לאחר שכבר הספקנו להיחשף לתמונות של הדגמים ואל חלק מהפרטים הטכניים, ב.מ.וו חושפת כעת רשמית את דגמי הביצועים החדשים של M3 סדאן ו- M4 קופה אותם היא תחל לשווק ברבעון הראשון של 2021, תחילה בדגמי הנעה אחורית והחל מקיץ 2021 אפשרות להנעה כפולה M xDrive - שתהיה זמינה רק בדגמי הקומפטישן הבכירים. בשלב מאוחר יותר ב.מ.וו תציג M3 טורינג, לראשונה בדגם ומתחרה לאודי RS4 אוונט, וכן M4 קבריולט וגראן קופה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי הדגמים ישווקו בישראל ברבעון הראשון של 2021.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מנועים וביצועים:

את מנוע ה-S55 של הדגמים היוצאים מחליף כעת מנוע S58 החדש (המבוסס על ה-S55), מדובר במנוע שישה צילינדרים טווין-טורבו בנפח של 3.0 ליטר המייצר בגרסאות הבסיס הספק מרבי של 480 כ"ס ב-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 56 קג"מ המתקבל בין 2,650-6,130 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והוא מספק בדגמים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש או 290 קמ"ש עם חבילת M Driver.

 

2021 ב.מ.וו M4 החדשה
לראשונה עם אופציה להנעה כפולה.

בדגמי הקומפטישן הבכירים יותר ההספק המרבי עומד על 510 כ"ס והמומנט המרבי על 66.2 קג"מ, אך הוא מושג בטווח צר יותר של סיבובי מנוע, בין 2,750-5,500 סל"ד. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטו', המחליפה את תיבת ה-7 הילוכים DCT של הדגמים הקודמים, והוא מספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש או 290 קמ"ש.

בשתי גרסאות הדגמים מדובר בתוספת משמעותית של כ-60 כ"ס להספק המרבי לעומת הדגמים היוצאים, הנתונים דרך אגב מקבילים למתחרה הישירה מבית מרצדס ,C63, לה מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו.

 

2021 ב.מ.וו M4 קופה החדשה
M4 קופה החדשה.

המנוע כולל מערכת קירור ושימון שתאפשר לבלות עם הדגמים כל היום על המסלול, דגמי הקומפטישן עם התיבה האוטומטית זוכים בנוסף לקולר נפרד לתיבת ההילוכים. התיבה הידנית כוללת גז ביניים אוטומטי (שניתן לביטול) והתיבה האוטומטית כוללת שלושה מצבי כיול - נוחות, ספורט ומסלול - וכמובן תפעול ידני גם דרך המנופים שעל גלגל ההגה כאשר במצב ספורט או מסלול התפעול הידני מלא כך שהתיבה לא תעלה או תוריד הילוך בעצמה.

 

שלדה ומתלים:

דגמי M3 ו-M4 החדשים מצוידים כסטנדרט בבולמי M אדפטיביים המאפשרים בחירה מבין 3 מצבי כיול וכוללים הנמכת מרכב של 20 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של הדגמים או 10 מ"מ לעומת דגמים המצוידים במתלי M Sport. למערכת ההיגוי של הדגם (M Servotronic) שני מצבי תגבור לבחירה - נוחות או ספורט. דגמי הקומפטישן זכו לזווית מתלה קיצוניות יותר (זווית שפיעה מוגדלת) יחד עם שילוב בולמים/קפיצים קשיחים יותר. בשני הדגמים נמצא מפסק סרנים רחב יותר מלפנים ומאחור בכ-40 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של הדגמים וכ-20 מ"מ יותר מהדגמים הקודמים. 

 

2021 ב.מ.וו M3 סדאן החדשה
בולמים אדפטיביים כסטנדרט.

את מערכת בקרת היציבות או המשיכה ניתן לנתק באופן מלא, אך מי שירצה לשמור על מעטפת בטיחות מסוימת ועדיין לצאת למשחקי תפוס את הזנב יכול לעשות שימוש במערכת M Traction Control שהיא חלק מחבילת M Drive. המערכת מאפשרת בחירה מבין 10 דרגות החלקה שונות של הגלגלים האחוריים.

 

לעומת הגרסאות הרגילות השלדה זכתה למספר חיזוקים כולל גשר קדמי מאסיבי, מוטות חיזוק בתחתית המרכב ועוד, גג מקרבון חזק וקל משקל המסייע גם בהפחתת מרכז הכובד, חיבור קשיחים של תת השלדה האחורית ועוד (השונה מזו של הדגמים הרגילים). תצורת המתלים מוכרת, מתלה קדמי בתצורת עצמות עצה כפולות ואחורי רב חיבורי, אך כעת המתלה הקדמי עושה שימוש נרחב בחלקי אלומיניום קשיח וקל משקל.

