מקלארן חושפת את הפרטים הטכניים על יחידת ההנעה ההיברידית של ה-P1, היורשת ל-F1 המיתולוגית.

מקלארן P1 קונספט

עד לחשיפת ה-P1 בתערוכת ז'נבה הקרובה, מקלארן מספקת לנו הצצה ראשונה אל יחידת ההנעה של מכונית הסופר ספורט החדשה שלה המייצרת הספק של 916 כ"ס ו-91.7 קג"מ המהווה את היורשת למקלארן F1, עשרים שנה לאחר הצגתו של הדגם המיתולוגי.

 

כמו כל מכוניות הסופר ספורט החדשות שיוצגו השנה, פרארי F150 מחליפת האנזו ופורשה 918 ספיידר, גם ה-P1 עושה שימוש בטכנולוגיה היברידית שמקורה בפורמולה 1, פחות לטובת צריכת הדלק (אך כן לטובת פליטת מזהמים מופחתת) ובעיקר לטובת ביצועים משופרים ותגובה מידית ללחיצה על דוושת הגז באמצעות המנוע החשמלי.

 

יחידת ההנעה ההיברידית של הP1, משלבת בין מנוע ה-V8 כפול המגדשים (M838T) בנפח 3.8 ליטר של המקלארן MP4-12C, לבין מנוע חשמלי הצמוד למנוע הבנזין ומוזן באמצעות סוללה במשקל של 94 ק"ג המותקנת בתחתית מרכז הרכב. ב-P1, מנוע הבנזין מייצר הספק של 737 כ"ס ב-7,500 סל"ד (לעומת 630 כ"ס ב-MP4-12C) ומומנט מרבי של 73.8 קג"מ החל מ-4,000 סל"ד.

 

מקלארן P1

המנוע החשמלי של יחידת ההנעה שפותח במיוחד עבור הדגם, מייצר הספק מרבי של 179 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. צמד המנועים משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים המניעה את הגלגלים מאחור. כמו ברכבי פורמולה 1, בלחיצת כפתור על ההגה (ipas) המערכת תספק כוח מרבי לזמן מוגבל לטובת האצות ביניים מהירות.

 

לפי מקלארן, הסוללה המותקנת ב-P1 היא היעילה והמתקדמת ביותר בשוק הרכב ומסוגלת להציע טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של כ-10 ק"מ.טעינת הסוללה בזמן נסיעה מתבצעת ע"י מערכת KERS לניצול אנרגיית הבלימה ובנוסף, ניתן לחבר את הרכב לשקע החשמל.

 

עוד מעולם הפורמולה 1, מקלארן התקינה מערכת דינמית להקטנת הגרר (DRS) לטובת שיפור הביצועים בקו ישר. בלחיצת כפתור המערכת משנה את זווית התקיפה של הכנף האחורית ב-23%. המערכת מתנתקת אוטו' בזמן בלימה או בלחיצה חוזרת על אותו כפתור לשיפור ביצועי הבלימה במהירויות גבוהות והאחיזה בסיבובית.

 

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.