מקלארן ארטורה
מקלארן ארטורה.
מקלארן ארטורה
מקלארן ארטורה.

אחרי המקלארן P1 ההיברידית האולטרה חזקה, מהירה ויקרה שהוצגה בשנת 2013, מקלארן מציגה כעת את המכונית ההיברידית פלאג-אין השנייה שלה, המקלארן ארטורה (Artura) שבניגוד לזו הראשונה זולה יותר משמעותית, גם קלה יותר ובעיקר מיועדת לייצור המוני ולא מוגבל, במונחים של מקלארן כמובן. המחיר אתם שואלים? החל מ-$225,000 בשוק האמריקאי. 

 

המקלארן ארטורה פותחת עידן חדש של חישמול דגמי המותג וכמותג השם את הניהוג וההנאה מנהיגה כערך עליון, במקלארן לא התבססו על אחד הדגמים הקיימים אלא תכננו את הארטורה מדף חלק בכדי שזו תוכל לספק את כל הערכים החשובים והמצופים מדגמי המותג, רק שהפעם עם יחידת הנעה היברידית פלאג-אין.

 

מקלארן ארטורה
מקלארן ארטורה - היברידית בלי פשרות.

זה מתחיל מפיתוח מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו חדש לחלוטין במקום מנוע ה- V8 טווין-טורבו המשרת את כל שאר דגמי החברה מאז שהוצגה המקלארן 12C לפני כעשור. הזווית בין הצילינדרים קיצונית ועומדת על 120 מעלות, זה מאפשר לייצר מנוע עם מרכז כובד נמוך יחסית ובעיקר להתקין את צמד מגדשי הטורבו בחלל ה- V בין ראשי המנוע. גם שימוש בעוקה יבשה במקום רטובה מאפשר להנמיך עוד יותר את מרכז הכובד של המנוע וכמובן לאפשר שימון אידילי של המנוע ללא תלות בכוחות התאוצה הפועלים על הרכב.

 

מקלארן ארטורה
פלטפורמה חדשה ומנוע V6 טווין-טורבו חדש.

המנוע החדש מייצר הספק מרבי של 585 כ"ס ב-7,500 סל"ד עם קו אדום הנמצא ב-8,500 סל"ד. המנוע הזה קל יותר ב-50 ק"ג ממנוע ה-V8 של החברה. למנוע הבנזין הזה מסייע מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס השוקל 15 ק"ג בלבד, יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 680 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 73.4 קג"מ הזמין החל מ-2,250 סל"ד.

המנוע החשמלי משולב בתוך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה (SSG) שלא כוללת הילוך אחורי בכדי להפחית משקל ולהקטין את גודלה, נסיעה לאחור תתבצע רק באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מאפשר בנוסף לייצר העברות הילוכים חלקות יותר תחת עומס גבוה.

 

מקלארן ארטורה
בסיס הגלגלים קוצר בכדי לספק ניהוג חד יותר.

תחנת הכוח הזו מסוגלת לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.0 שניות, 0-200 קמ"ש ב-8.3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 330 קמ"ש. הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (e-diff) המאפשר חלוקה מהירה ומדויקת יותר של המומנט לכל אחד מהגלגלים האחוריים. לרשות הנהג בורר מצבי דריפט המאפשר לקבוע כמה החלקה באחד הגלגלים הדיפרנציאל יאפשר.

 

סוללה בקיבולת של 7.4kWh המותקנת במרכז הרכב ולרחובו, לפני המנוע, מספקת מתח למנוע החשמלי ומאפשרת נסיעה חשמלית מלאה לטווח צנוע של 30.6 ק"מ ונסיעה במהירות של עד 130 קמ"ש. טעינה של הסוללה עד 80% דורשת המתנה של 2.5 שעות אך ניתן לטעון אותה באמצעות מנוע הבנזין גם בזמן נסיעה, בהתאם למצב הנסיעה הנבחר.

 

מקלארן ארטורה תא הנוסעים
מספר סגנונות לתא הנוסעים.

תחנת הכוח הזו ארוזה בפלטפורמה חדשה (MCLA) העושה שימוש באמבטיית קרבון מרכזית ותת שלדה קדמי ואחורי מאלומיניום. זו תוכננה כמובן בכדי שתוכל לשאת היעילות מערכת הנעה היברידית. הפלטפורמה הקלה, והקשיחה מאוד, יחד עם המנוע החדש הקל והקומפקטי יותר, תיבת ההילוכים ללא הילוך אחורי ועוד, אפשרו למקלארן להשיג, למרות השימוש במערכת הנעה היברידית, משקל יבש של 1,395 ק"ג ורטוב של 1498 ק"ג (עם כל הנוזלים ו-90% ממיכל הדלק). הישג מרשים בהחלט ורק כ-50 ק"ג יותר מדגם 720S האולטרה מהיר וחזק של החברה.

 

מקלארן ארטורה
לוח מחוונים דיגיטלי המחובר לציר ההגה.

למרות כל הטכנולוגיה, מקלארן בחרה להמשיך ולעשות שימוש במערכת היגוי עם תגבור אלקטרו-הידראולי ולא חשמלי בלבד כמו בכל רכב מודרני, וזאת כמובן בכדי לספק כמה שיותר משוב מהצמיגים הקדמיים לידיים של הנהג. בחזיתה של הארטורה נמצא מתלה מסוג עצמות עצה כפולות ומאחור רב חיבורי עם 5 נקודות עיגון לשלדה. אלו מרוסנים ע"י בולמים אדפטיביים הנשלטים ע"י מערכת המודדת תאוצה ומתאימה אוטומטית את קשיחות הבולמים. לרשות הנהג אפשרות לבחור שלושה מצבי כיול, נוחות, ספורט ומסלול, כל מצב משנה את כיול הבולמים, את פעולת הדיפרנציאל האחורי וכן את דרגת ההתערבות של בקרת היציבות שכמובן, ניתנת גם לניתוק מלא.

הארטורה מצוידת בצמיגי פירלי P-ZERO CORSA בגרסה שפותחה במיוחד עבור הדגם. הצמיגים כוללים חיישן המשדר את לחץ האוויר בצמיג, הטמפרטורה ואת מידת השחיקה של הצמיג, כל זה עובר למערכת בקרת היציבות המתאימה את פעולתה גם בהתאם למצב הצמיגים. מלפנים נמצא חישוקי "19 עם צמיגים במידה של 235/35 ומאחור נמצא חישוקי "20 עם צמיגים במידה של 295/35.

 

מקלארן ארטורה
מקלארן ארטורה.

העיצוב החיצוני מזוהה מיד עם שאר דגמי מקלארן וכמו בכל שאר דגמי המותג הוא משרת לא רק יופי אלא תכנון אווירודינמי מוקפד לשיפור הקירור והגדלת כוח ההצמדה. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין 31 צבעים שונים למרכב וכן החלפה של חלקי מרכב שונים בחלקים מקרבון.

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.