קופרה לאון תשווק מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 245 כ"ס, אך גם עם מנוע טורבו 2.0 ליטר בהספקים של 245 עד 310 כ"ס, כולל גרסת הנעה כפולה בדגם הסטיישן. 

 

קופרה חשפה הערב בברצלונה את הקופרה לאון, גרסת ביצועים לסיאט לאון 2020 החדשה המושקת תחת מותג קופרה, מותג הביצועים העצמאי של סיאט. מהדור הקודם של הקופרה לאון (סיאט לאון קופרה ליתר דיוק) נמכרו כ-44,000 יחידות כך שזו החדשה צריכה למלא נעליים גדולות יחסית, במיוחד שזו הפעם הראשונה בה הדגם משווק תחת מותג הביצועים קופרה. שיווק הדגם באירופה יחל רק ברבעון האחרון של השנה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

קופרה לאון תשווק עם ארבע יחידות הנעה, כולל מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 245 כ"ס אותה כבר פגשנו בגולף GTE החדשה ונפגוש גם באוקטביה RS החדשה. דגם החמש דלתות האצ'בק של הקופרה לאון ישווק עם הנעה קדמית בלבד ועם מבחר של שלוש יחידות הנעה: מנוע 2.0 טורבו בהספקים של 245 כ"ס או 300 כ"ס ובדגם היברידי פלאג-אין עם 245 כ"ס. דגם הסטיישן של הקופרה לאון (ספורט-טורר) ישווק עם אותן יחידות הנעה אך גם בדגם הנעה כפולה 4Drive עם הספק מרבי של 310 כ"ס. בשלב זה קופרה עדיין לא מפרסמת את נתוני הביצועים של הדגם, אך היא מציינת כי לדגם הסטיישן עם ההנעה הכפולה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-5 שניות".

 

קופרה לאון סטיישן
קופרה לאון - גם בדגם סטיישן שבספק אם נפגוש בישראל.

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין שבדגם מבוססת על מנוע 1.4TSI עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ ותיבת שישה הילוכים DSG בה משולב המנוע החשמלי, בהספק של 115 כ"ס. ההספק הכולל של המערכת עומד כאמור על 245 כ"ס והמומנט המרבי על 40.8 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ. טעינת הסוללה משקע ביתי דורשת המתנה של כ-6 שעות, עמדת טעינה ביתית תקצר במחצית את זמן הטעינה.

מנוע ה-2.0TSI של הדגם הוא גרסה מעודכנת של מנעו EA888 המוכר והוא ישווק בשלוש גרסאות הספק: 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ, 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ ו-310 כ"ס ו-40.8 קג"מ - כאמור רק בדגם הסטיישן עם הנעה כפולה. המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG, שכמו בלאון החדשה היא בעלת תפעול הילוכים אלקטרוני, ובכל הדגמים נמצא דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני VAQ. בשלב זה, קופרה לא מזכירה שימוש בתיבת הילוכים ידנית.

 

קופרה לאון תא הנוסעים
קופרה לאון.

קופרה העניקה לחזיתה של הלאון מראה אגרסיבי באמצעות כונסי אוויר גדולים ובולטים בצידי הפגוש הקדמי ואת הגריל הקדמי המושחר והרחב יותר מעטר כמובן סמל הברונזה הבולט של קופרה. היינו מצפים לחתימת תאורת יום שונה בפנסים הראשיים שתייחד את דגמי קופרה אך זו זהה לגרסאות הרגילות של הלאון. בנוסף נמצא עיצוב ספורטיבי יותר לפגוש האחורי עם דיפיוזר קטן ו- 4 סופיות אגזוז, בגימור ברונזה/נחושת כמובן, חצאיות צד וכן מראות צד בשחור. את העיצוב החיצוני חותמים חישוקי סגסוגת בעיצוב ייחודי וכמובן, עם נגיעות צבע ברונזה. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בתאורת LED מלאה.

 

קופרה לאון 2020 החדשה
לא תתקשו להזות את הגרסה ההיברידית עם החישוקים הייחודיים.

את הגרסה ההיברידית של הקופרה לאון קל לזהות באמצעות העיצוב הייחודי והאווירודינמי של חישוקי הגלגלים וכמובן, תוספת של שקע טעינה הממוקם על הכנף הקדמית בצד הנהג. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בתאורת LED מלאה, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, מערכות בטיחות מתקדמות, תאורת אווירה, בקרת אקלים, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה מתקדמת ועוד. מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה, מערכת Emergency Assist 3.0 המביאה את הרכב לעצירה מלאה במקרה שהנהג לא מגיב ועוד.

 

קופרה לאון 2020 תא הנוסעים
מושבי ספורט וגימור בצבע ברונזה.

תא הנוסעים של הקופרה לאון זהה בעיצובו למה שפגשנו בלאון הרגילה, אך הוא זכה למספר אלמנטים עיצוביים המייחדים אותו משאר דגמי הלאון. זה כולל גרפיקה ייחודית ללוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25) והתאמה של התצוגה לדגם ביצועים, כך גם במערכת המולטימדיה. זו האחרונה בעלת מסך מגע בגודל "10 וכוללת תפעול קולי טבעי (יש לומר פעמיים HOLA בכדי להכניס את המערכת להאזנה) הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (בחיבור אלחוטי) יחד עם עדכונים OTA באמצעות e-SIM. בנוסף נמצא מושבי ספורט/באקט אוחזים, תקרה כהה, דוושות מתכת ועוד. גלגל ההגה של הקופרה לאון זכה לתוספת של שני כפתורים, מימין כפתור התנעה ומשמאל מעבר מהיר למצב נהיגה קופרה.

 

2020 קופרה לאון
קופרה לאון.

בקופרה מציינים כי שלדת ה-MQB של הדגם זכתה למגוון חיזוקים ושדרוגים לעומת הדגם היוצא כך שהיא מציעה התנגדות גבוהה יותר לפיתול מבעבר. הדגם נשען על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור ומערכת  בולמים אדפטיביים DCC עם 4 מצבי כיול/קשיחות לבחירת הנהג. הכיול הספורטיבי יותר לעומת הלאון הנמיך את המרכב ב-25 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור. הקופרה לאון נשענת כסטנדרט על חישוקי סגסוגת "18, אותם ניתן לשדרג לקוטר "19, וכל הדגמים מצוידים במערכת בלימה של ברמבו עם צלחות בלימה קדמיות בקוטר של 370 מ"מ. 

לקופרה לאון האצ'בק אורך של 4.37 מטר, רוחב של 1.80 מטר, גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 2.69 מטר, לדגם הסטיישן מידות זהות למעט מידת האורך העומדת על 4.64 מטר. הקופרה לאון לא תשווק במרכב 3 דלתות כמו בדגם היוצא שכן הלאון החדשה כבר לא משווקת בתצורת מרכב זו.