2021 פורד פומה
פורד פומה.
2021 פורד פומה
פורד פומה.

דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, ממשיכה להרחיב את היצע דגמי פורד בישראל עם השקתו של הקרוסאובר העירוני פורד פומה המתחרה מול דגמים כגון רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק ועוד. פורד פומה ישווק בשלב זה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו 125 כ"ס, תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים (רטובים) ובשלוש רמות גימור. מחיר פורד פומה בישראל עומד על החל מ-127,900 ₪ ועד ל-144,900 ₪.

 

השם פומה שימש בעבר את פורד עבור גרסת קופה ייחודית וספורטיבית לפיאסטה, כעת הוא משמש עבור הקרוסאובר העירוני שלה השומר על הניחוח הספורטיבי של הדגם ההוא ואם זה לא מספיק לכם, יש גם רמות גימור עם חבילת ST ליין המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר, מהחוץ ומהפנים. הפומה החדש מבוסס על הפיאסטה החדשה, שעוד תגיע לישראל בשלב מאוחר יותר, אך הוא גדול ממנה משמעותית. לדגם אורך של 4,186 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,588 מ"מ ונפח תא מטען שימושי וגדול יחסית של 410 ליטר (456 ליטר ללא גלגל חלופי) עם רצפת תא מטען ניידת המאפשרת את שינוי גובה רצפת המטען (ליותר נפח או לתא מטען שטח עם קיפול המושבים מאחור).

 

2021 פורד פומה החדש
דינאמי למראה.

מתחת לרצפת תא המטען יש "בור" ענק שבפורד מכנים MegaBox, אפשר להשתמש בו כתא מטען נוסף ומוסתר או להובלת חפצים גבוהים כמו עציצים עד לגובה של 1.15 מטר. את רצפת תא המטען הניידת ניתן להסיר לחלוטין ולא תאלצו לחפש מקום עבורה שכן יש לה מקום ייעודי בגב המושבים מאחור. הכיסוי העליון של תא המטען גמיש כך שאין צורך להסירו כאשר מובילים חפצים גבוהים.

 

פורד פומה
MegaBox.

כאמור, הפומה החדש ישווק בשלב זה עם מנוע אחד בלבד, מדובר במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (EcoBoost) המוכר לנו מהפוקוס. המנוע מייצר הספק מרבי של 125 כ"ס המתקבל בין 4,500 עד 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ המתקבל בטווח של 1,400 עד 4,500 סל"ד (20.4 קג"מ בהאצה מלאה לזמן קצוב) - אלו נתונים המצביעים על מנוע גמיש במיוחד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים עם מצמדים רטובים, מדובר בתיבת הילוכים חדשה לחלוטין ולא זו הזכורה לרעה מהפוקוס. השימוש במצמדים רטובים משפר משמעותית את אמינות התיבה וכן מאפשר אופי פעולה חלק יותר. ביצועים: 0-100 קמ"ש בזמן של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 187 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.4 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

פורד פומה טיטניום
פורד פומה טיטניום.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי חבילות עיצוב (ו-10 צבעים שונים למרכב החיצוני). חבילת טיטניום מעניקה לדגם מראה אופנתי וחבילת ST ליין מעניקה לדגם מראה ספורטיבי. חבילת הטיטניום מתהדרת במגן גחון קדמי ודיפיוזר אחורי בצבע אפור מאט, בתי גלגלים בצבע שחור, עיצוב ייחודי לבתי פנסי הערפל, גימורי כרום בגריל, חצאיות הצד ופנסי הערפל וחישוקי סגסוגת "17 דו גווניים.

בחבילת ה-ST-Line נמצא עיצוב גריל שונה וקטן יותר עם שבכת רשת בגוון שחור מבריק, גימורים פנימיים שחורים ברקע פנסי החזית, פגושים וחצאיות צד ספורטיביים בצבע המרכב, בתי גלגלים בצבע המרכב, עיצוב ייחודי וספורטיבי בצידי הפגוש הקדמי, דיפיוזר אחורי, סופית מפלט מודגשת, וחישוקי סגסוגת "17 או "18 דו גווניים.

 

פורד פומה ST ליין
פורד פומה ST ליין.

הפומה משווקת בשלוש רמות גימור: רמת הגימור טיטניום כוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת "17, מולטימדיה "8 מקורית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בורר מצבי נהיגה, דיבורית BT, שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה היקפיים (קדמי, צד ואחור) ומצלמת חניה 180 מעלות, תאורת LED מלאה, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני אורות ועוד. בדגם זה ישנה אופציה לריפודי עור ועיסוי במושבים הקדמיים.

 

פורד פומה רמת גימור ST ליין
פורד פומה רמת גימור ST ליין.

רמת הגימור ST ליין מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, תקרה כהה, גלגל הגה ספורטיבי עם מנופי העברת הילוכים ותפירה באדום על ההגה והמושבים, כפתור התנעה ועוד. רמת הגימור הבכירה ST ליין X מוסיפה לרשימה מערכת שמע משודרגת של B&O עם 10 רמקולים, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, גימור פנים דמוי קרבון, ריפודי מושבים מעור משולב בבד, גג שמש פנורמי, חיישני גשם וחישוקי "18.

 

פורד פומה תא הנוסעים
מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.

מפרט הבטיחות בדגם עשיר מאוד וכל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הבטיחות Co Pilot 360 Plus הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת ערנות נהג, מערכת היגוי אקטיבי לסיוע בעת תמרון חירום להתחמקות מכשול ואור גבוה אוטומטי. 2021 פורד פומה - מפרט טכני מלא להורדה.

 

פורד פומה
פורד פומה.

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "אנחנו מתרגשים להתחיל בשיווק ה-PUMA, הנציג השובב של פורד בקבוצת הקרוסאוברים הקטנים, עם חווית נהיגה דינאמית, חבילות אבזור יוצאות דופן לקטגוריה ומראה ייחודי שגם מסמן את הכיוון שבו צועד היצרן. ה-PUMA הוא חיל החלוץ של FORD ל-2021, עם שורה ארוכה של דגמים מלהיבים, ומעוררי ציפייה, שיגיעו לאורך השנה".

2021 פורד פומה - מחירון:

פורד פומה 1.0 טורבו טיטניום אוטו' - 127,900 ₪

פורד פומה 1.0 טורבו ST ליין אוטו' - 133,900 ₪

פורד פומה 1.0 טורבו ST ליין X אוטו' - 144,900 ₪

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.