 

2021 ב.מ.וו M4 תא הנוסעים
אופציה למושבי באקט עם גב קרבון.

מערכת ההנעה הכפולה M xDrive זהה למוכר לנו מה- M5. היא כוללת דיפרנציאל M אקטיבי, תעדוף להנעה אחורית ואפשרות בחירה מבין 4 מצבי הנעה: 4WD, 4WD SPORT או הנעה אחורית בלבד 2WD הדורשת ניתוק מלא של בקרת היציבות.

 

משקלה הדגמים עומד על 1780 ק"ג עם תיבה ידנית או 1805 ק"מ עם תיבה אוטומטית בדגמי הקומפטישן (ה-M4 קלה ב-5 ק"ג סמליים).

 

תא הנוסעים:

מעבר לגימור במראה ספורטיבי יותר ואפשרויות לשילובי צבעים שלא ניתן לקבל בשאר הדגמים, נוכל למצוא גלגל הגה M עם שני כפתורי M המאפשרים בחירה מהירה במצבי נהיגה שונים בהתאמה אישית, נמצא גם מושבי M ספורט חדשים שלראשונה אפשר לקבל גם עם אוורור או לשדרג למושבי באקט קלי משקל עם גב מקרבון. לוח המחוונים הדיגיטלי זכה לממשק גרפי שונה המתאים לדגם ביצועים וכך גם מערכת המולטימדיה הכוללת מספר מסכים ייעודיים לדגמים בלבד.

 

2021 ב.מ.וו M3 החדשה תא הנוסעים
עם מושבי M ספורט חדשים.

את הדגמים ניתן לשדרג עם חלקי M Perforamance, זה כולל אופציה לקיולאוברים מכווני מסלול המאפשר הנמכה נוספת של 5 עד 20 מ"מ (ב.מ.וו ממליצה על 10 מ"מ), מערכת בלימה M Performance עם צלחות/רפידות מכוונות מסלול, מגוון חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי, דיפיוזר אחורי מקרבון עם 4 סופיות אגזוז מרכזיות במראה מוזר למדי, כנף אחורית מקרבון, חצאיות צד מקרבון, גלגל הגה M Performance ועוד ועוד.

 כמובן שגם נמצא שפע של אבזור נוחות ובטיחות, כולל תאורה ראשית לייזר, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, מולטימדיה "10.25, תצוגה עילית ועוד. 

 

2021 ב.מ.וו M4 קופה החדשה
M4 קופה החדשה.

חישוקים, צמיגים ומערכת בלימה:

דגמי הבסיסי מצוידים בחישוקי M קלים בעיצובים חדשים ובגדלים של "18 מלפנים ו-"19 מאחור עם צמיגים במידות של 275/40ZR18 מלפנים ו-285/35ZR19 מאחור. דגמי הקומפטישן עם הנעה כפולה כוללים שלשילוב של חישוקי "19 מלפנים ו-"20 מאחור עם צמיגים במידות של 275/35ZR19 מלפנים ו-285/30ZR20 מאחור. בשני המקרים מדובר בצמיגים רגילים ולא בצמיגי ראן-פלט. הצמיגים הסטנדרטיים הם צמיגי מישלין PSS עם תכנון ייחודי ל-ב.מ.וו אותם ניתן לשדרג כאופציה לצמיגים מכווני מסלול.

 

ב.מ.וו M3 סדאן החדשה
.ב.מ.וו M3 סדאן החדשה

מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה המשלבת קליפור עם 6 בוכנות וצלחות בקוטר 380 מ"מ מלפנים וקליפר צף עם בוכנה יחידה וצלחות בקוטר 370 מ"מ מאחור. את המערכת הזו ניתן לשדרג למערכת בלימה קרמית עם צלחות בקוטר 400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור, במקרה זה הקליפרים צבועים בזהב במקום כחול, אדום או שחור. כמו ב-M8 או M5 לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין של מצבי כיול/תגובה למערכת הבלימה - נוחות או ספורט.

 

רוכשי הדגם יוכלו לשדרג לחבילת M Race Track הכוללת מערכת בלימה קרמית, חישוקי גלגלים ייחודיים לחבילה ואת מושבי הבאקט עם גב קרבון. חבילה זו מפחיתה את משקל הדגם ב-25 ק"ג.

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location