2018 מרצדס G קלאס החדש
G קלאס החדש.
2018 מרצדס G קלאס החדש
G קלאס החדש.

מרצדס מציגה את הדור השלישי והחדש רכב השטח האייקוני שלה G קלאס, עם עיצוב שלא השתנה ממש אך תא נוסעים מפואר ואבזור כיד המלך.

 

28 שנה לאחר שהציגה את הדור השני של הדגם, אשר זכה ללא מעט שדרוגים לאורך השנים, מרצדס חשפה בתערוכת דטרויט 2018 את ה-G קלאס החדש, דור שלישי לרכב השטח הקשוח והיוקרתי (והיקר מאוד) שלה.

 

למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, אשר תוכנן מהיסוד עם שלדת סולם חדשה, G קלאס החדש שומר על העיצוב האייקוני של הדגם היוצא ויש סיכוי שלרגע, תתקשו להבחין בהבדלים בין הדגם היוצא לזה החדש. השינוי המשמעותי ביותר בעיצוב ומה שמעניק לדגם את המראה המודרני יותר הוא המעבר לתאורת LED מלאה. G קלאס החדש ארוך יותר ב-53 מ"מ (4,739 מ"מ) ורחב יותר ב-121 מ"מ (1,945 מ"מ) מהדגם היוצא.

 

מרצדס G קלאס החדש תא הנוסעים
תא הנוסעים החדש הולם את תג המחיר הגבוה של הדגם.

אם העיצוב החיצוני הוא רק ליטוש לקיים, בתא הנוסעים של ה-G קלאס החדש אנחנו כבר פוגשים מהפכה של ממש. הדשבורד עדיין צר וזקוף, כיאה וכמצופה מרכב שטח קשוח, אך איכות החומרים, הטכנולוגיה, העיצוב והאבזור, יעניקו לרוכשים תחושה של S קלאס לשטח. גם בתחום של בידוד הרעשים והפחתת הרעידות הנוסעים ברכב ירגישו בשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, כך לפי מרצדס. בזכות הגידול במידות הדגם, במרצדס מציינים שפור משמעותי במרווח לנוסעים, כולל תוספת משמעותית של 15 ס"מ למרווח הרגליים בשורה השנייה ותוספת של 27-38 מ"מ במרווח הכתפיים.

לשיפור הנוחות, רוכשי הדגם יוכלו לבחור במושבים עם כריות אקטיביות המתנפחות ותומכות בגוף בהתאם לתנודות הרכב. מושבים אלו כוללים מערכת בקרת אקלים, עיסוי, חימום מהיר ועוד. רשימת האבזור בדגם ארוכה מאוד וכמעט כל מה שתוכלו למצוא ב-S קלאס תוכלו למצוא גם ב-G קלאס.

 

בכדי לשפר את נוחות הנסיעה ויכולות הכביש מבלי לפגוע ביכולות השטח הגבוהות, מהנדסי מרצדס, ביחד עם מהנדסים מחטיבת AMG, תכננו מחדש את המתלים בדגם. על יכולות העבירות של הדגם, כמו בדגם היוצא, אחראית מערכת הנעה כפולה המצוידת בשלושה דיפרנציאלים הניתנים לנעילה עד 100% ובתיבת הפחתה המאפשרת זחילה אטית בשטח סלעי. יכולת השטח הגבוהות נשמרו תודות למרווח הגחון בדגם עומד על 27 ס"מ (24.1 ס"מ בציר האחורי), יכול מעבר מכשול מים עד לגובה של 70 ס"מ (תוספת של 10 ס"מ לעומת הדגם היוצא), יציבות בשיפועי צד של עד 35 מעלות (שיפור של 7 מעלות) וזווית גישה/נטישה של 30/31.

עם תחילת השיווק בארה"ב, הדגם (G500) יוצע עם מנוע 4.0 ליטר V8 טווין טורבו בהספק מרבי של 422 כ"ס ומומנט מרבי של 62.2 קג"מ בין 2,000-4,750 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 9 הילוכים אוטו' 9G‑TRONIC המוכרת מדגמים אחרים של מרצדס אך שזכתה להתאמות במיוחד עבור הדגם. בהמשך הדרך מרצדס תצייד את הדגם במנועים נוספים, כולל גרסאות AMG חזקות במיוחד.

 

מרצדס תחל לשווק את הדגם לקראת חודש יוני הקרוב ומחירו ההתחלתי של הדגם בגרמניה יעמוד על 107 אלף אירו, כמיליון שקל בתמחור ישראלי. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.