קאדילק CT-5 Blackwing
מופע ביצועים מרשים של קאדילק.
קאדילק CT-5 Blackwing
מופע ביצועים מרשים של קאדילק.

לפני כשנה וחצי קאדילק הציגה את דגמי הביצועים CT4-V ו- CT5-V אך למרות שימוש בסיומת V-Series לא מדובר בדגמים מחליפים ל- ATS-V או CTS-V, בהתאמה, אלא יותר בדגמים המתחרים מול דגמי S של אודי או M Performance של ב.מ.וו, כלומר דגמי ביניים בין הדגמים הרגילים לדגמי הביצועים המלאים.

 

כעת, קאדילק חושפת את גרסאות כנף-שחורה (Blackwing) לשני הדגמים והפעם מדובר בדגמי ביצועים של ממש, עם המון כוח, כיול חד ותמחור שיעשה צרות למתחרות מגרמניה. קאדילק CT4-V Blackwing מצוידת במנוע 3.6 ליטר V6 טווין-טורבו שהוא גרסה משופרת מאוד של המנוע ששרת את ה- ATS-V. ההספק המרבי בדגם עומד על 472 כ"ס והמומנט המרבי על 61.5 קג"מ. לפי קאדילק זה יספק לנתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 304 קמ"ש.

 

2021 קאדילק CT4-V BLACKWING
המון כוח במחיר אטרקטיבי.

זה המקום להזכיר לכם כי דגם CT4 מתחרה כעת מול דגמים כגון אודי A3 סדאן או מרצדס A קלאס סדאן/CLA, כך שדגם CT4-V Blackwing מתחרה מול אודי RS3 או מרצדס CLA45 AMG לדוגמה וכאן מדובר בדגמים עם לא יותר מכ-400 כ"ס 48.9 קג"מ. למעשה, לדגם נתונים דומים יותר לאלו של ב.מ.וו M3 החדשה לה 480 כ"ס ו-56 קג"מ. מחיר הדגם בשוק האמריקאי עומד על כ-$59,990.

 

קאדילק CT5-V Blackwing
קאדילק CT5-V Blackwing.

קאדילק CT5-V Blackwing מציבה בחרטומה תחנת כוח מרשימה עוד יותר, מנוע 6.2 ליטר V8 עם מגדש-על, גם כאן מדובר בגרסה משופרת מאוד של הדגם היוצא, CTS-V. המנוע האדיר הזה מייצר בדגם הספק מרבי של 668 כ"ס ומומנט מפלצתי של 91 קג"מ. זה מספיק לפי קאדילק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 322 קמ"ש. אלו נתונים ההופכים את הדגם לקאדילק החזקה ביותר אי פעם.

בכל הקשור למחיר ($84,990) קאדילק CT5-V Blackwing מתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו M3 קומפטישן או מרצדס C63 AMG המציעות 510 כ"ס ו-66.1 קג"מ או 510 כ"ס ו- 71.3 קג"מ בהתאמה. למעשה, קאדילק CT5-V Blackwing חזקה הרבה יותר גם מ- ב.מ.וו M5 CS שהוצגה לאחרונה, הגרסה הקיצונית ביותר של ה-M5.

 

קאדילק CT4-V תא הנוסעים
המון אבזור כסטנדרט.

כוח הוא כמובן חסר משמעות אם לא ניתן להשתמש בו וקאדילק בהחלט דאגה לצייד את הדגמים בכל מה שצריך בכדי להנות מהדגמים לא רק בקו ישר אלא גם על המסלול. ראשית כל את שני הדגמים ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית מיוחדת (הסבר בהמשך), משהו שתתקשו למצוא אצל המתחרות מגרמניה, או עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית. בשני המקרים התיבה תעביר את הכוח אל הגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. מעבר לעבודה שהמנועים עושים שימוש גם בחומרים אקזוטיים כמו טיטניום שני הדגמים זכו למערכת שימון מנוע משופרת ומתקדמת יותר שתאפשר לשמור על המנוע גם בעומסים והתאוצות בנהיגת מסלול.

 

2021 קאדילק CT4-V Blackwing
קאדילק CT4-V Blackwing.

יש גם מערכת בלימה משופרת של ברמבו עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור עם צלחות קדמיות בקוטר של 380 מ"מ בדגם CT4-V Blackwing וצלחות קדמיות בקוטר של 398 מ"מ בדגם CT5-V Blackwing. את הדגם האחרון ניתן לשדרוג באמצעות צלחות בלימה קרמיות המאפשרות הפחתה של 24 ק"מ מהמשקל הבלתי נתמך.

תיבת ה-6 הילוכים הידנית שבדגמים (מבית TREMEC) כוללת גז ביניים אוטומטי, מאפשרת העברת העברת הילוכים מבלי להרים את הרגל מדוושת הגז דבר המאפשר למגדש הטורבו לשמור על גדישה מלאה כאשר תחזרו לדוושת הגז, יש גם מעצור פיזי לדוושת המצמד ומערכת קירור לתיבת ההילוכים והדיפרנציאל האחורי (גם עבור התיבה האוטומטית).

 

קאדילק CT5-V
קאדילק CT5-V.

תיבת ה-10 הילוכים האוטומטית כולל מנופי העברת הילוכים ממגנזיום על גלגל ההגה, בתפעול ידני התיבה לא תעביר הילוכים בעצמה, יש מצב ספורט או מסלול לתיבה להעברות מהירות ואגרסיביות יותר ואם נוהגים במצב אוטומטי התיבה תעשה שימוש בחיישן תאוצה בכדי למנוע העברה לא רצויה של ההילוכים בסיבובים.

בשני הדגמים נמצא כיול מתלים אגרסיבי יותר, מוטות מייצבים חלולים ובולמים אדפטיביים עם מערכת Magnetic Ride Control דור 4.0. חלקי מתלה שונים הוחלפו בחלקי אלומיניום והותקנו בושינג קשיחים יותר. בשני הדגמים נמצא צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S בפיתוח ייעודי לדגמים במידות של 255/35R18 מלפנים ו-275/30R18 מאחור בדגם CT4-V או 275/35R19 מלפנים ו-305/30R19 מאחור בדגם CT5-V. בכדי לאשר שהדגם מסוגל לעמוד בעומסים של נהיגת מסלול ממושכת, קאדילק ביצעה בחנה את הדגמים בנסיעת מסלול רצופה של 24 שעות.

 

קאדילק CT5-V BLACKWING
מושבי ספורט.

דגמי Blackwing זכו לעיצוב אגרסיבי יותר באמצעות כונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי, שנועדו לקירור משופר של הבלמים, המנוע ומצנן הביניים, חצאיות צד בולטות, פגוש אחורי שרירי עם 4 סופיות אגזוז, תאורת בלימה מרכזית בסגנון מכוניות מרוץ וספוילר בולט על תא המטען. בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט חשמליים, גימור קרבון מבריק, תקרה מאלקנטרה ותצוגה מותאמת לדגם ביצועים בלוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. לקוחות הדגם יוכלו להוסיף מצלמת דרך המאפשרת צפייה לא רק בנהיגה על המסלול אלא גם ב-34 נתוני ביצועים לניתוח הנהיגה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.