BYD SEAL
BYD סיל.
BYD SEAL
BYD סיל.

אתמול התבשרנו על תחילת הפעילות של BYD הסינית בישראל בתחום הרכבים הפרטיים, את הרכבים של BYD תשווק חברת שלמה מוטורס שהיא מיזם משותף של קבוצת שלמה, המייבאת כבר מזה 10 שנים את האוטובוסים של BYD לישראל, וקבוצת אלייד המחזיקה בצ'מפיון מוטורס. 

 

לחברת BYD מבחר גדול של רכבים חשמליים, 13 במספר, מרביתם אמנם הם הסבה של דגמי בנזין להנעה חשמלית אך ברשות החברה יש כיום כבר מספר לא קטן של דגמים המבוססים על פלטפורמה ייעודית מתקדמת לרכבים חשמליים עם כל מה שאפשר לצפות לו מרכב חשמלי מודרני כמו עדכוני OTA, מערכות בטיחות מתקדמות, תפעול קולי, טעינה מהירה ועוד. רק נזכיר כי BYD החלה את דרכה בשנת 1995 בחברה לפיתוח וייצור סוללות לרכבים חשמליים וכיום היא נחשבת ליצרן הרביעי בגודלו בעולם בתחום הסוללות לרכבים חשמליים. 

 

BYD דולפין
BYD דולפין - חשמלית קומפקטית במחיר נגיש.

ריכזנו עבורכם את הדגמים החשמליים היותר מעניינים של BYD שאת חלקם לפחות, נפגוש בוודאות כאן בישראל. זה אולי גם המקום לציין כי BYD היא מהחברות היותר מקוריות בשוק הסיני כך שלא תמצאו כאן אלמנטים המוכרים לכם מרכבים אחרים אלא דווקא המון רעיונות שונים ומקוריים, במיוחד בכל הקשור לעיצוב תא הנוסעים של דגמי החברה. 

 

BYD Dolphine: 

BYD דולפין היא ככל הנראה אחת המכוניות היותר מעניינות של BYD, לא כי היא הכי מתקדמת מבין דגמי BYD אלא דווקא כי הוא פשוטה יחסית ונולדה בכדי לספק פתרון תחבורה חשמלי במחיר נגיש על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית. בשוק הסיני, מחירה של BYD דולפין זול משמעותית מזה של ג'ילי גיאומטרי C בסכום של כ-15,000 שקל בממוצע כך שאתם יכולים להבין שמדובר ברכב שלאחר תשלום המס יוכל לגרד את תחום ה-110 אלף שקל. מעבר לעבודה זו, מדובר באחד הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בשוק הסיני ובדגם שתוכנן מראש להיות משווק באופן גלובלי. 

 

BYD דולפין
BYD דולפין.

 

BYD דולפין היא מכונית האצ’בק עם חתימה חיצונית של קצת יותר מסופרמיני ממוצעת עם אך מרווח של משפחתית צנועה בזכות הפלטפורמה החשמלית. לדגם אורך של 4.15 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 345 ליטר עד 1,310 ליטר.

 

הדגם משווק עם שתי יחידות הנעה חשמליות ושתי סוללות לבחירה. כל דגמי הבסיס מצוידים במנוע חשמלי קדמי בהספק של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-10.5 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש, והגרסה המיוחדת של הדגם משווקת עם מנוע בהספק של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. רוכשי הדגם יכולים לבחור בין סוללה (מקוררת נוזל) בקיבלות של 30.7kWh או 44.9kWh כך שטווח הנסיעה עומד על 301 ק"מ או 405 ק"מ בהתאמה - בתקן NEDC המיושן. BYD דולפין עושה שימוש בסוללות בלייד (Blade) המתקדמות של החברה, סוללת מסוג LFP, וטעינה מהירה של הסוללות אפשרית עד להספק של 40kW או 60kW בהתאמה, זה לא נשמע הרבה אך ביחס לגודל הסוללה זה מאפשר טעינה של 20-80% בחצי שעה. 

