רשות המסים עדכנה את נוסחת "המיסוי הירוק", רוב הרכבים הפופולריים צפויים להתייקר בשיעור של 2-4% בינואר 2017.

סונטה היברידית
הסונטה ההיברידית צפויה להתייקר משמעותית.

רשות המסים, ביחד עם משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה, הודיעה על גיבוש עדכון לנוסחת המיסוי הירוק לרכבים במשקל כולל של עד 3.5 טון שתכנס לתוקפה בינואר 2017. את הנוסחה עצמה הרשות עדיין לא פרסמה, אך השורה התחתונה היא התייקרות צפויה בשיעור של 2-4%.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי רשות המסים, כמחצית מכלי הרכב המשווקים כיום בישראל נמצאים בדרגות הזיהום 2-4 ולאחר העדכון קבוצה זו תהווה רק 27% מכלי הרכב המשווקים בישראל, זאת בעקבות החמרת הקריטריונים לסיווג בדרגות הזיהום הנמוכות. בעוד רוב הרכבים המשתייכים כיום לקבוצות הזיהום 2-4 יתייקרו בכמה אלפי שקלים בודדים במקרה הקיצון, מי שיפגעו באופן משמעותי במיוחד אלו רכבים היברידיים גדולים כגון יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי, שכיום שייכים לקבוצה 2 הנהנית ממיסוי של 30% בלבד, לעומת 84%, מעבר לקבוצה 3 או 4 תייקר באופן משמעותי מאוד את דגמים אלו.

 

מכיוון שברשות עדיין לא פרסמו את הנוסחה עצמה, קשה לנו לומר מה תהיה הפגיעה ברכבי דיזל ואיזה משקל ניתן בנוסחה לפליטת חלקיקים נשימים (PM) שלא קיימת במנועי בנזין. כיום, רבים מדגמי הדיזל עם מנועים בתקן יורו 6 שייכים לקבוצת הזיהום 4, ברצותה, יכולה הרשות לייקר דגמים אלו באופן משמעותי מבלי לייקר את דגמי הבנזין.

תגובות (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

יותר מס על רכבים ירוקים? מדינה הפוכה!

This comment was minimized by the moderator on the site

מדינה שעושקת את האזרחים בפנים
וכל פעם שמשהו מרים ראש מקבלים מלחמה
כך שהנוסחה ברורה
מוות של חיילים במלחמה נועד להסיט דיון ציבורי אמיתי על סוגיות ליבה כלכליות

This comment was minimized by the moderator on the site

שינוי מבורך. מה שלא צודק זה שרכבים היברידיים לעשירים (וולוו xc90 לדוגמא, ועוד רבים שאמורים לצאת לשוק בקרוב במחירים של 500-600 אלף ש''ח) בורחים מתשלום מס, מה שמעוות לחלוטין את הצדק במיסוי. יוצא...

שינוי מבורך. מה שלא צודק זה שרכבים היברידיים לעשירים (וולוו xc90 לדוגמא, ועוד רבים שאמורים לצאת לשוק בקרוב במחירים של 500-600 אלף ש''ח) בורחים מתשלום מס, מה שמעוות לחלוטין את הצדק במיסוי. יוצא שאדם עשיר כקורח משלם על ג'יפ היברידי את אותו המס שלאחר משלם על מאזדה 3. לכן לפחות בתחום המיסוי ההיברידית חייב להיות שינוי. לטעמי, הטבה היברידית צריכה להיות בשיעור הדרגתי פרוגרסיבי ביחס למחיר הרכישה של הרכב מהיצרן (קרי, טרום מיסוי בארץ).

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location