2022 מרצדס EQS
מרצדס EQS.
2022 מרצדס EQS
מרצדס EQS.

כחצי שנה לאחר שהוצגה בעולם, מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, נחתה בישראל ומציעה עיצוב מאופק לצד תא נוסעים עשיר ואולטרה טכנולוגי וטווח נסיעה מרשים של עד 700 ק"מ בין טעינות. מרצדס EQS תשווק בשלב זה בדגם הנעה אחורית EQS 450 ובדגם הנעה כפולה EQS 580 ובשלב מאחור יותר יהיה ניתן להזמין גם גרסאות אחרות של הדגם, כגון דגם הביצועים EQS 53 עם 770 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות.

 

מרצדס EQS היא כאמור המקבילה החשמלית למרצדס S קלאס כך שמדובר במכונית פאר מהמעלה הראשונה, רק עם הנעה חשמלית שקטה, חזקה וחלקה במיוחד. העיצוב החיצוני בסגנון קו העיצוב "קשת אחת" (One Bow) אולי מופנם לעומת ה- S קלאס, אך הוא נועד לאפשר לדגם להשיג את מקדם הגרר הנמוך ביותר (0.2) לרכב בייצור סדרתי.

 

2022 מרצדס EQS
ספינת הדגל החשמלית של מרצדס.

כאמור, מרצדס EQS תשווק בשלב זה בשני דגמים, דגם EQS 450 מצויד במערכת הנעה חשמלית עם מנוע אחורי בהספק של 330 כ"ס ומומנט מרבי של 57.9 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי בדגם זה עומד על כ-700 ק"מ.

 

דגם EQS 580 4MATIC מצויד במנוע חשמלי קדמי נוסף המאפשר הנעה כפולה כך שכאן ההספק הכולל עומד על 523 כ"ס ומומנט מרבי של 85.5 קג"מ וכאן זה כבר מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ולמהירות מרבית זהה של 210 קמ"ש. לדגם זה טווח נסיעה של כ-627 ק"מ.

 

2022 מרצדס EQS
שילוב מרשים של פאר וטכנולוגיה מתקדמת.

בשני הדגמים מותקנת סוללה בקיבולת נטו של 107.8kWh (ברוטו: 120kWh) אותה ניתן להטעין באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 200kW, מטען כזה מאפשר טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות או להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 15 דקות טעינה בלבד (כמובן שממצב מרוקן יחסית של הסוללה). מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת לנהג לבחור מבין 4 דרגות שונות, כולל נהיגה באמצעות דוושה אחת, או פשוט להפעיל את המצב האוטומטי העושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט בכדי להפעיל את המערכת בצורה אופטימלית להשגת טווח נסיעה מרבי.

 

2022 מרצדס EQS
טווח נסיעה חשמלי של 700 קילומטר.

תא הנוסעים של מרצדס EQS משלב באמנות חומרים עשירים ופאר יחד עם טכנולוגיה מתקדמת וזה לא רק "קיר המסכים" הנקרא MBUX Hyperscreen (זמין רק בדגם EQS 580) אלא גם שלל חיישנים שונים (מאות כאלו) שהופכים את תפעול הרכב למשהו שהנהג רק צריך "לחשוב עליו" וזה קורה. מערכת MBUX Hyperscreen היא לוח זכוכית ענק הנמתח לכל רוחב הדשבורד בו משולבים שלושה מסכי OLED, שניים בגודל של "12.3 ואחד מרכזי ענק בגודל של "17.7 (בדגם EQS 450 יש רק שני מסכי "12.3 ללא מסך לנוסע). המערכת המפעילה את כל המסכים האלו היא מערכת MBUX מהדור החדש עם ממשק בו כל מה שצריך מוצג על המסך הראשי כל שאן צורך לדפדף בין המסכים השונים ועם הזמן המערכת לומדת את הנהג ומתאימה את התצוגה בהתאם.

 

מרצדס EQS
עיצוב שנועד להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד.

שנדבר על רשימת האבזור והאופציות? עזבו, הרבה יותר קצר לקרוא את מלחמה ושלום של טולסטוי אבל נספר לכם שיש תצוגה עילית מתקדמת מבוססת מציאות רבודה (בדגם EQS 580), יש מערכת בידור אישית לכל נוסע מאחור המאפשרת לשתף תוכן עם שאר נוסעי הרכב, יש חיישנים שיזהו את כיוון המבט שלכם בכדי לתפעל חלק ממערכות הנוחות, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מערכת שמע מבית Burmester, מתלי אוויר לנוחות נסיעה מושלמת, יש מערכת היגוי לכל הגלגלים המאפשרת רדיוס סיבוב של מכונית מיני, יש כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ואחוריים עם עיסוי, חימום ואוורור, יש מערכת סינון אוויר HEPA אולטרה מתקדמת הנושאת את הסמכת "OFI CERT ZG 250-1" בתחום הווירוסים והחיידקים, חישוקי "21, תאורה ראשית אדפטיבית מתקדמת במיוחד ועוד ועוד.

 

מרצדס EQS מבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (EVA) ועם אורך של 5,216 מ"מ, רוחב של 1,926 מ"מ, גובה של 1,512 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,210 מ"מ, היא דומה בגדולה לגרסת LWB של ה- S קלאס החדשה. בניגוד למרצדס S קלאס שהיא מכונית סדאן קלאסית, מרצדס EQS היא בתצורת האצ'בק כך שהיא נהנית מתא מטען גדול ושימושי יותר בנפח עצום של 610 ליטר, 60 ליטר יותר מב- S קלאס, ועם קיפול המושבים מאחור יתקבל נפח של 1,770 ליטר.