BYD Han:

אם BYD דולפין היא מכונית עממית במחיר נגיש, BYD האן נמצאת בצד השני של הסקאלה ונחשבת כיום לספינת הדגל החשמלית של BYD אשר הוצגה בשנת 2020. דגם זה לא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ובשוק הסיני הדגם משווק גם עם הנעה היברידית פלאג-אין. BYD האן היא מכונית סאלון לכל דבר ועניין עם אורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. 

 

BYD האן
BYD האן - רכב סאלון חשמלי.

BYD האן משווקת עם שתי יחידות הנעה, זו הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי אחד בהספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ולמהירות מרבית של 185 קמ"ש. הדגמים הבכירים מצוידים בהנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק מרבי של 517 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, כאן זה כבר מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות. 

 

BYD האן
BYD האן.

בשני הדגמים נמצא סוללה גדולה בקיבלות של 85.4kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 715 ק"מ בדגמי ההנעה האחורית או 610 ק"מ בדגמי ההנעה הכפולה, גם כאן קחו בחשבון שמדובר בתקן הסיני שהוא אופטימי מאוד לגבי טווח הנסיעה. בכל מקרה אנחנו עדיין מסתכלים על רכב עם טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. 

BYD Seal:

BYD סיל היא המכונית החשמלית החדשה והמתקדמת ביותר של BYD אותה החברה תחל לשווק רק בהמשך השנה. הדגם מתבסס על פלטפורמת e-platform 3.0 החדשה של החברה ועל הדור העדכני של סוללות הבלייד של החברה וכל זה אמור לאפשר לדגם להתחרות ישירות בטסלה מודל 3. לדגם אורך של 4.80 מטר, רוחב של 1.87 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. 

 

BYD סיל
BYD סיל - מתחרה ישירה לטסלה מודל 3.

BYD תשווק את הסיל עם שלוש יחידות הנעה לבחירה: דגם הנעה אחורי בסיסי עם 201 כ"ס ו-31.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות), דגם הנעה אחורית משודרג עם 313 כ"ס ו-36.7 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.9 שניות) ודגם הנעה כפולה בכיר עם 530 כ"ס ו-68.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-3.8 שניות). כל הדגמים מוגבלים למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

 

לדגם הבסיס סוללה בקיבלות של 61.4kWh המספקת טווח נסיעה של 550 ק"מ ולשני הדגמים הבכירים יותר סוללה בקיבלות של 82.5kWh המאפשרת טווח נסיעה של 700 ק"מ או 650 ק"מ בהתאמה. כרגיל, קחו בחשבון שמדובר בתקן צריכת אנרגיה סיני שהוא רחוק מתנאי אמת. טעינה מהירה של הסוללות אפשרית בהספק של 110kW או 150kW כך שנדרשת המתנה של חצי שעה לטעינה של עד 80%. טעינה ביתית מתבצעת באמצעות מטען פנימי בהספק של 11kW. 

 

BYD סיל
BYD סיל.

לצד כל זה נמצא עיצוב חיצוני מודרני ומלטוש, תא נוסעים מרווח ועשיר בחומרים ואבזור, כולל מסך מרכזי ענק "15.6 המסתובב על צירו בין מצב אנכי לאופקי, לוח מחוונים דיגיטלי, שני משטחי טעינה, מערכת שמע מבית Dynaudio עם 12 רמקולים, תפעול קולי, עדכוני OTA, קישוריות 5G, שליטה מרחוק ועוד, יחד עם מבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות. 

BYD Atto 3:

BYD אטו 3 הוא קרוסאובר קומפקטי למהדרין כדוגמת קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, רק עם הנעה חשמלית כמובן. הדגם מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, הנעה קדמית, וגם הוא עושה שימוש בסוללות הבלייד של BYD עם טכנולוגיית V2L להפעלת מכשירים חשמליים משקע הטעינה בהספק של עד 2.2kW.  לדגם אורך של 4.45 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.61 מטר ובסיס גלגלים של 2.72 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 440 ליטר עד 1,340 ליטר. 

