כשנה לאחר שהציגה את הפורמנטור (Formentor) כקונספט מוכן לייצור, קופרה מציגה כעת את גרסת הייצור של הדגם המהווה את הדגם הייחודי הראשון של המותג שלא משותף עם דגמי סיאט הרגילים, כדוגמת הקופרה לאון או הקופרה אטקה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בניגוד לקונספט שהוצג עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בלבד, דגם הייצור של הפורמנטור מצויד בנוסף גם במנוע בנזין רגיל: 2.0 ליטר טורבו  בהספק של 310 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ המשודך להנעה כפולה 4Drive כסטנדרט. הגרסה ההיברידית  פלאג-אין מוכרת לנו גם היא מהקופרה לאון החדשה וזהה למה שהוצג עם הקונספט לדגם: שילוב של מנוע 1.4 ליטר טורבו 150 כ"ס עם מנוע חשמלי 114 כ"ס היוצרים יחדיו מערכת הנעה היבירדית בהספק כולל של 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבת DSG ומאחורי ההגה נמצא מנופי העברת הילוכים לתפעול ידני של התיבה. בשלב זה קופרה לא חושפת עדיין את נתוני הביצועים או צריכת הדלק. 

 

קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור - שונה רק במעט מהקונספט לדגם.

העיצוב החיצוני השתנה רק במעט לעומת הקונספט לדגם ורק בפרטים הקטנים, כגון שבכה שונה לגריל הקדמי וכנס האוויר בתחתית הפגוש, דיפיוזר שונה וצנועה יותר בתחתית הפגוש האחורי או הדגשה בצבע ברונזה, הצבע הרשמי של קופה, על חישוקי הגלגלים. אלו האחרונים בגודל של "19, מאחוריהם מותקנת מערכת בלימה של ברמבו. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מגוון של 7 צבעים, כולל שלושה צבעים ייחודיים, כמו האפור גרפן בגימור מט שמופיע בתמונות.

 

קופרה פורמנטור
מערכת בלימה של ברמבו כסטנדרט.

לקופרה פורמנטור, המבוסס על פלטפורמת MQB, אורך של 4,450 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ, גובה של 1,511 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ, כלומר בעיקר ארוך ונמוך יותר ב-9 ס"מ מסיאט אטקה אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-42 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 450 ליטר. הפורמנטור מצויד כסטנדרט בבולמים אדפטיביים (DCC) המאפשרים לנהג בחירה מבין מספר מצבי קשיחות.

 

קופרה פורמנטור תא הנוסעים
תא הנוסעים זהה למה שפגשנו בקופרה לאון - למעט מספר נגיעות עיצוב ייחודיות.

תא הנוסעים נותר זהה למה שפגשנו בדגם הקונספט ולמרות שמדובר בדגם ייחודי לקופרה, תא הנוסעים כאן זהה למוכר לנו מסיאט לאון החדשה, למעט מספק נגיעות עיצוב ייחודיות המעניקות לתא הנוסעים של הפורמנטור מראה יוקרתי יותר, כמו העיטוף הייחודי של הדשבורד. כמו בקופרה לאון, על גלגל ההגה נוכל למצוא שני כפתורים ייחודיים - כפתור התנעה וכפתור שליטה מהירה על בורר מצבי הנהיגה - ומושבי ספורט באקט המוצעים בדגם כסטנדרט. תאורת האווירה לאורך הדשבורד והדלתות משמשת גם את מערכת ניטור השטח המת כך שקל יותר לזהות שיש רכב בשטח המת לעומת הנורה הקטנה המותקנת בחלק החיצוני של מראות הצד.

 

קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור.

כמו בלאון החדשה נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, כניסות USB טייפ C, שליטה באמצעות מגע על התאורה משמאל להגה ועוד. במרכז הדבשורד נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך "12 (בלאון עד "10) הכוללת הרחבה לאפל קאר-פליי (בחיבור אלחוטי) ואנדרואיד אוטו. בתחתית המסך המרכזי נמצא פס מגע לשליטה על בקרת האקלים באמצעות החלקה של האצבע על הפס. בנוסף נמצא שפע של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2, בדיוק כפי שפגשנו בלאון החדשה.

השיווק של הקופרה פורמנטור יחל רק ברבעון האחרון של 2020, כך שאל תצפו לדגם לפני 2021 וגם אל תצפו למחיר תחרותי שכן הדגם צפוי להיות יקר יותר מהקופרה אטקה שמחירו מתחיל ב-250 אלף שקל.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location