אם מישהו היה אולי קצת אופטימי לגבי חזרתו המהירה של שוק הרכב הישראלי לשגרה, נתוני המסירות של חודש מאי האחרון המתפרסמים היום ע"י איגוד יבואני הרכב יעוררו בו דאגה מסוימת. עם מסירות של 98,077 רכבים חדשים בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת 136,244 בתקופה המקבילה אשתקד, שוק הרכב הישראלי מציג ירידה חדה של 28% במסירות רכב חדש.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בחודש מאי האחרון, חודש בו אולמות התצוגה חזרו לפעילות מלאה - תחת מגבלות התו הסגול, נמסרו רק 10,347 רכבים חדשים לעומת 21,401 רכבים במאי אשתקד, ירידה של 52%. לזה צריך להוסיף שחלק מהמסירות במהלך חודש מאי הן של רכבים שכבר הוזמנו מראש או השלמת עסקאות גדולות כמו אספקת הרכבים לקציני הקבע הזוטרים בצבא (יונדאי i20 וסיאט איביזה).

 

נקודת אור אחת היא שפע המבצעים ותנאי התשלום הנדיבים במיוחד שיבואני הרכב העניקו לרוכשים במהלך חודש מאי האחרון, כך שיתכן ונזכה לצפות לשיפור בנתוני המסירות בחודש יוני הנוכחי והחודש הבא אחריו. 

 

למרות ירידה חדה של 32%, יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות והיא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגבוה ביותר בחודש מאי האחרון, 1949 רכבים חדשים. טויוטה שבמקום השני רושמת גם היא ירידה חדה של 31% ירידה דומה רושמת גם קיה שבמקום השלישי. סקודה ומיצובישי, שבמקום הרביעי והחמישי בהתאמה, רושמות כל אחת ירידה של כ-20% במסירות רכב חדש.

 

ומי רושמת דווקא עלייה משמעותית? סיאט שעולה למקום השישי בטבלה ורושמת עלייה של 17.8%. כאמור, חלק מכך זה בזכות הזכייה במכרז משרד הביטחון של קבוצת שלמה הכולל אספקה של מאות רכבים מדגם סיאט איביזה עבור קציני הקבע הזוטרים.

גם בשוק היוקרה לא מלקקים דבר כאשר מרצדס רומשת ירידה של 13%, אודי ירידה של 10%, ב.מ.וו ירידה של 33%, וולוו ירידה של 10% ולקסוס עם ירידה של 24%.

 

ממסירות רכב חדש בישראל: ינואר - מאי 2020
  יצאן 1-5.2020 מוניות 2020ע 1-5.2019 שינוי ב-%
1 יונדאי 15220   22504 -32.4%
2 טויוטה 12533 103 18361 -31.7%
3 קיה 11812 54 17254 -31.5%
4 סקודה 8387 402 10522 -20.3%
5 מיצובישי 6440   8299 -22.4%
6 סיאט 4711   3999 17.8%
7 מאזדה 4460   6460 -31.0%
8 סוזוקי 4013   5889 -31.9%
9 שברולט 3772   3653 3.3%
10 ניסאן 3427   6321 -45.8%
11 רנו 3311 236 4882 -32.2%
12 סיטרואן 2730 171 3250 -16.0%
13 פיג'ו 2223 25 3727 -40.4%
14 פולקסווגן 1707 7 1905 -10.4%
15 סובארו 1681 2 2205 -23.8%
16 מרצדס 1555 304 1803 -13.8%
17 אאודי 1554   1735 -10.4%
18 הונדה 1289 1 3091 -58.3%
19 ב.מ.וו 986   1471 -33.0%
20 דאצ'יה 795 36 1548 -48.6%
21 וולוו 773   860 -10.1%
22 ג'יפ 658   656 0.3%
23 איסוזו 649   845 -23.2%
24 לקסוס 634   834 -24.0%
25 אם.ג'י 623   578 7.8%
26 פיאט 344   802 -57.1%
27 פורד 320 2 577 -44.5%
28 אופל 283   616 -54.1%
29 לנד רובר 224   236 -5.1%
30 מיני קופר 170   267 -36.3%
31 קאדילאק 170   166 2.4%
32 יגואר 98   48 104.2%
33 אינפיניטי 88   127 -30.7%
34 פורשה 88   38 131.6%
35 אלפא רומיאו 84   330 -74.5%
36 די אס 58   90 -35.6%
37 סאנגיונג 45 18 148 -69.6%
38 קרייזלר 39   30 30.0%
39 ג'י.איי.סי 39      
40 סייק 32   9 255.6%
41 מזראטי 16   27 -40.7%
42 אבארט 15   13 15.4%
43 בנטלי 10   14 -28.6%
44 די.אף.אס.קיי 5   8 -37.5%
45 פרארי 2   6 -66.7%
46 מאן 2      
47 איווקו 1   9 -88.9%
48 אסטון מרטין 1   5 -80.0%
49 סמארט 0   26  
  סה"כ 98077 1361 136244 -28.0%

תגובות (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

לא בכל מחיר צריך לקנות יד ראשונה , העלויות גבוהות והירידת ערך גבוהה, אנחנו לקחנו ספורטאג' 2018 דרך טרייד מוביל , רכב מעולה במחיר שהוא הרבה יותר הגיוני

This comment was minimized by the moderator on the site

גם אני רכשתי רכב בטרייד מוביל יותר משנה. יותר משתלם וזול יותר

This comment was minimized by the moderator on the site

שיעלו עוד את המחירים .
צריכים להחזיק ברכב מינימום 5 שנים , שהחברות יתייבשו ןהמסים ירדו
שיתנו לעם הפשוט ליהנות ממחירים סבירים , וכן לא רוצים A8 ומרצדסים

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location