2019 מרצדס CLA החדשה
מרצדס CLA החדשה.
2019 מרצדס CLA החדשה
מרצדס CLA החדשה.

מרצדס CLA החדשה מהווה את הגרסה הספורטיבית יותר למשפחת דגמי ה-A קלאס. מציגה חידושים רבים למערכת MBUX, כולל זיהוי מחוות ידיים, מענה לשאילתות מורכבות וזיהוי קולי אישי.

 

לאחר שזכינו מוקדם יותר להצצה לדגם, מרצדס חושפת בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס את ה-CLA החדשה, דור שני למכונית הקופה 4 דלתות הקומפקטית של החברה. עם מסירות של 750,000 יחידות מהדגם היוצא, וה-CLA שוטינג-ברייק אשר תוצג בדגם חדש בהמשך השנה, מרצדס מצפה להמשיך את ההצלחה גם עם הדגם החדש, אותו נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של 2019.

 

מרצדס העניקה ל-CLA החדשה נגיעות עיצוב ייחודיות המבדילות את אותה משאר דגמי משפחת ה-A קלאס, במיוחד העיצוב השונה לפנסים הראשיים עיצוב מכסה המנוע שלא הועתקו מה-CLS החדשה. השורה התחתונה היא עיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר משאר גרסאות המרכב של ה-A קלאס (גם כי הדגם שבתמונות מצויד בחבילת AMG וגימור Edition צבעוני) וזה בדיוק הכיוון אליו מכוונת מרצדס עם הדגם, לא רק במראה אלא גם בתוכן.

 

2019 מרצדס CLA
ספורטיבית יותר ולא רק במראה.

מספק הסרנים בדגם הורחב משמעותית עם תוספת של 63 מ״מ מלפנים ו-55 מ״מ מאחור לעומת הדגם היוצא ויחד עם מרכז כובד נמוך יותר, מרצדס מבטיחה כי ה-CLA היא הספורטיבית ביותר מבין כל דגמי משפחת ה-A קלאס. בכדי לחדד את האופי הספורטיבי מרצדס התקינה מאחור מתלה אחורי רב חיבורי כסטנדרט (מוט פיתול כסטנדרט ב-A קלאס), תושבות מנוע הידראוליים, מערכת היגוי Direct-Steer system כסטנדרט, מוטות מייצבים עבים יותר ומערכת בקרת יציבות ESP שהותאמה במיוחד לדגם וליכולות הגבוהות שלו - לפי מרצדס. לקוחות הדגם שירצו להרחיב את מעטפת הפעולה של הבולמים, יוכלו כאופציה לשדרג למערכת בולמים אדפטיביים.

 

2019 מרצדס CLA החדשה
עייצוב שונה וייחודי לפנסים הראשיים ולמכסה המנוע.

ה-CLA החדשה גדלה משמעותית במידותיה לעומת הדגם היוצא ועם אורך של 4,688 מ״מ, רוחב של 1830 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,729 מ״מ היא בעיקר ארוכה ב-48 מ״מ מהדגם היוצא, רחבה ממנו ב-53 מ״מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ״מ. למעט מרווח הראש שלא השתנה, בכל שאר הצירים המרווח לנוסעים שודרג משמעותית - במיוחד במרווח הרגליים במושב האחורי. נפח תא המטען עומד על 460 ליטר, הפחתה של 10 ליטר לעומת הדגם היוצא.

 

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה-A קלאס, כלומר שדרוג משמעותי מהדגם היוצא בכל הקשור לאיכות החומרים בידוד רעשים וטכנולוגיה. את מערכת המולטימדיה המתקדמת MBUX מרצדס חשפה לראשונה בתערוכת CES אשתקד, השנה היא מציגה בתערוכה כמה חידושים ושדרוגים שנוספו למערכת (שיתווספו בעדכון גם לשאר הדגמים המצוידים במערכת). המערכת מבצעת כעת זיהוי קולי אישי כך שהיא מתעלמת משאר הקולות של נוסעי הרכב ומתרכזת רק במי שאמר את פקודת ההפעלה "Hey Mercedes״ ובנוסף היא מזהה שאילתות קוליות מורכבות יותר כגון ״השווי את ערך המניה של אפל למיקרוסופט״ או ״כמה זה 10 לחלק ל-3״.

 

2019 מרצדס CLA החדשה תא הנוסעים
מערכת MBUX משודרגת עם זיהוי מחוות ידיים וזיהוי שאילתות מורכבות.

שדרוג נוסף שנכנס למערכת הוא זיהוי מחוות ידיים. הנהג או הנוסע שלצידו, המערכת יודעת להבחין ביניהם, יכולים לשמור במערכת מחווה מסויימת שתהווה קיצור דרך לפקודה מלאה. מרצדס הוסיפה גם מחוות כלליות למערכת, כך לדוגמה אם הנהג מושיט את היד לעבר מושב הנוסע, כאשר זה פנוי, התאורה בצד זה של תא הנוסעים תידלק אוטומטית, ותכבה כאשר הנהג יחזור למקומו. אלו רק חלק מהחידושים שמרצדס הוסיפה למערכת אותם היא מכנה MBUX Interior Assist.

 

2019 מרצדס CLA החדשה תא הנוסעים
המערכת יודעת להבחין מי מבין הנוסעים מדבר איתה.

כמו בשאר דגמי ה-A קלאס ניתן לצייד את הדגם, כאופציה, בשלל מערכות נהיגה סמי אוטונומיות שנלקחו ישירות מה-S קלאס, כולל מצלמה ורדאר המאפשרים לרכב ״לראות״ את הנעשה על הכביש עד 500 לפנים. כסטנדרט הדגם יצויד במערכת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ומערכת PRE-SAFE® PLUS המזהה סכנה של התנגשות מאחור.

 

בשלב זה, מרצדס חושפת רק את דגם CLA250 המצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 225 כ״ס ו-35.5 קג״מ המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, אך כאשר הדגם ישווק בעולם לקראת חודש מאי הקרוב, הוא יוצע עם מבחר של מנועי בנזין ודיזל ואופציה להנעה כפולה 4MATIC.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.