פיג'ו חשפה הבוקר (ה') את פיג'ו 308 החדשה, דור שלישי למשפחתית האצ'בק של החברה המתחרה מול פולקסווגן גולף, פורד פוקוס ועוד ולראשונה, תשווק עם שתי יחידות הנעה היברידיות נטענות PHEV. פיג'ו 308 החדשה היא גם המכונית הראשונה של פיג'ו לשאת את הלוגו החדש של החברה. מקבוצת לובינסקי נמסר כי פיג'ו 308 החדשה תשווק בישראל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

פיג'ו 308 החדשה מבוססת על גרסה מעודכנת של פלטפורמת EMP2 אשר שימשה את הדגם היוצא. אחד החסרונות של הדגם היוצא היה המרווח המצומצם במושב האחורי ובזה פיג'ו טיפלה באמצעות הגדלה משמעותית של מידות הדגם, עם אורל של 436.7 ס"מ, רוחב של 185.2 ס"מ, גובה של 144.1 ס"מ ובסיס גלגלים של 267.5 ס"מ היא ארוכה יותר ב-11.4 ס"מ, רחבה יותר ב-3.7 ס"מ, נמוכה ב-2.0 ס"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 5.5 ס"מ משמעותיים במיוחד.

 

2022 פיג'ו 308 החדשה
מרווחת יותר לנוסעים.

המרווח לנוסעים מאחור שופר גם באמצעות הקטנה של תא המטען שנפחו עומד כעת על 412 ליטר, הפחתה של 58 ליטר לעומת הדגם היוצא. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו חלל אחסון נוסף בנפח של 28 ליטר ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,323 ליטר. בדגמי הפלאג-אין נפח תא המטען קטן יותר ועומד על 361 ליטר.

העיצוב החיצוני שומר מהפרופיל על קווי העיצוב המוכרים של הדגם הנוכחי, אך מלפנים ומאחור אנחנו פוגשים יישום של שפת העיצוב העדכנית של פיג'ו אותה פגשנו, לדוגמה, בפיג'ו 3008 המחודש. התוצאה היא מראה מודרני ובעל נוכחות שהייתה חסרה בדגם היוצא שהיה נחבא אל הכלים.

 

2022 פיג'ו 308 החדשה תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה חדשה.

תא הנוסעים מציג את עיצוב i-Cockpit בדור השלישי ומזכיר במידה רבה את עיצוב תא הנוסעים של פיג'ו 508 החדשה. פיג'ו מציינת שתא הנוסעים החדש לא רק מרווח יותר אלא גם שקט יותר בזכות שימוש נרחב יותר בחומרי בידוד רעשים וזכוכיות עבות יותר.במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "10 חדשה לחלוטין, עם חיבור אלחוטי לאנרואיד ואפל ותפעול קולי, ובמקום מקשי הקיצור הפיזיים בצורת קלידים כמו בשאר דגמי פיג'ו, נמצא כעת משטח מגע המכיל את אותם קיצורים - i-toggles. את מוט ההילוכים מחליף כעת מתג קטן וזה אפשר לפיג'ו להתקין קונסלה עם יותר חללי אחסון שימושיים ונמצא גם משטח טעינה אלחוטי במיקום ייעודי שלא תוסף מקום בתאי האחסון. בנוסף נמצא גם את גלגל ההגה החדש של פיג'ו ומעליו לוח מחוונים דיגיטלי "10 עם תצוגת 3D ברמות הגימור הגבוהות. לרשות רוכשי דגמי הפלאג-אין של הדגם תעמוד אפליקציה שתאפשר את איתור הרכב, ניהול הטעינה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.

 

פיג'ו 308 החדשה
מתג הילוכים חדש ומקום ייעודי למשטח הטעינה.

ברשימת האבזור נוכל למצוא בנוסף בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מערכת שמע מבית FOCAL עם 10 רמקולים, תאורת אווירה, חישוקי "16 עד "18, חבילת גימור GT ספורטיבית, ריפודי עור משולב באלקנטרה או עור נאפה מלא, עיסוי למושבים הקדמיים, חימום למושבים ולהגה, מפתח חכם, הטייה של מראות הצד בשילוב לרוורס, שקעי USB לטעינה מלפנים ומאחור, אופציה לתאורת לד-מטריקס מתקדמת ועוד, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות ועוד.

 

מנועים מעודכנים ושני דגמי פלאג-אין:

כצפוי, פיג'ו 308 החדשה ממשיכה עם מנועי הבנזין והדיזל המוכרים, 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 110 כ"ס, עם תיבת 6 הילוכים ידנית, או 130 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. היצע מנועי הדיזל כולל את מנוע ה- 1.5 ליטר טורבו דיזל BlueHDi בהספק של 130 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

 

2022 פיג'ו 308 החדשה HYBRID
שני דגמי פלאג-אין עם טווח חשמלי של כ-60 קילומטר.

היצע דגמי הפלאג-אין הייבריד PHEV כולל שתי יחידות הנעה, שתיהן על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס המשולב תיבת 8 הילוכים אוטומטית, בגרסה ייעודית להנעה היברידית. לגרסת הפלאג-אין הבסיסית HYBRID 180 e-EAT8 הספק כולל של 180 כ"ס ולגרסה הבכירה יותר HYBRID 225 e-EAT8 המוכרת לנו גם מפיג'ו 3008 לדוגמה הספק מרבי של 225 כ"ס

 

בשני הדגמים נמצא סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 12.4kWh המאפשרת לדגמים טווח נסיעה חשמלי 60 ק"מ בדגם הבסיס ו-58 ק"מ בדגם הפלאג-אין הבכיר. הדגם מצויד כסטנדרט במטען פנימי בהספק של 3.7kW אותו יוכלו הרוכשים לשדרג בתוספת תשלום למטען בהספק של עד 7.4kW, שדרוג המטען הפנימי מאפשר טעינה מלאה בזמן של שעה ו-55 דקות.

בטיחות:

פיג'ו ציידה את ה- 308 החדשה במבחר עשיר ומתקדם של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה סמי אוטונומית. אז כמובן שנמצא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בדור החדש המערכת זכתה להרחבה כך שכעת היא כוללת מעבר נתיב אוטונומי בהפעלת האיתות (70-180 קמ"ש), שימוש במצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי כגון האטה לפני סיבובים (עד 180 קמ"ש) ומערכת זיהוי התמרורים תאפשר בלחיצת כפתור להתאים את מהירות הנסיעה למהירות המותרת.

 

2022 פיג'ו 308 החדשה
מפרט מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

בנוסף נמצא מערכת ניטור שטח מת חדשה מאפשרת זיהוי רכבים במרחק של עד 75 מטר מאחורי הרכב עם היגוי אקטיבי למניעה של מעבר מסוכן, ניטור תנועה חוצה מאחור, מצלמת 360 מעלות, מצלמת רוורס 180 מעלות באיכות HD, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (7-140 קמ"ש בגרסה הבכירה), בקרת ערנות נהג, אור גבוה אוטומטי ועוד. מה שכן חסר זו כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע שלצידו, דבר שיפחית מציון הבטיחות של הדגם.