קוניגסג גמרה
קוניגסג גמרה - ההיברידית החזקה בעולם.
קוניגסג גמרה
קוניגסג גמרה - ההיברידית החזקה בעולם.

קוניגסג (Koenigsegg) השוודית חושפת עוד יצירת מופת מפתיעה, קוניגסג ג'מרה (Gemera), מכונית מגה GT עם מקום לארבעה נוסעים - לראשונה עבור קוניגסג, הנעה היברידית פלאג-אין עם 1700 כ"ס, עיצוב מרהיב ונתון תאוצה מפיל לסתות של 1.9 שניות.

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם משלבת מנוע 2.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם שלושה מנועים חשמליים היוצרים יחידת הנעה מפלצתית בהספק כולל של 1,700 כ"ס ומומנט מפלצתי של 357 קג"מ, נתון המוכר מעולם משאיות הענק.

 

קוניגסג גמרה
מטוס היברידי על 4 גלגלים.

מנוע ה-2.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו שבדגם (TFG) הוא מנוע ייחודי ללא גל זיזים הנעזר בצמד מגדשי טורבו בכדי לייצר הספק מרבי של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, נתונים שכל רכב ספורט היה שמח להסתפק בהם. שאר ה-1,100 כ"ס מגיעים כאמור משלושה מנועים חשמליים, אחד על כל גלגל אחורי והשלישי ביציאה של מנוע הבנזין.

 

קוניגסג גמרה
מודרני ומרווח ל-4 נוסעים.

תחנת הכוח הזו מסוגלת להטיס את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 1.9 שניות עד למהירות מרבית של 402 קמ"ש. נסיעה על בסיס המנועים החשמליים בלבד אפשרית עד למהירות של 300 קמ"ש והסוללה המותקנת בדגם תאפשר לו טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ אם תוכלו להתאפק ולנהוג כמו נהג הפריוס הממוצע. את מנוע הבנזין ניתן לתדלק גם בדלקים אורגניים כגון מתנול.

 

הדגם מצויד במערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים ובמערכת ניהוג וקטורית המשנה את המומנט בכל גלגל בהתאם לאחיזה או פקודה ממערכת בקרת היציבות. בפינות הרכב נמצא חישוקי "22 שגם הם, כמו רוב הדגם, הדגם עשויים מסיבי פחמן.

 

קוניגסג גמרה
מנוע 2.0 טורבו ללא גל זיזים.

הג'מרה היא מכונית לארבעה נוסעים אך עם שתי דלתות בלבד. בכדי לאפשר כניסה נוחה באופן סביר למושבים מאחור, אותם גם נוסעים בוגרים יכולים לאכלס בזכות בסיס גלגלים ענק של 3.0 מטר, קוניגסגס יצרה מפתח גדול ועשתה שימוש בדלתות המספריים המפורסמות שלה, הגדולות ביותר אי פעם של היצרן, המאפשרת כניסה נוחה למושב האחורי. שלדת מונוקוק מקרבון היא שאפשרה לקוניגסג לוותר על קורת B מרכזית למרות בסיס הגלגלים הארוך במיוחד.

 

קוניגסג גמרה
koenigsegg gemera.

תא הנוסעים מודרני בסגנון טסלה עם טבלט ענק חסר מסגרת לשליטה על מערכות הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי קטן המציג רק את המידע החשוב לנהג ושני המסכים על קורות A משמשים להצגת הוידאו ממצלמות הצד החיצוניות. נוסעי הרכב לא ימצאו רק מרווח רגליים מספק אלא גם 8 מחזיקי כוסות (4 למשקאות חמים), הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי במערכת המולטימדיה המרכזית, משטחי טעינה לנוסעים מלפנים ומאחור, מערכת שמע עם 11 רמקולים, מושבים עם סופגים ויסקו אלסטיים, מושבים קדמיים חשמליים ועוד. בכדי לשמור על משקל קל, גם בתא הנוסעים נעשה שימוש בשפע של קרבון, בין אם בדשבורד, גלגל ההגה, מסגרות המושבים הדקיקות ועוד.

קוניגסג עדיין לא מפרסמת את מחירה של הג'מרה, אך עם ייצור מוגבל של 300 יחידות בלבד, אל תצפו למחיר שווה לכל כיס, גם לא כזה של אוליגרך. 

 

תגיות: קוניגסג
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.