2018 מרצדס A קלאס החדשה.
A קלאס החדשה - מכוונת גבוה.
2018 מרצדס A קלאס החדשה.
A קלאס החדשה - מכוונת גבוה.

A קלאס החדשה מעלה את הרף גבוה באמצעות עיצוב בהשראת ה-CLS, תא נוסעים איכותי ומרווח יותר בהשראת ה-S קלאס, מולטימדיה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית, שפע של אבזור נוחות ובטיחות ומנועים חדשים, כולל מנוע 1.4 ליטר חדש שפותח עם רנו.

 

מרצדס חשפה אמש באמסטרדם את ה-A קלאס 2018 החדשה, דור רביעי (W177) לקומפקטית פרימיום של החברה המתחרה מול אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ועוד. אם הדגם המוחלף היווה מהפכה בעיצוב לעומת הדורות הקודמים של הדגם, דבר שאפשר למרצדס לפנות לקהלים צעירים יותר, זה החדש מהווה מהפכה של איכות ושימושיות לעומת הדגם היוצא - שני תחומים בהם הדגם לא הצטיין - כל זה יחד עם שימוש במנועים חדשים ושפע של טכנולוגיית נוחות ובטיחות.

A קלאס החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא (MFA) והיא זכתה לתוספת משמעותית של 120 מ"מ למידת האורך (4,419 מ"מ) ו-30 מ"מ לבסיס הגלגלים (2,729 מ"מ) כאשר רוב התוספת הזו הוקדשה לטובת יושבי הספסל האחורי אשר זכו למפתח דלתות וחלונות גדול משמעותית - נקודות חולשה של הדגם היוצא - ולתוספת למרווח הברכיים. שיפור נרשם גם במרווח הכתפיים, מרפקים ובמעט גם במרווח הראש - מלפנים ומאחור. תא המטען זכה למשפר שדרוגים באמצעות הרחבת המפתח בלא פחות מ-200 מ"מ, יחד עם תוספת של 29 ליטר לנפח, העומד כעת על 370 ליטר.

 

העיצוב החיצוני של ה-A קלאס החדשה אמנם שומר על המראה הכללי של הדגם היוצא אך הוא צעקני פחות, בוגר ונקי יותר ושואל אלמנטים עיצוביים רבים ישירות מה-CLS החדשה - במיוחד חזית הדגם שהועתקה כמעט 1:1. את הדגם ניתן לאבזר בחישוקי "16-"19 ואלו החושקים במראה ספורטיבי יותר יוכלו לבחור בחבילת AMG Line.

 

A קלאס החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

עם תחילת המכירות של ה-A קלאס החדשה, במחצית השנייה של 2018, מרצדס תציע את הדגם עם מבחר של 3 מנועי חדשים - שני מנועי בנזין ומנעו דיזל אחד. דגם הבסיס A200 יצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו חדש אשר פותח במשותף עם רנו (מרצדס מתעקשת לקרוא למנוע 1.4 ליטר למרות שהנפח הוא רק 1,332 סמ"ק). מנוע זה יוצע בגרסתו הבכירה עם הספק מרבי של 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,620-4,000 סל"ד. מנוע זה ישודך כאופציה לתיבת 7 הילוכים 7G-DCT כפולת מצמדים חדשה (מצמד רטוב) אשר פותחה גם היא במשותף עם רנו (תיבה של GETRAG). לכל תיבות ההילוכים ב-A קלאס החדשה ארבעה מצבי כיול לבחירה: ECO, נוחות, ספורט ואישי. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות, מהירות מרבית של 225 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר.

 

2018 A קלאס החדשה עם חבילת AMG
חבילת AMG תעניק לדגם מראה ספורטיבי יותר.

דגם הבנזין החזק יותר, A250, מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו חדש (M260) עם הספק מרבי של 224 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 1,800-4,000 סל"ד. גם מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים DCT, אך שונה מזו של דגם הבסיס ומיועדת למנועים עם מומנט גבוה יותר. לפי מרצדס לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר - לעומת 6.4 ש' ו-240 קמ"ש ב-A250 היוצאת.

{ad2}

דגם הדיזל שיוצע עם ההשקה הוא דגם A180d המצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל שמקורו ברנו ומוכר לנו מדגמים רבים של רנו. למנוע הספק מרבי של 116 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.5 שניות, מהירות מרבית של 202 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 24.4 ק"מ לליטר.

