פריסבי, המשווקת את דגמי רנו בישראל, החלה בשיווק של רנו 5 E-TECH, הסופרמיני החשמלית בסגנון רטרו המצליחה של רנו. רנו 5 החשמלית תשווק בישראל בשתי הגרסאות הבכירות שלה, עם 120 כ"ס 40kWh או 150 כ"ס 52kWh, במחיר גבוה של רכב רטרו - החל מ-168,990 ₪. באירופה הדגם מתחרה גם מול דגמים כגון BYD דולפין סרף, סיטרואן eC3 ועוד, כאן הדגם משווק כרכב פרימיום רטרו וחבל, זה לא עבד לפיאט עם ה- 500e וכנראה שזה גם לא יעבוד גם כאן.
רנו 5 E-TECH בקצרה:
- אורך: 3.92 מ'
- רוחב: 1.77 מ'
- גובה: 1.50 מ'
- בסיס גלגלים: 2.54 מ'
- נפח תא מטען: 326 ל'
- דגם 120 כ"ס: 40kWh
- 0-100 קמ"ש 9.0 ש', טווח 306 ק"מ
- דגם 150 כ"ס: 52kWh
- 0-100 קמ"ש 7.9 ש', טווח 407 ק"מ
רנו 5 המקורית הייתה למעשה הסופרמיני הראשונה של רנו ומדגמי הסופרמיני המודרניים הראשונוים בעולם (1972). רנו 5 E-TECH החשמלית זכתה לעשות שימוש לא רק בשם ההיסטורי אלא גם לעשות שימוש במגוון אלמנטים ויזואליים שאפיינו את הדגם המקורי. התוצאה, בכל מקרה, מוצלחת למדי עם מראה דינאמי ומודרני שמזכיר, למי שזוכר, את רנו 5 המקורית.
רנו 5 E-TECH מבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית ייעודית להנעה חשמלית (CMF-BEV) והיא סופרמיני קלאסית בגודלה עם עם אורך של 3.92 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.54 מטר, כך שהיא קטנה במעט מהקליאו. נפח תא המטען מספק בגודלו יחסית לסגמנט, 326 ליטר.
טווח נסיעה של עד 406 ק"מ:
רנו 5 E-TECH תשווק כאמור בשתי הגרסאות הבכירות/חזקות יותר של הדגם כאשר לגרסה אחת סוללה בקיבולת של 40kWh (ברוטו 43kWh) ולגרסה השנייה סוללה בקיבולת 52kWh (ברוטו: 55kWh), שתי הסוללות מסוג NMC. לשתי הסוללות טעינה ביתית בהספק של עד 11kW כך שטעינה מלאה אורכת כ-4.5 שעות או 5.75 שעות, בהתאמה. טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 80kW או 100kW בהתאם לגודל הסוללה וטעינה מהירה של 10% עד 80% אורכת בשני המקרים כ-32 דקות.
רנו 5 E-TECH 40kWh Urban Range: מנוע חשמלי בהספק של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 23 קג"מ, שילוב המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של כ-306 ק"מ.
רנו 5 E-TECH 52kWh Comfort Range: מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ, שילוב המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של כ-407 ק"מ.
לפעמים נדמה כי המילה "רטרו" היא האות למחלקת העיצוב שאפשר לצאת מהמסגרת ולייצר חווייה שונה, צבעונית ופחות שגרתית וזה גם המצב בחלל תא הנוסעים של של רנו 5 החשמלית. בניגוד לעיצוב החיצוני אין כאן אמנם משהו שאפשר להצביע עליו ולומר "זה בדיוק כמו בדגם המקורי" אך זה בהחלט נמצא בפרטים הקטנים כמו המבצע המלבני של פתחי המיזוג, הפסים על ריפוד הדשבורד ועוד.
מול הנהג נמצא את מערך התצוגה הדיגיטלי החדש של דגמי רנו הקטנים, שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי עם מערכת מולטימדיה "10.1 openR link המבוססת על אנדרואיד וכוללת באופן מובנה את שירותי הרשת השונים של גוגל. דרך המערכת תוכלו לשנות גם את הסאונד החיצוני לאזהרת הולכי רגל מתוך מבחר של שלושה צלילים שונים.
שני הדגמים ישווקו ברמת גימור אחת TECHNO הכוללת מולטימדיה "10.1 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מפתח חכם, חיישני תאורה וגשם, לוח מחוונים דיגיטלי "10.3, מצלמה אחורית, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי מושבים בד משולב בעור, תאורת אווירה, חיישני חניה היקפיים, מערכת סיוע בחניה, חישוקי "18, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת אקטיבי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, מערכת יציאה בטוחה ועוד. רנו 5 E-TECH - מפרט טכני להורדה.
רנו 5 E-TECH מחירון:
- רנו 5 E-TECH 40kWh Urban Range - מחיר 168,990 ₪
- רנו 5 E-TECH 50kWh Comfort Range - מחיר 176,990 ₪
- תוספת צביעה דו-גוונית - 5,000 ₪

