מקלארן סנה 2017
מכונית קיצון - מקלארן סנה.
מקלארן סנה 2017
מכונית קיצון - מקלארן סנה.

מקלארן סנה היא מכונית המסלול, החוקית לכביש, הקיצונית ביותר של מקלארן, עם הספק מרבי של 800 כ"ס ומרכב קרבון.


זו ככל הניראה היורשת הראויה ביותר למקלארן F1 המיתולוגית, מקלארן חשפה השבוע מכונית-על קיצונית חדשה, מקלארן סנה (Senna), על שם נהג הפורמולה 1 האגדי איירטון סנה. המקלארן סנה אולי חוקית לכביש, אך היא תוכננה ונבנתה כמכונית מסלול ללא פשרות, כך לפחות לפי ראש הפרויקט של הדגם.

 

עם מרכב העשוי כולו מקרבון, שדרוג של מרכב המקלארן 720, מקלארן השיגה לא רק מרכב קשיח במיוחד אלא גם קל במיוחד כך שהמשקל הכולל של הסנה עומד על 1,198 ק"ג בלבד. לא תתקשו להבחין שניתן דגש רב לתחום האווירודינמי בדגם, כולל שימוש ברכיבים דינאמיים המשנים את זרימת האוויר סביב הרכב, הכל בכדי להשיג כוח הצמדה של כמה מאות קילוגרמים.

 

מאחורי הנהג נמצא מנוע V8 טווין-טורבו בנפח של 4.0 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 800 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. מקלארן לא חושפת עדיין את נתוני הביצועים של הדגם, אך בהחלט שניתן לצפות לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-2.5 שניות.

 

מקלארן סנה תא הנוסעים
100% קרבון ובלי פינוקים.

מרכב הדגם נשען על מתלי עצמות עצה כפולות שנלקחו מהמקלארן P1 הכוללים בולמים אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים. במקלארן קוראים למערכת הזו RCC II בקיצור (RaceActive Chassis Control II). הבולמים, ומערכות נוספות ברכב כגון המנוע, תיבת ההילוכים ועוד, נשלטים דרך בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים, המצב הקיצוני ביותר הוא מצב מרוץ הכולל הקשחה משמעותית של הבולמים והנמכת המרכב.

לפי מקלארן, מערכת הבלימה בדגם היא המתקדמת ביותר אי פעם שהחברה התקינה ברכב החוקי לכביש והיא עושה שימוש בצלחות קרבון וטכנולוגיה שנלקחה ישירות מעולם מכוניות המרוץ. על הקשר עם האספלט אחראים צמיגי פירלי P Zero Trofeo R שהם צמיגי מסלול, אך חוקיים לשימוש בכביש.

 

את הכסף אתם יכולים לשמור בכיס, שכן למרות תג מחיר של כמיליון דולר, 500 היחידות שיצאו בשנים הקרובות מפס הייצור (בעבודת יד) כבר נמכרו מראש כאשר היחידה האחרונה נמכרה השבוע במכירה פומבית במחיר של 2.7 מיליון דולר.

 

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.