בטקס שכלל המון גאווה לאומית, ארדואן הציג את שני הרכבים החשמליים הראשונים של טורקיה בייצור עצמי.

 

בטקס רב הוד שנערך בהשתתפותו של נשיא טורקיה ארדואן, נחשפו שני הרכבים הראשונים של TOGG, רכבים חשמליים בייצור טורקי עצמאי הכוללים בשלב זה קרוסאובר חשמלי ומשפחתית סדאן חשמלית. בטורקיה פועלת אמנם תעשיית רכב משמעותית כולל מספר פסי הרכבה גדולים, טויוטה קורולה לדוגמה מגיעה אלינו משם, אך לטורקיה אין מותג רכב עצמאי- עד היום.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

"אנחנו כבר לא צריכים לרכוש רישיון או אישור מאף אחד, אנחנו נקבע את כל המפרט בעצמנו", ציין ארדואן בטקס. כרגיל אצל ארדואן, הטקס היה מלא בסיסמאות מלאות פאתוס וגאווה לאומית כגון "הם הצליחו למנוע את הייצור של ה-Devrim, אך הם לא יצליחו למנוע את הייצור של הרכבים האלו" בהתייחסו לרכב העצמאי הראשון של טורקיה (Devrim) משנת 1961 שלא עבר את שלב אב הטיפוס.

 

גם משפחתית סדאן
גם משפחתית סדאן חשמלית.

TOGG היא איחוד של 5 יצרנים טורקיים עליו הכריז ארדואן בנובמבר 2017 והבעלות על הקניין הרוחני החברה שייך לממשל הטורקי כך שמי שירצה בעתיד למכור סמל טורקי, יצטרך את האישור של הממשל. היעד שהוצב לחברה הוא ייצור ושיווק של רכבים חשמליים החל משנת 2021 (והצגת אב טיפוס בשנת 2019). עד שנת 2030 החברה תציג עוד 3 דגמים בנוסף לשניים המוצגים זה עתה ויעד המכירות לשנים הקרובות עומד על 175,000 רכבים בשנה.

 

מרווח מאוד מאחור
מרווח מאוד מאחור.

בשלה זה אמור, TOGG מציגה שני דגמים ראשונים בגזרת סגמנט C, כלומר קרוסאובר המתחרה בדגמים כגון קיה ספורטאז' ומשפחתית המתחרה בגזרה של בדגמים כגון טויוטה קורולה. העיצוב החיצוני של הדגמים מוצלח למדי, לא מפתיע בהתחשב בכך שסדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה הייתה אחראית על עיצוב הדגמים.

 

תא נוסעים מרובה מסכים
תא נוסעים מרובה מסכים.

לשני הדגמים מערכת הנעה חשמלית זהה, האחת עם הספק כולל של 400 כ"ס - שני מנועים חשמליים להנעה כפולה - והשנייה, עם מנוע חשמלי אחד בלבד, בהספק של 200 כ"ס. לפי נשיא החברה, הגרסה החזקה יותר של הדגם מציעה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות וטווח נסיעה חשמלי של כ-500 ק"מ. כל הדגמים מצוידים באפשרות לטעינה מהירה בהספק של 150kW המאפשרת טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. הגרסה החלשה יותר מציעה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות וטווח נסיעה חשמלי של כ-300 ק"מ.

 

TOGG SUV
עיצוב מבית פינינפארינה.

ההצצה אל תא הנוסעים של הדגמים חלקית בלבד ועדיין על הצד הקונספטואלי יחסית, אך גם לא משהו שהוא רחוק מפס הייצור. הדשבורד בנוי ממפלס עליון המכיל 3 מסכים מסכים, אחד עבור לוח המחוונים, שני עבור מערכת המולטימדיה ושלישי עבור הנוסע שלצד הנהג. המפלס התחתון מכיל מסך מגע לשליטה על מערכת בקרת האקלים וחימום/קירור המושבים. השליטה על מערכת המולטימדיה מתבצעת גם באמצעות חוגה מרכזית iDrive סטייל.

 

TOGG SUV
TOGG SUV.

הדגמים מצוידים בשלל חיישנים ומצלמות שבעתיד יאפשרו לעדכן את הרכב לנהיגה אוטונומית ברמה 3, בשלב השיווק הדגמים יציעו נהיגה אוטונומית ברמה 2 שתאפשר לדוגמה נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר. הדגם מצויד בנוסף בתקשורת V2X שתאפשר לרכב "לדבר" עם רכבים אחרים או תשתיות, כגון רמזורים. שדרוגים למערכת יבוצעו OTA ובחברה מבטיחים שדרוגים נוספים כאשר תושלם פריסת טכנולוגיית התקשורת 5G. הדגמים מצוידים בנוסף בטכנולוגיה הולגרפית ובתצוגה של מציאות רבודה.

 

תא נוסעים מרובה מסכים
תא נוסעים מודרני.

אם אתם שואלים למקור שם המותג, TOGG, אז בניגוד למקובל אין כאן כל משמעות מיוחדת אלא פשוט ראשי תיבות של המיזם Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu - מיזם טורקי משותף לייצור רכב. 

