סובארו פורסטר טורבו
סובארו פורסטר טורבו.
סובארו פורסטר טורבו
סובארו פורסטר טורבו.

מאז הדור הראשון של הפורסטר הדגם שווק גם בגרסת XT עם מנוע טורבו שנלקח ישירות מדגמי האימפרזה WRX, בכיול מתון יותר. בדור הנוכחי של הפורסטר סובארו דילגה על גרסת טורבו חזקה והיא משווקת את הדגם עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי 182 כ"ס או בגרסה היברידית קלה e-Boxer על בסיס מנוע 2.0 ליטר.

 

כעת, סובארו משיקה ביפן גרסת טורבו חדשה לפורסטר אך הפעם לא מדובר בדגם XT בכיר עם הספק גבוה וביצועים חזקים אלא במנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש של סובארו (CB18), מנוע שהוצג לראשונה עם סובארו לבורג החדש.

 

סובארו פורסטר טורבו תא הנוסעים
סובארו פורסטר טורבו.

למנוע ה-1.8 ליטר טורבו הספק מרבי של 177 כ"ס בין 5,200-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ בין 1,600-3,500 סל"ד. המנוע משודך לגרסה חדשה של תיבת ההילוכים הרציפה של סובארו Lineartronic CVT כאשר 80% מרכיבי התיבה הוחלפו ברכיבים חדשים, זו מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים כמו בכל דגמי הפורסטר.

 

סובארו פורסטר טורבו
צמד סופיות אגזוז מאחור.

יש לציין כי בשוק היפני הפורסטר כבר לא משווק עם מנוע ה-2.5 ליטר של הדגם אלא רק בדגמי e-Boxer ההיברידיים. צריכת הדלק המשולבת בדגם (בתקן WLTC היפני) עומדת על 13.6 ק"מ לליטר, זאת לעומת 14.0 ק"מ לליטר בדגם e-BOXER. בצד הויזואלי הפורסטר טורבו (משווק ביפן כפורסטר ספורט) זכה למראה ספורטיבי יותר לפגושים, חישוקי הגלגלים ולתא הנוסעים. 

נאלץ להמתין לשנה הבאה לגלות האם בכוונתה של סובארו לשווק את הגרסה המעניינת הזו של הפורסטר מחוץ לשוק היפני.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.