אין עוד רכב-על נחשב ושעדיין רלוונטי כמו המקלארן F1, למרות שעברו 20 שנה מאז תכנונו.

מקלארן F1 חוגגת 20 שנה

 

מקלארן חוגגת 20 שנה ל-F1, לנודניקים מבייננו זה אמנם רק 18 שנים על הכביש, אך 20 שנה עברו מאז שגורדון מויורי, המהנדס הראשי ומקלארן חברו יחדיו ליצור את הרכב הכי אולטימטיבי, הכי מהיר, הכי יקר בשעתו והכי אקזוטי על הכביש, עם 3 מושבים כאשר הנהג יושב במרכז הרכב.

 

כל חובב רכב שיחשוב על רכבי-על, שמה של המקלארן F1 חייב לעלות ברשימה. זה הרכב, החוקי לכביש, הראשון שעשה שימוש בחומרים מרוכבים, ששימשו עד אז רק בתעשיית התעופה והחלל, הרכב שלימד את פרארי ולמבורגיני שרכבי-על יכולים וצריכים להיות קלי משקל, הרכב ששינה את פני ההיסטוריה המוטורית המודרנית ואחת הסיבות ליצור הבוגאטי ויירון.

 

לרגל החגיגה הוזמנו כל בעלי המקלארן F1 למרכז הטכנולוגי של מקלארן בווקינג, אנגליה.

יחד עם ארוחת ערב הוצוגו לפנייהם 21 רכבי מקלארן F1 לכביש ולמסלול, כמובן הוצגה גם המקלארן MP4-12C, שמקלארן מתעקשת שהיא לא ממשיכת ה-F1 ודי בצדק. אנחנו כנראה לא נזכה לראות עוד רכב שכזה ועם כל הכבוד לבוגאטי ויירון היא לא מפגן מוטורי מרשים כמו המקלארן F1, שאחרי 20 שנה היא עדיין כל כך רלוונטית.

 

המקלארן F1 יוצרה בין השנים 1992-1998 ובסך הכל יוצרו כ- 106 יחידות. 72 רכבי כביש, 64 יחידות מדגם F1, עוד 5 יחידות מדגם F1 LM ו- 3 יחידות מדגם F1 GT. למסלול יצרה מקלארן 28 יחידות F1 GTR, ובנוסף עוד 6 רכבים ששימשו כאב טיפוס. מרגע השקת דגמי המסלול ה1995, מקלארן זכתה בכל המקומות הראשונים של מרוצי ה-GT1 ומרוץ 24 השעות של לה-מאנס.

 

 

 

אי אפשר לדבר על המקלארן F1 בלי קצת מספרים. על המאזניים הציגה המקלארן משקל של 1140 ק"ג, המנוע הוא של ב.מ.וו V12 בנפח 6.0 ליטרים, אטמוספרי, בהספק של 627 כ"ס. עד להופעת הויירון היא הייתה הרכב המהיר ביותר על הכביש עם מהירות מדודה של 391 קמ"ש (אך עדיין המכונית עם מנוע אטמוספרי המהירה ביותר).

 

  • 0-100 קמ"ש: 3.2 שנית.

  • 0-160 קמ"ש: 6.3 שניות.

  • 0-200 קמ"ש: 9.4 שניות.

  • 0-320 קמ"ש: 28 שניות.

 

 

המקלארן F1, כשהוצגה לציבור הרחב, מחירה עמד על £540,000, מחיר שיא לרכב חדש באותם הזמנים ואף כיום, עד שבוגאטי שינתה את חוקי המחיר ופתאום רכב שעולה מעל מליון פאונד כבר לא נדיר לראות. עיקר הסיבות לכך, שמתכנני המקלארן רצו ליצור את הרכב ספורט הכי אולטימטיבי לכביש, סך הדרישות יצר שימוש בחומרים אקזוטיים כמו סיבי פחמן, טיטניום, זהב, מגנזיום וקבלר.

 

מקלארן חלוצת השימוש בפורמולה-1 בסיבי פחמן, לקחה את הידע שצברה ויישמה אותו במקלארן F1. אם הבוגאטי ויירון תוכננה לנסוע הכי מהר בקו ישר לרוב, המקלארן תוכננה לעשות זאת בכל זווית היגוי ועל מנת להשיג זאת, צריך להתגבר על חוקי הפיסיקה וזה אומר דבר אחד, משקל קל, לכן היא לא יכלה פשוט לקחת מנוע חזק ומוגדש וקטן יותר ולצנן אותו עם 8 רדיאטורים ולכן המנוע ותא המנוע במקלארן צופו בזהב, שהוא מוליך החום הטוב היותר המאפשר להוליך את החום כלפי חוץ מתא המנוע (זו הסיבה שאנו רואים לוויינים עם כיסוי שכזה). כל השימוש בחומרים הכי מתקדמים שהיו קיימים עד אז, עשו דרכם לפלא המוטורי הזה.

 

וידאו: מקלארן F1 בנסיעת מבחן

 


תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.