פולקסווגן קאדי
הקאדי החדש יהווה את הבסיס לפורד טורנאו קונקט הבא.
פולקסווגן קאדי
הקאדי החדש יהווה את הבסיס לפורד טורנאו קונקט הבא.

פולקסווגן חתמה היום (ג') עם פורד על הסכם שת"פ רחב היקף הכולל ייצור משותף של רכבים מסחריים קלים, פיתוח משותף של מערכות נהיגה אוטונומיות ושימוש של פורד בפלטפורמה של פולקסווגן עבור רכבים חשמליים המיועדים לשוק האירופי.

 

בתחום הרכבים המסחריים החברות חתמו על הסכם לייצור משותף של שלושה רכבים מסחריים. כבר החל מהשנה הבאה פולקסווגן תייצר עבור פורד את הדור הבא של הטורנאו קונקט על בסיס הקאדי החדש שהוצג לאחרונה, פורד מצידה תאפשר לפולקסווגן לייצר את הדור הבא של האמארוק (החל מ-2022) על בסיס הטנדר פורד ריינגר והיא גם זו שתוביל את הפיתוח של וואן מסחרי למשקל מורשה של 1 טון ובמילים אחרות, את הדור הבא של הטרנזיט קאסטום ופולקסווגן טרנספורטר.

 

שלושה רכבים מסחריים משותפים
שלושה רכבים מסחריים משותפים.

פולקסווגן כבר ציינה בעבר כי היא רוצה שיצרנים אחרים יעשו שימוש בפלטפורמה החדשה שלה לרכבים חשמליים (MEB), בכדי לצמצם עלויות פיתוח ובעיקר בכדי לקדם את תחום הרכב החשמלי בו פולקסווגן השקיעה עשרות מיליארדים רבים, וכעת היא חותמת עם פורד על הסכם משמעותי ראשון במסגרתו פורד תעשה שימוש בפלטפורמה הזו לפיתוח של רכבים חשמליים עבור השוק האירופי. דגם חשמלי ראשון של פורד על בסיס הפלטפורמה הזו צפוי בשנת 2023.

בנוסף, פורד ופולקסווגן יפתחו יחדיו, באמצעות חברת ההזנק המשותפת Argo AI, מערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות. Argo AI היא חברת הזנק שקמה לפני מספר לא רב של שנים בה פורד השקיעה לפני כשלוש שנים מיליארד דולר. אשתקד, פולקסווגן נכנסה כמשקיעה נוספת בחברה באמצעות השקעה של 2.3 מיליארד דולר, כחלק בלתי נפרד מהסכם שיתוף פעולה עם פורד בתחום התחבורה האוטונומית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.