לאחר שחשפה בחודש יוני האחרון את הפיקנטו 2021 החדשה (מתיחת פנים) בגרסתה לשוק האירופי, קיה החלה כעת בשיווק הדגם ביבשת הישנה, מה שמאפשר לנו לקבל לראשונה את נתוני צריכת הדלק והביצועים עם יחידות ההנעה החדשות של הדגם. לישראל, הפיקנטו המחודשת צפויה להגיע רק בתחילת השנה הבאה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

קיה התקינה בפיקנטו 2021 שלושה מנועים חדשים מסדרת מנועי Smartstream החדשה של יונדאי-קיה, נתוני ההספק אולי לא השנתנו אך מדובר במנועים עם מערכת הזרקה (DPFI) ותזמון שסתומים חדשה ומתקדמת יותר המאפשרים להציג הפחתה משמעותית בפליטת מזהמים וצריכת הדלק. חידוש משמעותי נוסף הוא החלפת תיבת הארבעה הילוכים אוטומטית של הדגם בתיבת 5 הילוכים רובוטית AMT, בדיוק כפי שפגשנו ב-i10 החדשה. נתוני צריכת הדלק הם לפי התקן הישן לצורך השוואה.

 

2021 קיה פיקנטו X ליין החדשה
פיקנטו X ליין החדשה.

מנוע הבסיס הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 67 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 10.0 קג"מ ב-3,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 14.6 שניות או 17.2 שניות ומהירות מרבית של 161 קמ"ש או 159 קמ"ש, בהתאמה. לדגם צריכת דלק עירונית של 20.8 ק"מ לליטר או 18.9 ק"מ לליטר ובינעירונית של 24.4 ק"מ לליטר או 22.2 ק"מ לליטר בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.7 ק"מ או 20.8 ק"מ לליטר, בהתאמה.

 

2021 קיה פיקנטו החדשה
ללא שינוי משמעותי בדגמים הרגילים.

את מנוע ה-1.25 ליטר מחליף מנוע 1.2 ליטר בעל נתונים דומים עם 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד. גם את מנוע זה ניתן לקבל עם תיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 12.5 שניות או 15.7 שניות ומהירות מרבית של 173 קמ"ש או 172 קמ"ש בהתאמה. לדגם צריכת דלק עירונית של 17.2 ק"מ לליטר או 18.2 ק"מ לליטר ובינעירונית של 23.2 ק"מ לליטר או 22.2 ק"מ לליטר בהתאמה.צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. בהשוואה לדגם הנוכחי מדובר שיפור של כ-15 עד 20 אחוז בצריכת הדלק, אך נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגם האוטומטי נפגע משמעותית - 15.7 שניות בדגם החדש לעומת 13.7 שניות בדגם היוצא. 

 

2021 קיה פיקנטו החדשה תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה חדשה.

המנוע הבכיר בהיצע, המשווק רק בדגמי X ליין או GT ליין, הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI שככל הנראה שוב לא יעשה עלייה שכן גם כעת הוא משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד. למנוע זה הספק מרבי של 100 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,000 סל"ד. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.3 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש, צריכת דלק עירונית של 17.8 ק"מ לליטר, צריכת דלק בינעירונית של 24.4 ק"מ לליטר וצריכת דלק משולבת של 21.7 ק"מ לליטר.

מעבר למנועים החדשים, הפיקנטו המחודשת בגרסאות הרגילות שומרת על העיצוב המוכר, למעט אופציה לקבל את הפנסים ה-Full LED החדשים, קדמיים ואחוריים, של דגמי ה-GT ליין וה- X ליין המחודשים. שני הדגמים האחרונים כבר זכו לעדכון מקיף לעיצוב החיצוני עם עיצובים חדשים לפגושים, עיצוב חדש לגריל הקדמי, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ("14 עד "16) וכאמור גם פנסים מעודכנים עם תאורת LED מלאה וחתימת תאורת יום חדשה. בכל הדגמים נוכל למצוא כעת מבחר רחב יותר של צבעים למרכב.

 

2021 קיה פיקנטו X ליין החדשה
פיקנטו X ליין החדשה.

בתא הנוסעים נמצא מערכת מולטימדיה "8 חדשה ומתקדמת יותר המחליפה את מערכת ה-"7 של הדגם הנוכחי וכן מסך "4.2 חדש בלוח המחוונים. שדרוג נוסף הוא אופציות חדשות לשילובי צבעים בתא הנוסעים וריפודי מושבים חדשים. גם מפרט הבטיחות שודרג והפיקנטו כוללת כעת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ובקרת ערנות נהג.