כשנה לאחר שהציגה את האניאק iV, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של סקודה שישווק בעוד זמן לא רב גם כאן בישראל, סקודה מספקת לנו הצצה אל גרסת הקופה של הדגם, האניאק קופה iV.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

למרות עיצוב הקופה המעניק לדגם מראה דינמי יותר, האניאק קופה דומה בגודלו לאניאק הרגיל, לשני הדגמים רוחב (1,879 מ"מ) ובסיס גלגלים (2,765 מ"מ) זהים לחלוטין ועם אורך של 4,653 מ"מ וגובה של 1,617 מ"מ הוא ארוך ב-4 מ"מ וגבוה ב-1 מ"מ סמליים לגמרי. גם נפח תא המטען לא שונה במיוחד, 570 ליטר לאניאק קופה לעומת 585 ליטר לדגם הרגיל.

 

סקודה אניאק קופה
וויתור מינימלי בתחום השימושיות.

האניאק קופה iV ישווק, בהתאם לדגם ורמת הגימור, עם חישוקי סגסוגת בגדלים של "19 עד "21 ותאורת LED מלאה כסטנדרט עם אופציה לתאורת LED Matrix אדפטיבית עם 24 יחידות תאורה נפרדות בכל פנס. בכל הדגמים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן "5.3 ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "13 גדול, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, תאורת אווירה וכמובן שגם מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות כולל מערכת בקרת השיוט האדפטיבית Travel Assist הפועלת בטווח מהירויות של 0-210 קמ"ש.

 

האניאק קופה ישווק עם אותן יחידות הנעה חשמליות שפגשנו בגרסה הרגילה, למעט גרסת הבסיס עם סוללות 50kWh. דגם הבסיס, האניאק קופה 60, מצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של 62kWh (קיבולת שימושית: 58kWh). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות וכמו כל דגמי האניאק המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. סקודה לא מציינת עדיין את נתוני טווח הנסיעה, אך לאניאק הרגיל עם אותה יחידת הנעה טווח נסיעה של 412 ק"מ.

 

סקודה אניאק קופה
אותן יחידות הנעה מוכרות של האניאק הרגיל.

מעל דגם זה נמצא את האניאק קופה 80 עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של 82kWh (קיבולת שימושית: 77kWh). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-535 ק"מ.

הדגם הבכיר בשלב זה, עד שיוצג דגם RS עם 300 כ"ס, הוא דגם אניאק קופה 80X עם שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 43.3 קג"מ וסוללה בקיבולת של 82kWh (קיבולת שימושית: 77kWh). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על 495 ק"מ.

לאניאיק קופה iV מטען פנימי המאפשר טעינה ביתית/ציבורית בהספק של עד 11kW, הדורשת המתנה של 6 עד 8 שעות לטעינה מלאה, בהתאם לגודל הסוללה כמובן, וטעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 120kW בדגם 60 או 125kW בדגם 80. שימוש במטען מהיר מאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 38 דקות.

 

כמו לאניאק iV, גם לגרסת הקופה כושר גרירה של 750 ק"ג לנגרר ללא מערכת בלימה עצמית או עד 1,200 ק"ג לנגרר עם מערכת בלימה בדגם 60 או עד 1,400 ק"ג בדגם 80.