בחודש מרץ האחרון ב.מ.וו חשפה לראשונה את גרסת הייצור של ה- i4, הרכב החשמלי החדש של ב.מ.וו המבוסס על הדור הבא של סדרה 4 גראן קופה, וכעת אנחנו נחשפים לראשונה אל עיצוב תא הנוסעים של הדגם אותו ב.מ.וו תשיק באירופה וארה"ב בהמשך השנה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

תא הנוסעים של ב.מ.וו i4 הוא שילוב של המוכר לנו מסדרה 4 החדשה לטכנולוגיה שפגשנו לאחרונה בקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX, בעיקר בכל הקשור למערכת iDrive8 החדשה הכוללת שני מסכים קמורים, מסך מגע מרכזי בגודל של "14.1 המחובר תחת מסגרת אחת למסך של לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל של "12.3. בכדי להתאים את מערכת iDrive8 ב.מ.וו עיצבה מחדש את חלקו העליון של הדשבורד, כולל פתחי המיזוג המרכזיים משם ב.מ.וו הוציאה את ממשק השליטה הפיזי על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. השליטה על כל המערכות האלו מתבצעת במערכת iDrive 8 דרך מסך המגע או באמצעות פקודה קולית.

 

ב.מ.וו מערכת iDrive 8
מערכת iDrive 8.

מערכת iDrive8 מציגה מגוון רחב של שדרוגים כולל כמובן ממשק גרפי חדש, תפעול קולי טבעי מתקדם יותר המזהה הקשרים וכמובן שאי אפשר כיום בלי טכנולוגיית AI המזהה דפוסים חוזרים של הנהג ויוצרת עבורו פרופיל אישי מותאם הנשמר בענן כך שלא משנה באיזה רכב של ב.מ.וו תנהגו, כל עוד הוא מצויד במערכת iDrive8, תזכו לחווית שימוש דומה. זה כולל לא רק את הדברים המובנים כמו כיוון המושבים או מראות הצד, אלא גם דברים שהנהג מבצע לפי מיקום או זמן. בנוסף המערכת אוספת מידע מכל הרכבים של החברה וכך לומדת דפוסים שונים גם לפי אזורים גלובליים, לדוגמה, ומבצעת עדכונים למערכת בהתאם. אם לדוגמה במדינה מסוימת מרבית הנהגים קובעים במערכת בקרת האקלים טמפרטורה של 20 מעלות כאשר בחוץ 40 מעלות, אז המערכת תדאג להפעיל כך את בקרת האקלים באזור זה מבלי שהנהג יצטרך לעשות דבר.

 

ב.מ.וו i4 תא הנוסעים
ב.מ.וו i4.

בחודש יולי הקרוב ב.מ.וו תחשוף פרטים נוספים על ה-i4 החדשה כאשר היא תציג את הדגם לשוק האמריקאי. מה שאנחנו יודעים עד לרגע זה הוא שהגרסה הבכירה של הדגם תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-590 ק"מ, היא מצוידת בשני מנועים חשמליים ועם הספק כולל של 530 כ"ס לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-4 שניות (נתון לא סופי). בנוסף, לדגם תהיה יכולת טעינה מהירה עד להספק של 200kW המאפשרת בטעינה של 10 דקות להוסיף כ-120 ק"מ לטווח הנסיעה.