סיאט ארונה
סיאט ארונה - איביזה פנאי.
סיאט ארונה
סיאט ארונה - איביזה פנאי.

סיאט ארונה מבוסס על האיביזה החדשה ולמעט המרכב השונה, זהה לה לחלוטין. הדגם יוצע עם מנועים בהספקים של 95 עד 150 כ"ס, מערכות בטיחות מתקדמות ועד 63 אפשרויות שונות של שילובי צבעים.

 

סיאט חשפה הערב בברצלונה את ה- ארונה (Arona), הקרוסאובר העירוני הראשון של החברה המבוסס על האיביזה החדשה שיתחרה בהמשך השנה בדגמים כגון אופל מוקה X, יונדאי קונה, קיה סטוניק החדשים ועוד.

 

סיאט ארונה מבוסס על אותה פלטפורמת MQB-A0 המשרתת את האיביזה החדשה (וגם את הפולו החדשה שהוצגה לאחרונה) ולדגם מידת אורך של 4,138 מ"מ וגובה של 1,543 מ"מ, כלומר תוספת של 79 מ"מ ו-99 מ"מ לעומת האיביזה החדשה. מרווח הגחון אמנם גבוה רק ב-15 מ"מ מזה של האיביזה, אך מושב הנהג ממוקם כ-52 מ"מ גובה יותר (האחוריים ב-62 מ”מ). נפח תא המטען בדגם מכובד ועומד על 400 ליטר, כ-45 ליטר יותר מהאיביזה.

 

בעוד יצרנים אחרים מנסים ליצור בידול משמעותי בין דגם סופרמיני לגרסת לגרסת הפנאי המתבססת עליה, בסיאט, כמו במקרה של האטקה מול הלאון, לא ממש התאמצו ליצור אחד כזה, לא בעיצוב החיצוני ובוודאי שלא בזה הפנימי הזהה לחלוטין בין הדגמים.

 

סיאט ארונה תא הנוסעים
תא הנוסעים בעיצוב זהה לאיביזה.

היצע המנועים בארונה דומה למוכר לנו מהאיביזה החדשה: 1.0TSI שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 95 או 115 כ"ס ו-1.5TSI EVO החדש בהספק של 150 כ"ס אשר יוצע ברמת הגימור FR בלבד. בגרסת מנועי הדיזל מוצע מנוע אחד, 1.6TDI בהספקים של 95 או 115 כ"ס. באמצע שנת 2018 יצטרף להיצע מנוע הפועל גם על גז טבעי, 1.0TGI בהספק של 90 כ"ס, ובשווקים מסוימים הדגם יוצע גם עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 115 כ"ס. כל המנועים מעבירים את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת 5 או 6 הילוכים ידנית ותיבת 7 הילוכים DSG בדגמים החזקים יותר.

 

אבזור הנוחות והבטיחות בדגם זהה למוכר לנו מהאיביזה: מסך "8 ברמות האבזור הגבוהות, בקרת אקלים מפוצלת, שתי כניסות USB קדמיות, כיוון קשיחות לבולמים, תאורה ראשית LED, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מפתח חכם, התראה על עייפות הנהג ועוד.

 

כמו שאר דגמי סיאט, גם הארונה יוצע ברמת גימור FR ספורטיבית למראה ולרוכשים תהיה אפשרות לבחור מבין 63 שילובים שונים לצבע הגוף/הגג יחד עם מספר שילובי צבעים שונים בתא הנוסעים. סיאט תחל בשיווקו של הארונה חודש אוקטובר הקרוב, לאחר שהדגם יוצג לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.