קורוס, מיזם הרכב של החברה לישראל בבעלות עידן עופר וצ'רי הסינית, עם מכונית ראשונה לז'נבה 2013 ועיצוב גרמני.

קורוס תציג את המשפחתית הראשונה שלה בעוד 4 חודשים

אם עד עכשיו נהגנו לגחך על מכוניות סיניות המנסות לחדור לשוק האירופאי, קורוס (QOROS) הסינית – מיזם הרכב של החברה לישראל וצ'רי – מתכננת, לפחות בכל הקשור לעיצוב, להתחרות ישירות ביצרניות מגרמניה כאשר היא חושפת לראשונה את עיצוב דגם הסדאן הראשון של החברה שיוצג בתערוכת ז'נבה במרץ 2013.

 

בכדי להציב תחרות של ממש לתעשיית הרכב האירופאית, קורוס איגדה צוות פיתוח בינלאומי המורכב מבחירים לשעבר בתעשיית הרכב האירופאית. ראש מחלקת ההנדסה בקורוס, קלאוס שמידט, היה בעברו המהנדס הראשי של פלטפורמות וביצועי רכב ב-ב.מ.וו. ראש מחלקת פיתוח רכבים, פיטר מטקין, היה בעברו המהנדס הראשי בתחום זה ביגואר.

 

על שפת העיצוב של דגמי החברה, אחראי לא אחר מאשר גרט וולקר הילדבראנד, האיש שאחראי על מיני החדשה של ב.מ.וו. עם מעצב ראשי שכזה, לא מפתיע לראות רמזים ל-ב.מ.וו בעיצובה של המשפחתית הראשונה של קורוס, כאשר הפנסים מאחור מזכירים באופן ברור את הגרפיקה שתמצאו בפנסי הבלימה של ב.מ.וו.

 

 

קורוס צפויה להציג בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2013) שלושה דגמים חדשים, משפחתית סדאן, מיניוואן וקרוסאובר. בכוונת החברה לשווק בתחילה את הדגמים הן באירופה והן בסין, שוק הרכב הגדול בעולם כיום.

 

אחת השאלות הגדולות היא, האם החברה לישראל מתכננת להציל את בטרפלייס גם באמצעות מיזם זה והצגתם של רכבים חשמליים מתוצרת קורוס עם סוללה מתחלפת. שני המיזמים דרך אגב, נולדו בערך באותו הזמן.

 

מיזם המכוניות "Qoros”, הוקם בשנת 2007 בידי יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר – צ'רי, ביחד עם החברה לישראל בראשות של עידן עופר. עד היום הושקעו במיזם כחצי מיליארד דולר. נשיא החברה הוא הסיני Guo Qian שהיה אחראי בין היתר על הקמת המיזם המשותף BAIC-Hyundai, המייצר את מכוניות יונדאי לשוק הסיני.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.