מרצדס EQB
מרצדס EQB.
מרצדס EQB
מרצדס EQB.

מרצדס EQB, הקרוסאובר 5-7 מושבים החשמלי של מרצדס המבוסס על מרצדס GLB, הוצג בחודש אפריל האחרון בשוק הסיני וכעת הוא הגיע לאירופה כך שאנחנו גם נחשפים לראשונה אל המפרט הטכני המלא של הדגם, בעיקר אל יחידות ההנעה החשמליות בהן מרצדס ציידה את הדגם.

 

מרצדס EQB ישווק באירופה בשני דגמים, דגם EQB 300 הבסיסי עם מנוע חשמלי אחד קדמי (מסוג ASM) ודגם EQB 350 4MATIC המצויד במנוע חשמלי אחורי נוסף (מסוג PSM) להנעה כפולה. דגם EQB 300 מצויד במנוע חשמלי בהספק מרבי של 225 כ"ס (168kW) ומומנט מרבי של 39.7 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש.

 

מרצדס EQB
טווח נסיעה של 419 קילומטר.

דגם EQB 350 4MATIC הבכיר כולל כאמור שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 288 כ"ס (215kW) ומומנט מרבי של 53 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת זהה של 160 קמ"ש. בדגם זה תעדוף מערכת ההנעה הוא לעשות כמה שיותר שימוש במנוע האחורי כאשר זה הקדמי מצטרף בהתאם לצורך. בשלב מאוחר יותר מרצדס תציג גרסאות הנעה נוספות לדגם.

 

שני הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת נטו של 66.5kWh המאפשרת טווח נסיעה זהה של 419 ק"מ. הסוללה כוללת מערכת בקרת טמפרטורה אקטיבית המאפשרת את חימום או קירור הסוללה בכדי לשמור את התאים המרכיבים את הסוללה בטמפרטורה אידיאלית לנסיעה או טעינה. לסוללה מוצמדת אחריות של 8 שנים, עד 160,000 ק"מ.

 

מרצדס EQB תא הנוסעים
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה- GLB.

מרצדס EQB מצויד במטען פנימי המאפשרת טעינה AC בהספק של עד 11kW כך שטעינה מלאה דורשת המתנה של 5 שעות ו-45 דקות. טעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 100kW, טעינה מהירה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של 32 דקות וטעינה של 5 דקות ממצב של 10% תוסיף טווח נסיעה של 140 ק"מ . באמצעות רישום חד פעמי באפליקציה, לרשות הרוכשים אפשרות טעינה במעל ל-530,000 עמדות טעינה ברחבי העולם (DC או AC) ללא צורך בפעולה נוספת.

מערכת ECO Assist עושה שימוש במידע ממערכת הניווט, זיהוי התמרורים ושאר החיישנים של מערכות הבטיחות המתקדמות בכדי לספק לנהג הדרכה לנהיגה חסכונית, אם הנהג עושה שימוש במערכת בקרת השיוט האדפטבית (ובמצב נהיגה אקו) המערכת תעשה את כל הפעולות האלו באופן אוטומטי בכדי להשיג טווח נסיעה מרבי.

 

מרצדס EQB
טעינה מהירה בזמן של 32 דקות.

העיצוב החיצוני זכה לאלמנטים עיצוביים של דגמי EQ החשמליים המבדילים את הדגם מה- GLB, באין אלו הפנסים הראשיים, הגריל הקדמי האטום, הפגוש הקדמי ופס התאורה האחורי. לזה מצטרפים חישוקי סגסוגת בגדלים של "18 עד "20 בעיצוב ייחודי ואופציה לחבילת AMG ליין למראה ספורטיבי יותר.

 

מרצדס EQB
מרצדס EQB.

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה- GLB למעט אופציות לצבעים ייחודיים כגון גימור נחושת לפתחי המיזוג ועוד. בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה נמצא תצוגה ייעודית לרכב חשמלי ולרוכשי הדגם תעמוד אפליקציה למכשיר הסלולרי שתאפשר שליטה מרחוק על הרכב כמו הפעלה מראש של בקרת האקלים, איתור הרכב, ניהול הטעינה ועוד. נפח תא המטען קצת קטן יותר מזה של דגמי הבנזין ועומד על 465 ליטר ועד 1620 ליטר, בדגם השבעה מושבים כאשר השורה השלישית והשנייה מקופלות, בהתאמה.

 

כמו במקרה של מרצדס EQA הקטן יותר, גם מרצדס EQB זכה לשדרוג מקיף בתחום בידוד הרעשים לעומת גרסת הבנזין בכדי לספק חווית נסיעה שקטה יותר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.