פורד חשפה היום תמונות ופרטים מלאים על הפוקוס RS500 הגרסה הקיצונית של ה-RS ממנה תייצר פורד רק 500 יחידות.

פורד פוקוס RS500 פורד פוקוס RS500 פורד פוקוס RS500

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

קצת לפני סיום היצור של הפוקוס הנוכחית, פורד יצרה גרסה מחוזקת של ה-RS בשם RS500 (שם מיטולוגי לפורד סיירה RS500). הפורד RS 500 תיוצר בסדרה מוגבלת של 500 יחידות בלבד ורק באירופה כאשר לכל מדינה מוקצת כמות ספורה של רכבים, למשל בריטניה בראש עם 101, צרפת 56, איטליה 45, גרמניה 55 (הרשימה המלאה באתר הרשמי של הפוקוס RS500).

 

מה שונה לעומת ה-RS הרגילה (והמצויינת)? לא הרבה, בשלדה ובמתלים לא נגעו זו בדיוק אותה RS עם מנוע שנושם יותר טוב. מצנן הביניים הוגדל, פילטר האוויר הוגדל, צינור הפליטה הוגדל ותוכנת ניהול המנוע שונתה בכדי להתאים לדרישות החדשות. כל השינויים הללו הביאו את מנוע ה-2.5 ליטר להספק שגדל ב-45 כ"ס ל-350 כ"ס ב-6000 סל"ד והמונט גדל ב2- קג"מ ל-46.9 קג"מ המושגים בין 2500-4500 סל"ד.

 

כל שיפורי הנשימה מביאים את הפוקוס RS500  מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות (שיפור של 3 עשריות השניה)  ושיפור של קמ"ש בודד במהירות המקסימלית שכעת מצביעה על 263 קמ"ש.

כיאה לרכב בסדרת יצור מוגבלת יש לא מעט תוספות למראה המבדיל מהגרסה הרגילה. זה מתחיל בצבע השחור מט שפותח במיוחד עבורה בשיתוף עם M3 (חברת מוצרכי הצריכה לא חטיבת M של ב.מ.וו), גימור שחור לחישוקים וקליפרים צבועים באדום. כיתוב RS500 בכל צידי הרכב.

 

מבפנים, כל הקונסולה המרכזית מצופה בחומר דמוי קרבון, כל התפרים צבועים באדום (לעומת כחול ב-RS)  ומושבי הרקארו עטופים בעור אדום כאופציה לבחירה. במרכז הקונסולה נמצאת לוחית מתכת המציינת את מספר הרכב בסדרת היצור המוגבלת.