 

מרצדס EQS
כך נראה תא הנוסעים ללא MBUX Hyperscreen.

לצד אבזור נוחות עשיר נמצא רשימת מערכות בטיחות מתקדמות עשירה לא פחות המאפשרות נהיגה סמי-אוטונומית במרבית מצבי הנסיעה. המערכת כולל חיישן Lidar וכן שלל מצלמות היקפיות, חיישני ואף מיקרופונים. כל החיישנים האלו יאפשרו לדגם להתעדכן בעתיד לרמה אוטונומית בדרגה 4 באמצעות עדכון OTA של המערכת. דרגה 4 מאפשרת נהיגה אוטונומית מלאה למעט מקרים מיוחדים בהם המערכת תבקש מהנהג לקחת את השליטה לידיו. 2022 מרצדס EQS - מפרט טכני מלא להורדה.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל, מציין כי "ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חוויית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה". עוד מציין פריאנטה, כי על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE וגרסאות SUV ל-EQE ו-EQS, אשר ירחיבו עוד את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים.

 

מרצדס EQS - מחירון דגמי 2022

דגם מחיר
EQS 450 Platinum EV Plus 890,000 ₪
EQS 450 Platinum EV Plus AMG Line 990,000 ₪
EQS 580 4MATIC Platinum EV Plus 1,290,000 ₪
EQS 580 4MATIC Platinum EV Plus AMG Line 1,390,000 ₪

מחירי מרצדס EQS מקבילים, פחות או יותר, לאלו של דגמי מרצדס S קלאס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ה-קיסר · 29/11/2021
    מתוך מליון ארבע מאות שבע מאות אלף הולכים למדינת פח שנותנת כסף לטרוריסטים גם אם יש לא צריך לקנות במדינה המסריחה הזו כלום 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    רפי · 24/11/2021
    גם אם זה עולה 100 אלף למה לקנות משהו שאין בו שימוש  
  • This commment is unpublished.
    avatar
    שמוט · 20/11/2021
    אז מה עדיף מרצדס EQS או מרצדס מייבאך S קלאס?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    דן · 14/11/2021
    פחחחחח… להוציא סכום מטורף ולעמוד בפקקים המטורפים של המדינה…מדינה הזויה…אנשים הזויים.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אלקס · 15/11/2021
      כולו מיליון שלוש מאות, כמו המחיר של דירה 60 מטר בחיפה בשחונה הרגילה. מי שקונה רכבים כאלה לפחות גר בבית פרטי ובמקום טוב, אז בשבילו זה כמעטת בחינם...
  • This commment is unpublished.
    avatar
    רון · 14/11/2021
    באנגליה רוב המכוניות עולות 20% יותר מאשר בארץ. גולף 1.0 LIFE עולה 115 אלף ש"ח. מאזדה CX-5 2.0 מ 135 אלף. מרצדס EQS עולה 420 אלף ופה - 890!!! פי שתיים ויותר. אם אני הייתי מוכן להוציא 890 אלף לא הייתי קונה מהם מפרינציפ. הייתי הולך ליבוא אישי
  • This commment is unpublished.
    avatar
    קונה רכב חשמלי · 14/11/2021
    חיים בסרט, הסיניות הולכות לשבור את השוק, כל מוביל צריכים לעשות חישוב מסלול מחדש לגבי התימחור שלהם בארץ.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    קושקוש · 14/11/2021
    לעשירים בלבד
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אנליסט רכב · 14/11/2021
    האם כל הכבוד לכלמוביל שלוקחים לעצמם את הטבות מס על הרכב החשמלי ולא מגלגלים אותו לצרכן ( בסביבות 400 אלף רווח נקי ) . עדיף לקחת טסלה אס שהיא עולה באנגליה במחיר זהה לeqs  הבכירה,והיא עולה פה 820.
    נ.ב צריך להתחיל לעשות פה בדק בית ליבואנים .חוסר תחרות בינהם ( אותו דבר כמו עם שופרסל)
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אנליסט רכב · 15/11/2021
      לא מתחבר לטסלה אבל בעולם הEQS מתומחרת במחיר כמעט זהה לטסלה S , אז איך היא עולה 500 אלף ?רווח נקי של כלמוביל דופקים גם את הצרכנים וגם את המדינה , כי הם מתחמחרים אותה כאילו בנזין במס של 83 אבל ברור שהם משלמים אולי למדינה 40 אחוז מס . 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      איוניק 5 · 15/11/2021
      אתה צודק שהם עושקים, אבל אין קשר להטבות מס, הטבת מס על רכב חשמלי מוגבלת למקסימום 70 אלף ש״ח.
      זה מדהים מה שטסלה עשתה לשוק, יחד עם זאת הייתי לוקח את המרצדס הזו על כל טסלה :)
      מותר לחלום לפעמים...
  • This commment is unpublished.
    avatar
    קובי · 14/11/2021
    מה השגרת טיפולים של החיה הזאת?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מרפי · 14/11/2021
    טסלה 3 הבסיסית יותר יפה ויותר מהירה,  וגם משאירה לך מליון שקל בכיס .