 

בהמשך, הדגם יצויד במנועים נוספים, כולל גרסאות בסיס למנוע ה-1.4 ליטר עבור דגם A180 בנזין וכן גרסאות בנזין חזקות יותר כולל A35 כמתחרה ל-S3 של אודי ו-A45 כמתחרה ל-RS3 של אודי. בנוסף, חלק מהדגמים הבכירים יצוידו בעתיד בתיבת ה-9G-DCT כפולת המצמדים החדשה של מרצדס.

 

כאופציה, את חלק מגרסאות הדגם ניתן לצייד במערכת הנעה כפולה 4MATIC. זו לפי מרצדס זכתה למספר שדרוגים משמעותיים לעומת המערכת שבדגם היוצא, היא מאפשרת העברה של עד 100% מהמומנט לציר הקדמי או האחורי וכן עושה שימוש בדיפרנציאל אלקרטו-מכני במקום באלקטרו-הידראולי בציר האחורי, דבר המבטל את התלות בסל"ד ומאפשר שליטה מלאה ומהירה יותר על חלוקת המומנט בין הגלגלים מאחור.

 

כל דגמי ה-A קלאס החדשים עושים שימוש במתלה קדמי בתצורת מקפרסון. הדגמים החלשים יותר (A200 לדוגמה) עושים שימוש במתלה אחורי מסוג מוט פיתול והדגמים החזקים יותר או המצוידים במערכת הנעה כפולה עושים שימוש במתלה רב חיבורי מתקדם יותר. דגמי הבסיס זכו להנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת הדגם היוצא לטובת התנהגות ספורטיבית יותר, הדגמים הבכירים יותר מצוידים (כאופציה) במערכת בולמים אדפטיביים המשנים את קשיחותם גם בהתאם למצב המצערת וההיגוי.

 

תא הנוסעים - אבזור ובטיחות:

אימרה רווחת לגבי ה-A קלאס המוחלפת היא שהיא "לא מרצדס אמיתית" וזה היה נכון בלא מעט תחומים, כולל בתחומי איכות תא הנוסעים ובידוד רעשים ורעידות. בכל תחומים אלו מרצדס לא רק טיפלה אלא העלתה את הדגם לרמה גבוהה שתעשה צרות למתחרות מהבית הגרמני. בכדי לעשות זאת מרצדס הנחיתה אל הדגם חומרים ואבזור הישר מהדגמים הבכירים שלה, כולל מספינת הדגם S קלאס אשר תרמה לדוגמה את גלגל ההגה המתקדם הכולל משטחי מגע לשליטה עם מערכות הרכב ותאורת אווירה עם 64 צבעים לבחירה.

 

A קלאס החדשה תא הנוסעים
איכות והשראה מה-S קלאס ושפע של אבזור מתקדם.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלושה שילובים של מסכים מרכזיים (עבור המולטימדיה ולוח המחוונים): שילוש שני שני מסכי "7, מסך "7 ומסך "10.25 או שני מסכים גדולים של "10.25. מסך המולטימדיה המרכזי משמש את מערכת MBUX -Mercedes-Benz User Experience החדשה והמתקדמת של מרצדס, מתקדמת יותר מזו שב-S קלאס, וכוללת תפעול קולי מורחב ומופעלת באמצעות הצרוף "Hey Mercedes". המערכת עושה שימוש ב-AI והיא לומדת את הנהג ויוצרת לפי מרצדס "חיבור אמוציונלי בין הרכב לנהג והנוסעים". את מערכת המולטימדיה ניתן לתפעל בנוסף באמצעות מגע ישיר במסך, באמצעות משטח המגע בין המושבים (אופציה) או משטחי המגע שבגלגל ההגה. מערכת הניווט שבדגם כוללת יכולות של מציאות רבודה (אופציה) העושה שימוש בתצוגה העילית המתקדמת של הדגם.

אל רשימת האבזור הארוכה מצטרפת רשימה ארוכה לא פחות של מערכות בטיחות מתקדמות המעניקות לדגם יכולות סמי-אוטונומיות, חלקן נלקחו ישירות מה-S קלאס. כך לדוגמה מערכת Active Distance Assist DISTRONIC תתאים את מהירות הנסיעה אוטונומית לפני סיבובים, צמתים ומעגלי תנועה ומערכת Active Steering Assist תסייע בהיגוי בעת הצורך כאשר היא מסוגלת לפעול גם כאשר סימני הכביש לא ברורים או קיימים (עד 130 קמ"ש במקרה זה). מערכת זו מצטרפת למערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת סיוע למעבר נתיב - היגוי הרכב לנתיב עקיפה בהתאם למצב התנועה, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.