2020 אופל אינסיגניה GSi החדשה
אינסיגניה GSi החדשה.
2020 אופל אינסיגניה GSi החדשה
אינסיגניה GSi החדשה.

האינסיגניה 2020 החדשה מצוידת ב-4 מנועים חדשים לחלוטין, כולל דגם GSi מעודכן עם 230 כ"ס, יחד עם מגוון שדרוגים טכנולוגיים.

 

לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה ראשונה אל דגמי 2020 המחודשים של האינסיגניה (מתיחת פנים) אופל מציגה כעת בתערוכת בריסל את האינסיגניה GSi הספורטיבית החדשה יחד עם המנועים החדשים אשר ישרתו דגמי האינסיגניה המוצעים במרכב סדאן (אינסיגניה גרנד ספורט) וסטיישן (אינסיגניה גרנד טורר).

אופל אמנם נרכשה ע"י קבוצת PSA אך האינסיגניה עדיין מבוססת על פלטפורמה של ג'נרל מוטורס כך שהיא עדיין לא יכולה לעשות שימוש במנועים המוכרים של קבוצת PSA. בכדי לעמוד בתקנות הזיהום העדכניות של האיחוד האירופי, אופל נאלצה לפתח עבור האינסיגניה (וגם עבור האסטרה) מבחר חדש של מנועים. המנועים החדשים אמנם חלשים משמעותית מהמנועים אותם הם מחליפים, אך הם נקיים וחסכוניים יותר בכ-18%.

 

2020 אופל אינסיגניה החדשה
גריל קדמי אקטיבי ופנסים ראשיים חדשים.

מבחר המנועים של האינסיגניה המחודשת כולל כעת ארבעה מנועים, שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. מנוע הבסיס החדש הוא מנוע 1.4 ליטר שלושה צילינדרים טורבו אשר הוצג עם האסטרה המחודשת ומחליף את מנוע ה-1.5 ליטר של הדגם היוצא (165 כ"ס ו-24.4 קג"מ). המנוע החדש קל יותר ב-50 ק"ג והוא מייצר הספק מרבי של 145 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,500 סל"ד. בשלב זה מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, באסטרה מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 16.1-17.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

אינסיגניה GSI תא הנוסעים 2020
אינסיגניה GSi.

מעל מנוע זה נמצא את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש בהספק מרבי של 200 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 9 הילוכים אוטו' חדשה במקום 8 הילוכים בדגם היוצא. צריכת הדלק המשלבת עם מנוע זה עומדת על 13.1-13.7 ק"מ לליטר. מנוע זה כולל, לראשונה באופל, מערכת לניתוק זרימת הדלק לשני צילינדרים לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר.

 

בדגם GSi המחודש נמצא את אותו מנוע 2.0 ליטר אך בגרסת 230 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט זהה, זאת לעומת 260 כ"ס ו-40.8 קג"מ בדגם GSi היוצא. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטו' וכמו בדגם היוצא גם למערכת הנעה כפולה מתקדמת המאפשרת העברה של עד 100% מהמומנט בציר האחורי (באמצעות מצמדים) לאחד הגלגלים מאחור ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. בנוסף, הדגם נשען כסטנדרט על מערכת בולמים אדפטיביים הנקראת באופל FlexRide. צריכת הדלק המשלבת עם מנוע זה עומדת על 11.7-12.0 ק"מ לליטר.

 

2020 אינסיגניה GSI החדשה
ארבעה מנועים חדשים.

מנוע הדיזל היחידי של הדגם הוא מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 122 כ"ס ו-30.6 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד (באסטרה מנוע זה משודך גם לתיבת 9 הילוכים אוטו'). צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 20.4-21.7 ק"מ לליטר.

 

האינסיגניה החדשה עושה שימוש במגבר בלם אלקטרו-הידראולי שלא רק מבטל את התלות של לחץ הבלימה במנוע אלא גם מאפשר לספק משוב משופר בלחיצה על דוושת הבלימה, כך לפחות לפי אופל. האינסיגניה GSi מצוידת בנוסף במערכת בלימה משופרת של ברמבו, בורר מצבי נהיגה, כיול ספורטיבי יותר למתלים ולהיגוי, מושבי באקט אוחזים ונוחים יותר מבעבר, דוושות מתכת וגימור ספורטיבי יותר לתא הנוסעים.

העיצוב החיצוני זכה לעדכון קל בלבד, השינוי העיקרי נמצא בגריל הקדמי, הכולל כעת תריסים אקטיביים להקטנת מקדם הגרר בכביש המהיר, ובפנסים הראשיים האדפטיביים מהדור החדש של תאורת IntelliLux LED של אופל, אלו כוללים כעת 84 יחידות נפרדות בכל פנס - לעומת 16 בלבד בדור הקודם.

 

2020 אופל אינסיגניה החדשה
עדכון קל לפנסים מאחור.

האינסיגניה המחודשת מצוידת במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8 וממשק גרפי חדש, מסך מפוצל המאפשר להציג שתי אפליקציות במקביל, אפשרות ליצירת פרופיל אישי לעד חמישה נהגים, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ותפעול קולי מתקדם. בנוסף נמצא גם לוח מחוונים מעודכן, לא דיגיטלי מלא אך עם מסך גדול במרכזו, משטח טעינה אלחוטי, מצלמה אחורית בהפרדה גבוהה, דלת תא מטען חשמלית ועוד. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מערכת חניה אוטומטית ותצוגה עילית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.