.

מתחת למסך המולטימדיה נמצא ממשק שליטה חדש על בקרת האקלים המפוצלת התחום במערך פתחי מיזוג כפול עם מסגרת בגימור מתכתי. בקונסולה בין המושבים נמצא משטח טעינה אלחוטי ושלושה שקעי USB ואם כבר הזכרנו שקעי USB, השורה השנייה מצוידת בארבעה שקעים, כולל שניים בגב המושבים הקדמיים, ולכל אחד מנועי השורה השלישית שקע USB משלו. כמו בדגם היוצא, לשורה השלישית יחידת מיזוג נפרדת עם שליטה נפרדת. בנוסף נמצא תאורת אווירה לאורך הדשבורד והדלתות ב-64 גוונים, תצוגה עילית, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים ועוד.

 

2021 קיה סורנטו החדש
מרווח יותר לנוסעים ומטען.

הסורנטו החדש מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית התומכת בתנועה חוצה בזמן פניה וזיהוי הולכי רכב ודו גלגלי, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ושליטה על ההיגוי בכדי למנוע תאונה, מצלמת 360 מעלות עם זיהוי מכשולים, בקרת יציאה בטוחה מהרכב, ניטור ערנות נהג, מגביל מהירות חכם, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

 

השילוב של המערכות השונות מאפשר נסיעה סמי-אוטונומית, לאורך נתיב מסומן, בין המהירויות של 0-180 קמ"ש. בנוסף נמצא בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור (במהירויות חניה), בלימה אוטומטית לאחר תאונה בכדי למנוע התנגשות משנית ואפשרות להסיע את הרכב לפנים או לאחור ממקומות חניה צרים באמצעות מפתח הרכב  או המכשיר הסלולרי (מערכת RSPA). המערכת תבלום את הרכב אם היא תזהה מכשול, הולך רגל, דו גלגלי או רכב בנתיב הנסיעה של הרכב. הסורנטו החדש מצויד בשבע כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע.

 

2021 קיה סורנטו החדש
הוצאת הרכב מחניה באמצעות הסלולרי.

סורנטו החדש - לראשונה עם מערכת הנעה היברידית:

כאמור, בשוק האירופי הסורנטו החדש יהיה זמין עם שתי יחידות הנעה כולל יחידת הנעה היברידית המוצעת לראשונה עם הדגם. בשלב זה מדובר במערכת היברידית רגילה עם טווח חשמלי מוגבל מאוד, אך קיה כבר רומזת כי בהמשך הדגם ישווק גם עם מערכת פלאג-אין בעלת טווח נסיעה חשמלי משמעותי.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו (מסדרת סמארט סטרים החדשה) בהספק של 180 כ"ס ו-27 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד לבין מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ בין 0-1,600 סל"ד וסוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 1.49kWh. התוצאה היא יחידת הנעה בהספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת ההנעה הזו משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטו' (ללא ממיר מומנט) כמו באופטימה ההיברידית ואת המערכת ניתן לקבל עם הנעה קדמית או כפולה.

 

20201 קיה סורנטו החדש
לראשונה עם הנעה היברידת חזקה.

מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל של הדגם הנוכחי מוחלף במנוע בעל נפח ונתונים זהים, למרות שמדובר במנוע חדש לגמרי ממשפחת מנועי Smartstream, עם בלוק אלומיניום ומשקל הקל יותר ב-19.3 ק"מ מהמנוע היוצא. למנוע הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ והוא משודך, לראשונה, לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמד רטוב) המאפשרת שיפור בביצועים ובצריכת הדלק של הדגם. את נתוני צריכת הדלק של הדגמים קיה תפרסם במועד מאוחר יותר, קרוב יותר להשקת הדגם במהלך הרבעון השלישי של השנה.

 

קיה סורנטו החדש 2021
מנועים חדשים ותיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים.

קיה תחשוף מחר את הדגם בשידור ישיר לכל העולם, אז היא צפויה להציג מנועים נוספים שישרתו את הדגם, כולל מנוע 2.5 ליטר טורבו 290 כ"ס שהוצג לאחרונה עם האופטימה K5 החדשה וסביר להניח שאת מנוע ה-2.4 ליטר 190 כ"ס של הדגם הנוכחי יחליף מנוע ה-2.5 ליטר סמארט סטרים החדש של קיה עם נתונים זהים אך עם שיפור בצריכת הדלק ופלטית המזהמים. המנוע זה, שהוצג לאחרונה עם האופטימה החדשה, משודך לתיבת 8 אוטו' במקום 6 הילוכים בדגם הנוכחי.

קיה מציינת כי הסורנטו החדש יספק איכות נסיעה גבוהה יחד עם תא הנוסעים שקט ומבודד יותר, בזכות הפלטפורמה החדשה ושלל שינוי שמהנדסי החברה ביצעו במערך המתלים של הדגם. מערכת הנעה כפולה משודרגת תאפשר יכולות גבוהות יותר בנסיעה על בוץ, חול או שלג. המערכת כוללת בורר מצבי שטח המשנה את פעולת בקרת היציבות, חלוקת המומנט בין הצירים וכן משפיע על פעולת תיבת ההילוכים בכדי שזו תבחר הילוך מתאים למצב האחיזה.

 

עדכון: מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הסורנטו החדש מצוידת במנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 90 כ"ס כך שההספק הכולל של המערכת עומד על 265 כ"ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13.9kWh. גרסה זו של הסורנטו תוצג רק במהלך השנה הבאה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.