כשנה לאחר שהציגה לראשונה את ה- S קלאס החדשה (W223), מרצדס משיקה כעת באירופה שתי גרסאות בכירות חדשות לדגם: S580 4MATIC עם מנוע V8 חזק לחובבי הבנזין ואת דגם הפלאג-אין החדש S580e עם טווח נסיעה חשמלי של עד 113 ק"מ, יותר מכפול מזה של דגם S560e היוצא.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה ההיברידית של דגם הפלאג-אין S580e משלבת בין מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו ( מגדש אחד חשמלי) המייצר 367 כ"ס ו-51 קג"מ למנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ' המשולב בתיבת ה-9 הילוכים האוטומטית של הדגם. ההספק הכולל של המערכת עומד על 510 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 76.4 קג"מ, זאת לעומת 476 כ"ס ו-71.3 קג"מ בדגם S560e היוצא. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 140 קמ"ש.

מרצדס S580e פלאג-אין
אפשרות לטעינה מהירה עד 60kW.

מה ששונה עוד יותר מדגם S560e היוצא הוא העבודה שמרצדס התקינה בדגם S580e סוללת ליתיום-יון בקיבולת יותר מכפולה של 28.6kWh. הסוללה הזו מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה חשמלי מרשים של 94-113 ק"מ, בהתאם לדגם, קצר או ארוך, ורמת הגימור. בצורה לא אופיינית לדגמי פלאג-אין, אותם ניתן לטעון בדרך כלל רק באמצעות טעינה AC איטית, את דגם S580e ניתן להטעין גם בעמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 60kW, מה שמאפשר טעינה מלאה, 0-100 אחוז, בזמן של חצי שעה. בבית, הרוכשים יוכלו לטעון את הדגם באמצעות המטען הפנימי המאפשר טעינה עד להספק של 11kW.

מרצדס S קלאס S580e
דגם S580 למי שמעדיף מנוע V8 בשרני.

עד עתה מרצדס S קלאס החדשה הייתה זמינה לרכישה עם מנועי שישה צילינדרים בנזין ודיזל, כעת רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם בדגם S580 4MATIC עם מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו שכאן הוא מייצר הספק מרבי של 503 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ המתקבל בין 2000-4000 סל"ד. כמו מרבית המנועים העדכניים של מרצדס, גם מנעו זה נעזר במערכת מיקרו-היברידית EQ המוסיפה 20 כ"ס ו-20.4 קג"מ לעזרת המנוע. בשידוך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

כמו בכל שאר דגמי ה-S קלאס גם דגמים אלו מצוידים כסטנדרט בקפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים, אך כעת ניתן להוסיף גם את מערכת E-ACTIVE BODY CONTROL במחיר של ​​7735 אירו השולטת על קפיצי האוויר והבולמים, על כל אחד בנפרד, וכך שומרת על מרכז מאוזן לחלוטין בכל צירי התנועה של המתלים. המערכת משולבת במערכת ROAD SURFACE SCAN הסורקת את פני השטח לפני הרכב ומעבירה את המידע הזה למערכת השליטה על המתלים ומערכת CURVE המפחיתה את הנטייה לגלגול בעת פנייה.

מרצדס S קלאס תא הנוסעים
הפאר המוכר עם עוד קצת טכנולוגיה.

בנוסף לכך, חלק ממערכות הנוחות שהוצגו עם ה- S קלאס מייבאך החדשה זמינות גם לדגמי S580 (בתוספת תשלום כמובן) זה כולל את מערכת MBUX Interior Assistant המאפשרת לדוגמה לשלוט על הוילונות מאחור, חלון הגג ועוד באמצעות מחוות ידיים בלבד, יש גם את מערכת הגשת חגורת הבטיחות מאחור, תאורה אדפטיבית למושב האחורי המאפשרת לדוגמה לא רק לכוון את תאורה הקריאה אלא גם את עוצמת האור ופיזור האלומה, לצד שליטה מלאה על תאורת האווירה והצבע שלה אלומות האור אלא גם את העוצמה, מערכת להגברת זרימת הדגם במושבים האחוריים ועוד.

מחירי הדגמים בגרמניה מתחילים ב-123,736 אירו לדגם S580e והחל מ-126,366 אירו לדגם S580.