עדיין לא חדשה לחלוטין, אלא מתיחת פנים, פחות קרבית, יותר סולידית מבחוץ ומבפנים.

פורד מונדיאו החדשה - מתיחת פנים עם שינויי עיקרי במנועים ותיבת ההילוכים

פורד מונדיאו החדשה

החשיפה הרשמית והמלאה של הפורד מונדיאו החדשה, תתרחש בתערוכת מוסקבה באוגוסט 2010. בנתיים, פורד מאפשרת לנו להציץ רק מבחוץ אל המונדיאו החדשה 2011. מבחוץ אין מהפכות אלא רק עדכון ישור קו מודרני. המונדיאו מתחדשת בגריל חדש עם תוספת כרום (בגרסאות 4 דלתות וסטיישן, גריל שונה בגרסת ה-5 דלתות) לטעמנו לא ממש מוצלח. הפגוש הקדמי שונה במקצת עם כונס אוויר תחתון, הפעור "פה" גדול יותר ופנסי ערפל חדשים אשר כוללים יחידת תאורת LED לשעות היום. מאחור, השינוי קל יותר בעיקר, פנסים חדשים, גם כן עם תוספת של תאורת LED.

 

פורד מונדיאו 2011 - רשימת המנועים המלאה

פורד לא שחררה תמונות נוספת של תא הנוסעים, אך מבפנים מדובר על קונסולה מרכזית חדשה, שינוי משענת הדלתות ותאורת אווירה לאורך הדשבורד. השינוי הגדול ביותר במונדיאו החדשה , אלו המנועים החדשים. מנוע 2.0 ליטר טורבו מסדרת ecoboost בהספק של 237 כ"ס. מנוע זה שלא נחפש עד עכשיו רשמית, מאפשר ביצועים טובים יותר מגרסת ה-203 כ"ס של מנוע זה שהוצג בתחילת השנה, אך עם צריכת דלק זהה ופליטת מזהמים זהה של 179 גרם לקילומטר.

 

יחד עם היחידה החדשה, פורד שיפרה את שאר המנועים. מנוע 2.0 ליטר TDCi בהספקים של 113 כ"ס, 138 כ"ס ו-161 כ"ס. יחידת ה-2.2 ליטר טורבו דיזל שודרגה להספק של 197 כ"ס. יחד עם השיפור במנועים, תקבל המונדיאו המחודשת את תיבת ששת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה של פורד  (PowerShift). מה על מנוע ה-2.3 ליטר שנמכר אצלנו? לא ברור עדיין יתכן שאותו יחליף מנוע ה-2.0 ליטר טורבו בהספק 203 כ"ס. אין ספק כי השדרוגים המכניים מעלים את המונדיאו כיתה, המחירים לא פורסמו עדיין אז לא ברור אם תהיה תוספת למחיר, למרות שנראה שאכן תהיה עלייה קלה לאור השדרוגים.

 

גם אבזור בטיחותי חדש נכנס למשוואה כגון, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת מידע על נקודות מתות (בדומה לזו שבוולוו). בנוסף, פורד הוסיפה מערכת הנקראת תריס גריל אקטיבי (Active Grille Shutter ), המערכת מווסתת את זרימת האוויר בכונס האוויר הקדמי ע"י תריס הניתן לכוונון (לכיוון הרדיאטור) מה שמאפשר הקטנת הגרר, מאפשר למנוע להתחמם מהר יותר במזג אוויר קר ותורם לחיסכון בדלק.

 

השינוי בעיצוב, עבורנו נראה כהתקרבות לשוק האמריקאי, בעיקר לפורד טאורוס בארה”ב האחות הגולה של המנודיאו, שכן לפי פורד, כל הרכבים שלה מעתה יהיו רכבים עולמיים לכל השווקים בעולם, עם התאמות קטנות בלבד לכל שוק מקומי זה או אחר.

 

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.