פגאני הואיירה רודסטר
פגאני הואיירה רודסטר.
פגאני הואיירה רודסטר
פגאני הואיירה רודסטר.

עם 770 כ"ס ומשקל קל יותר מדגם הקופה, הואיירה רודסטר היא עוד יצירת מופת של הורשיו פגאני.

 

כשש שנים לאחר שהורשיו פגאני הציגה את הואיירה (Huayra) קופה, וכשנתיים לאחר שנמכרו כל 100 היחידות של הדגם, הוא חושף כעת את גרסת הרודסטר הפתוחה של הואיירה אותה הוא יציג בתחילת החודש הבא בתערוכת ז'נבה.

 

למרות הדמיון הרב להואיירה קופה, כמותג בו כל בורג זוכה להתייחסות של יד מעצב כמעט כל חלקי המרכב (מקרבון) עוצבו מחדש, בולטת במיוחד היא חזית הדגם שזכתה לעיצוב בהשראת מכוניות פורמולה 1 שגם טיפלה על הדרך בכונס האוויר שהיה בעל עיצוב שנוי במחלוקת. תא הנוסעים אמנם שומר על העיצוב המוכר, אך גם בו בוצעו אין ספור שינויים, בעיקר בתחום החומרים, הגימור  והטכנולוגיה.

 

את הוייארה רודסטר, החלו לתכנן עוד בשנת 2010 עם כוונה להציג את הדגם כשנתיים-שלוש לאחר גרסת הקופה, אך בשנת 2013, רגע לפני השקת הדגם, הורשיו לא היה מרוצה מהתוצאה הסופית והוא החליט להתחיל הכל מחדש. אחת ממטרות הפרויקט הייתה להשיג משקל קל יותר מזה של דגם הקופה יחד עם קשיחות מרכב גבוהה יותר, לא ענין של מה בכך. באמצעות שימוש בתרכובות מתקדמות של קרבון, שפותחו במיוחד עבור הדגם, התוצאה הסופית היא מכונית במשקל של 1280 ק"ג, כ-80 ק"ג פחות מדגם הקופה יחד עם הגדלת קשיחות המבנה ב-52%. לא פחות ממדהים.

 

במרכז הדגם ניצבת גרסה משפורת של מנוע הבי-טורבו 6.0 ליטר V12 של AMG של הדגם היוצא (AMG M158). לעומת 700-750 כ"ס בדגם היוצא, המנוע המחודש מייצר כעת הספק מרבי של 770 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 102 קג"מ החל מ-2,400 סל"ד והוא מעביר את הכוח לאחור דרך תיבת 7 הילוכים סיקוונסיאלית (חדשה וקלה ב-25% מזו היוצאת). בהמשך, צפויה גרסה חזקה יותר של הדגם עם 800 כ"ס וכן גרסאות ייחודיות נוספות במספר מועט במיוחד של עותקים.

 

הבלמים הקרמיים של הדגם פותחו במשותף עם ברמבו והצמיגים שבדגם פותחו במיוחד ע"י פירלי, אלו האחרונים מאפשרים לדגם לעמוד בתאוצה צידית של עד 1.8g במשולב עם מערכות האווירודינמיקה האקטיבית המותקנות בדגם.

 

מחיר עדיין לא פורסם, אך ניתן לצפות למחיר של החל מ-1.5 מיליון דולר ליחידה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.