תגובות (16)

This comment was minimized by the moderator on the site

לא רע בכלל ובעיקר, עוד הוכחה שתעשיית הרכב המסורתית עשתה טעות שפנתה להנעה באמצעות סוללות ולא באמצעות מימן. אתם יכולים לשכוח משמות כמו סובארו, מאזדה, דאצ'יה וכו', מותגים רבים פשוט הולכים להיעלם,...

לא רע בכלל ובעיקר, עוד הוכחה שתעשיית הרכב המסורתית עשתה טעות שפנתה להנעה באמצעות סוללות ולא באמצעות מימן. אתם יכולים לשכוח משמות כמו סובארו, מאזדה, דאצ'יה וכו', מותגים רבים פשוט הולכים להיעלם, הסינים יקברו את כולם.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

צודק חלקית. דאציה לא תעלם הי שייכת לרנו ולניסן. ולאחרונה קנו גם את מיצובישי.

This comment was minimized by the moderator on the site

לוי, דאצ'יה לא שייכת לרנו או לניסאן.
דאצ'יה זה רכב פח, שנכנס לשוק הישראלי רק 2016 ועד להשקת מודל 2018 אפילו לא היה לו גיר אוטומטי.
זו חברה רומנית, שמשתמשת במנוע של רנו.
לדוגמא הדאסטר של דאצ'יה,...

לוי, דאצ'יה לא שייכת לרנו או לניסאן.
דאצ'יה זה רכב פח, שנכנס לשוק הישראלי רק 2016 ועד להשקת מודל 2018 אפילו לא היה לו גיר אוטומטי.
זו חברה רומנית, שמשתמשת במנוע של רנו.
לדוגמא הדאסטר של דאצ'יה, הSUV שלהם, הוא רק מנוע בנפח 1.4, ולבניגוד לרכבי הSUV שאנחנו מכירים, אין לו תכונת 4X4...
הדבר הכי אידאלי בדאצ'יה הוא המחיר...

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

דאצ'יה היא חברה בת של רנו-ניסאן.
הם נכנסו לשוק ב-2015, דגמים אוטומטיים יש מ-2017.
כל הרכבים שלהם מבוססים על מכלולים של רנו וניסאן כולל מנועים ופלטפורמות.
לדאסטר ישנם גרסאות עם 4X4 - זו מערכת...

דאצ'יה היא חברה בת של רנו-ניסאן.
הם נכנסו לשוק ב-2015, דגמים אוטומטיים יש מ-2017.
כל הרכבים שלהם מבוססים על מכלולים של רנו וניסאן כולל מנועים ופלטפורמות.
לדאסטר ישנם גרסאות עם 4X4 - זו מערכת מפיתוח של ניסאן במקור.
רואים שאין לך מושג במה שרשמת... אבל בדבר אחד צדקת, הכי אידאלי אצלם הוא המחיר.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

אז בוא אגלה לך סוד. דאצ'יה נכנסה לשוק הישראלי ב-2016 (החברה הוקמה ב1966 ברומניה) והרכב הראשון של דאצ'יה עלה לכביש ב1970... בחו"ל עדיין אין רכבים אוטומטיים של דאצ'יה.
הדגמים האוטומטיים הם רק בארץ,...

אז בוא אגלה לך סוד. דאצ'יה נכנסה לשוק הישראלי ב-2016 (החברה הוקמה ב1966 ברומניה) והרכב הראשון של דאצ'יה עלה לכביש ב1970... בחו"ל עדיין אין רכבים אוטומטיים של דאצ'יה.
הדגמים האוטומטיים הם רק בארץ, אחרי שראו שלא מצליחים למכור דגמים עם גיר ידני. (ההיכרות שלי עם דאצ'יה היא הרבה לפני שדאצ'יה הגיעה לארץ.).

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

הגיע הזמן שתתעדכן, קרו הרבה דברים משנת 1966. דאצ'יה שייכת לרנו, זאת עובדה.
בחלק לא מבוטל מהעולם רכבי דאצ'יה נמכרים עם סמל של רנו.

This comment was minimized by the moderator on the site

The company was founded in 1966, and has been a subsidiary of the French car manufacturer Renault since 1999
יש מדינות שרכבים שלהם גם נמכרים בתור רנו....

This comment was minimized by the moderator on the site

עוד סוגייה לגניבת פטנט מצד טורקיה.

הרכב הנ"ל הוא הפינינפארינה (Pininfarina) האיטלקי.

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/hybrid-kinetic-k550-und-k750-elektro-suv-doppelaufschlag/

This comment was minimized by the moderator on the site

היטלר ארדואן עושה בית ספר לכל העולם, ורק הישראלים העלובים ממשיכים לטוס טורקיש ולפרנס את הנאצים החדשים

This comment was minimized by the moderator on the site

טעינת הרכב תתבצע מאחור והמערכת תהיה אוטונומית דיקטטורית המשתלטת על הנהג והנוסעים,
בשלב ראשון יבצעו הטורקים ניסיון על הכורדים ולאחר מכן על שאר העולם.

This comment was minimized by the moderator on the site

רק לי הקרוסאובר מזכיר את מרצדס EQC???

This comment was minimized by the moderator on the site

לא לקנות תוצרת טורקיה שימכרו ללוב

This comment was minimized by the moderator on the site

טויוטה קורולה רב המכר בישראל הוא תוצרת טורקיה.

There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location