2022 מרצדס AMG EQE 43
מרצדס AMG EQE 43.
2022 מרצדס AMG EQE 43
מרצדס AMG EQE 43.

במקביל לחפישת דגם הביצועים החשמלי הבכיר EQE 53, מרצדס AMG מציעה לרוכשי מכונית הסאלון החשמלית שלה גרסת ביניים בדגם הביצועים לייט EQE 43 4Matic. שני דגמי AMG אלו הם דגמי הקצה של מכונית הסאלון החשמלית מרצדס EQE. מכלמוביל מרצדס נמסר כי מרצדס EQE 43 צפויה להגיע לארץ ברבעון השלישי השנה.

 

למעט הכיתוב 43 במקום 53 על דלת תא המטען ועיצובים קצת שונים לחישוקי הגלגלים, העיצוב החיצוני והפנימי של שני דגמים הביצועים זהים לחלוטין, את ההבדל העיקרי בין הדגמים נמצא כמובן ביחידת ההנעה החשמלית. שני המנועים החשמליים בדגם EQE 43 מייצרים הספק כולל של 469 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ זאת לעומת עד 677 כ"ס ו-101.8 קג"מ בדגם EQE 53 עם חבילת הבוסט AMG Dynamic Plus, שלא מוצעת בדגם EQE 43.

 

2022 מרצדס EQE 43
מרצדס EQE 43.

על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. בניגוד למרבית יצרני הרכב החשמלי, מרצדס הוגנת מספיק בכדי לציין כי נתון התאוצה הזה מושג בתנאי שהסוללה במצב טעינה של מעל ל-50%, שאר היצרנים לא מציינים את הנתון הזה כלל זאת למרות שהגבלת ביצועים בהתאם למצב הטעינה של הסוללה זה דבר שקיים בכל רכב חשמלי.

 

יש לציין כי ההספק המרבי של 469 כ"ס מתקבל רק במצב Sport Plus או במצב בקרת יציאה מהמקום, בשאר מצבי הנהיגה, המשנים גם את כיול המתלים, ההיגוי ועוד, ההספק המרבי מוגל לטובת טווח הנסיעה ואופי נינוח יותר. במצב Slippery ההספק המרבי מוגבל ל- 50%, במצב Comfort ההגבלה היא ל-85% ובמצב Sport ההספק המרבי מוגבל ל-90%. אם בכל זאת אתם זקוקים להספק המרבי לצורך עקיפה זרירה, לחיצה מלאה על דוושת התאוצה (קיק דאון) תאפשר לכם לקבל את כל הסוסים.

 

מרצדס EQE 43 תא הנוסעים
מרהיב וספורטיבי.

הסוללה שבדגם בעלת קיבלות של 90.6kWh ופועלת במתח של 328V, זהה למה שנמצא בגרסת הביצועים הבכירה יותר, וזה מספיק לטווח נסיעה של עד 533 ק"מ. בשני הדגמים הסוללה זכתה למערכת קירור משופרת אך בדגם הבכיר נמצא עוד מגוון שדרוגים, כגון חיווט שונה או מערכת ניהול סוללה שונה.

 

טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי המאפשר טעינה בהספק של 11kW או 22kW או באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 170kW המאפשרת הוספה של 180 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 15 דקות.

 

מרצדס EQE 43
טווח נסיעה של עד 533 קילומטר.

מרצדס EQE 43 נשענת כמו הגרסה הבכירה יותר על מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים בכיול AMG, בנוסף נמצא מוטות מייצבים עבים יותר, מערכת בלימה משופרת עם צלחות בלימה גדולות יותר, בושיניג קשיחים יותר ועוד. במצב ספורט או ספורט פלוס המרכב מונמך אוטומטית ב-15 מ"מ, הנמכה זו מתקבל גם בשאר מצבי הנהיגה מעל ל- 80 קמ"ש. הדגם מצויד כסטנדרט גם במערכת היגוי אחורית המפנה את הגלגלים האחוריים בזווית של עד 3.6 מעלות נגד כיוון הנסיעה מתחת ל-60 קמ"ש ועם הכיוון מעל ל-60 קמ"ש.

 

מרצדס EQE 43
מרצדס EQE 43.

ברכב חשמלי אין רעש מנועים ולכן מרצדס התקינה את מערכת AMG SOUND EXPERIENCE המייצרת סאונד ייחודי דרך מערכת השמע המספק תחושה של תאוצה ומהירות ומשתנה בין מצבי הנהיגה השונים. זה לעולם לא יהיה כמו הסאונד האלוהי של דגמי ה- V8 של AMG, אבל זה גם משהו.

 

כל זה רק על קצה המזג שכן כמו שאר דגמי EQE נוכל למצוא שפע מרשים של טכנולוגיה ושל מערכות נוחות מתקדמות, קישוריות מלאה עם אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA גם למערכת הניהול של הסוללה לשיפורים עתידיים, מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.