 

BYD Atto 3
BYD Atto 3.

הדגם משווק עם יחידת הנעה חשמלית אחת, מחוץ לשוק הסיני, עם מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. רוכשי הדגם יכולים לבחור מבין שתי סוללות, האחת בקיבלות של 49.9kW המאפשרת טווח נסיעה של 345 ק"מ בתקן WLTP המערבי והשנייה בקיבלות של 60.5kWh המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בהספקים של 70kWh או 80kWh בהתאם לגודל הסוללה. 

 

BYD Atto 3
BYD Atto 3.

כמובן שלצד זה נמצא את כל מה שמצפים לו מרכב מודרני, מולטימדיה "12.8 מסתובבת עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, שקעי USB מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים חשמליים, לוח מחוונים דיגיטלי "5, דלת תא מטען חשמלית, תאורת LED מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, מפתח חכם, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד. 

 

מחירים? בהתאם למחירי הדגם בשוק האוסטרלי, שם הדגם כבר יצא לדרך, אתם יכולים לצפות לתמחור בגזרת ה-160-170 אלף שקל. 

BYD D1:

BYD D1 הוא מיניוואן קומפקטי חביב למראה ורכב אידאלי למשפחה בזכות בסיס גלגלים ענק של 2.80 מטר המספק מרווח עצום לנוסעים מאחור על אורך קל לתמרון עירוני של 4.39 מטר בלבד. הדגם הזה לא נפגוש בישראל, גם כי התצורה הזו כבר מזמן לא חביבה על הצרכן הישראלי (או העולמי) וגם כי הדגם תוכנן  מראש עבור חברת הסעות מקומית, למרות שגם בישראל הדגם הזה יכול להיות מונית אידאלית בזכות דלתות הזזה והמרווח הגדול מאחור. 

 

BYD D1
BYD D1.

הדגם משווק עם יחידת הנעה אחת בלבד, מנוע חשמלי קדמי בהספק של 135 כ"ס ומומנט מרבי של 18.6 קג"מ. עם סוללה בקיבולת של 53.6kWh לדגם טווח נסיעה של 418 ק"מ בתקן NEDC. 

 

BYD Tang:

BYD טאנג הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון של BYD שהגיע לאירופה, שם הוא משווק מאז שנת 2020 במספר מצומצם של מדינות. בניגוד לשאר הדגמים כאן מדובר בדגם בנזין שעבר הסבה להנעה חשמלי. BYD טאנג הוא קרוסאובר 5-7 מושבים ובתחילת הדרך הרסה החשמלית הייתה זהה ויזואלית לדגמי הבנזין אך לאחרונה הדגם החשמלי זכה למתיחת פנים שהעניקה לו מראה ייחודי משלו. 

 

BYD טאנג
BYD טאנג.

BYD טאנג הוא קרוסאובר גדול ממדים באורך של 4.90 מטר, רוחב של 1.95 מטר, גובה של 1.72 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, כך שמדובר ברכב הגדול יותר מרכבים כגון קיה סורנטו, למעט בסיס הגלגלים הזהה. 

 

BYD טאנג
BYD טאנג.

BYD טאנג משווק כיום עם שתי יחידות הנעה, מנוע חשמלי יחיד בהספק של 245 כ”ס ומומנט של 35.7 קג”מ או בדגם הנעה כפולה חזק במיוחד עם 517 כ”ס ו- 71.3 קג”מ, לדגם הביצועים הזה נתון תאוצה 0-100 קמ”ש של 4.4 שניות. BYD מאפשרת לרכוש את הדגם עם סוללה בקיבלות של 90.3kWh המאפשרת טווח נסיעה של 600 ק"מ או עם סוללה בקיבולת ענק של 108.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 730 ק"מ בדגם הנעה קדמית או 635 ק"מ בדגם ההנעה הכפולה.  BYD טאנג הוא רכב יקר, בגזרת ה-400 פלוס אלף שקל, כך שאל תצפו לפגוש את הדגם בישראל, בשלב זה לפחות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 39

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar