מאקסטרו S800
מאקסטרו S800 - מכונית פאר סינית.
מאקסטרו S800
מאקסטרו S800 - מכונית פאר סינית.

אחד היתרונות הגדולים של תעשיית הרכב הסינית זה שאין לה ממש עבר וכאשר אין עבר ולקוחות שצריך לשמר אז אפשר להיות מאוד יצירתיים, לנסות דברים חדשים וכמובן שגם אפשר ללמוד מטעויות של אחרים וכן, אפשר גם להעתיק דברים חיוביים. 

 

דיפאל S07 טוסון באנר

עם הגישה הזו תוכננה Maextro S800, מכונית שלקחה קצת מרולס רויס וקצת ממרצדס S קלאס ועל זה היא הוסיפה הרבה דברים חדשים שלא תמצאו במתחרים או ליתר דיוק המתחרה הישירה - מרצדס S קלאס ו- S קלאס מייבאך. המחיר של ה- Maextro S800 בשוק הסיני עומד על החל מ-342 אלף שקל ועד ל- 495 אלף שקל - דומה יותר במחירה לחלק מגרסאות מרצדס S קלאס או EQS וזולה יותר משמעותית מה- S קלאס מייבאך. 

 

מאקסטרו S800 2025
מאקסטרו S800.

אם נתחיל מהפרטים היבשים, אז למאקסטרו S800 אורך של 5.48 מטר, רוחב של 2.00 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 3.37 מטר, לא תתקשו לנחש כי הדגם דומה מאוד בגודלו למרצדס  S קלאס מייבאך עם הבדלים זניחים לפה או לשם. 

 

בתחום ההנעה, Maextro S800 תשווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה מסוג של מאריך טווח (פלאג-אין) ויחידות הנעה חשמלית אחת, כך שהדגם מתחרה במקביל גם בדגמים כגון ב.מ.וו i7 או מרצדס EQS. לכל גרסאות הפלאג-אין סוללה גדולה בקיבולת של 65kWh 800V המאפשרת (בתקן הסיני האופטימי) טווח נסיעה חשמלי של 365-400 ק"מ ובזכות טכנולוגיית 800V טעינה מהירה של 10% עד 80% אורכת רק כ-11 דקות. על שאר טווח הנסיעה, באמצעות טעינה של הסוללה, אחראי מנוע 1.5 ליטר טורבו 155 כ"ס המשמש רק כגנרטור ולפי החברה הטווח הכולל של הדגם עומד על כ-1,200 ק"מ. 

 

Maextro S800 2025
Maextro S800.

הרוכשים של דגמי הפלאג-אין יכולים לבחור מבין גרסאות עם שני מנועים מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) בהספק משולב של 530 כ"ס או בשלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 864 כ"ס. לאור נתוני הביצועים של שתי הגרסאות, 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות או 4.6 שניות בהתאמה, אנחנו שוב נתקלים ברכב פלאג-אין סיני המציג חוסר התאמה בין נתוני ההספק לנתוני הביצועים זאת למרות שבדגם זה אין כל תיבת הילוכים וההנעה ישירה כמו בכל רכב חשמלי. 

 

לגרסה החשמלית שני מנועים בהספק משולב של 530 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-4.3 שניות) וסוללה בקיבולת צנועה יחסית לגודלו של הרכב בקיבולת של 97kWh וגם כאן מדובר בארכיטקטורת 800V כך שטעינה מהירה של 10% עד 80% אורכת רק  12 דקות. טווח הנסיעה, בתקן הסיני, עומד על כ-670 ק"מ.  

 

מאקסטרו S800 2025
מאקסטרו S800.

למרצדס S קלאס יש היגוי אחורי עד ל-10 מעלות? אז למאקסטרו S800 יש 12 מעלות המאפשרות לרכב הארוך הזה להשיג רדיוס סיבוב של מכונית קטנה - רק 5.05 מטר בלבד. במהירויות נמוכות ניתן להפנות את הגלגלים עד ל-16 מעלות כדי לאפשר סוג של "הליכת סרטן" וכדי להדגים את היכולת הזו החברה פרסמה סרטון של הדגם "רוקד" לו בין רכבי S קלאס. 

כיאה לרכב מסוג זה, המתלים נשענים על קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים המשנים את קשיחותם גם לפני נתוני מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט, גם זה מוכר לנו ממרצדס אך יש לציין כי מרצדס היא די אמת מידה לשימוש בקפיצי אוויר והכיול שלהם ובתחום זה הסינים, באופן כללי, פשוט עדיין לא שם. זה ההבדל בין היכולת לקחת חומרה כמו של המתחרים הכי טובים לבין להפוך את זה למוצר מלוטש ומגובש, האחד דורש רק כסף אך השני דורש ניסיון והמון זמן במעבדה ועל הכביש. 

 

Maextro S800
מאקסטרו S800.

מותג מאקסטרו, שהושק רק לפני רגע בשנת 2024, הוא תולדה של שיתוף פעולה בין JAC לבין ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי שכנראה די בטוחות במותג שלכן שכן שתי החברות כבר הקימו מפעל חדש ומשותף עבור המותג עם קיבולת ייצור מרבית של 200,000 רכבים בשנה. וואווי לא מייצרת בעצמה אף רכב, אך היא כבר שותפה בייצור של לא מעט דגמים בשוק הסיני כאשר היא אחראית על כל הצד הטכנולוגי באותם רכבים, כולל מערכות הנהיגה האוטונומיות. 

 

מאקסטרו S800
מאקסטרו S800.

לעבור על כל רשימת האבזור של הדגם זו משימה בלתי אפשרית אז נציין רק כי לאחר הבחירה ביחידת הנעה, הבחירה הבסיסית הבאה של הלקוחות היא בחירה מבין גרסאות עם ספסל אחורי עם 3 מושבים או בגרסאות הקצה עם שני מושבי מחלקה ראשונה נפרדים. מעבר לכך הדלתות נפתחות/נסגרות חשמליות, יש מקרר משקאות, 4 משטחי טעינה אלחוטיים, תקרת כוכבים, שלושה מסכים גדולים לאורך הדשבורד, הכל מצופה בעור, התקרה באלקנטרה והגימורים ממתכת, קריסטל ועץ אמיתי, כל המראות דיגיטליות, יש מערכת שמע מבית וואווי עם לא פחות מ-43 רמקולים כאשר 16 מהם מותקנים במשענות הראש, חימום/אוורור ועיסוי יש לכל המושבים וכך גם הכיוון, תצוגה עילית בגודל של "76, זיהוי מחוו ידיים מלפנים ומאחור, שולחנות מתקפלים, מסך נגלל ענק ליושבי השורה השנייה עם מקרן המותקן בתקרה מאחור, 4 חיישני LiDAR לנהיגה אוטונומית מלאה… וכל זה באמת רק על קצה המזלג. 

תעשיית הרכב הסיני עושה חיל בכל הקשור לתחום העממי אך לחדור לשוק היוקרה זו משימה לא פשוטה, כאן רשימת אבזור ארוכה והרבה עור זה רק חלק אחד, תדמית ובעיקר ליטוש וירידה לפרטים הקטנים הם הערכים אותם הלקוחות של סגמנט היוקרה מעריכים ומחפשים ובתחום זה הסינים עדיין צריכים להוכיח את עצמם.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
דיפאל S07 טוסון באנר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.