מרצדס C קלאס קופה החדשה היא מיני S קלאס קופה מבחוץ ו-C קלאס סדאן מבפנים. גרסת ה-AMG של הדגם תוצע עם 510 כ"ס.

2015 מרצדס C קלאס קופה החדשה
2015 מרצדס C קלאס קופה החדשה - מיני S קלאס קופה.

מרצדס מסירה את הלוט מעל מרצדס C קלאס קופה החדשה אשר תוצג בחודש הבא בבכורה עולמית בתערוכת פרנקפורט וצפויה לנחות בישראל עוד לפני סוף השנה. C קלאס קופה החדשה, המתחרה באודי A5 (דגם חדש בקרוב) וב-ב.מ.וו סדרה 4, מוצגת כשנה ושמונה חודשים לאחר שהוצגה גרסת הסדאן של הדגם ורק 4 שנים לאחר שהוצגה ה-C קלאס קופה הראשונה.

 

כפי שה-C קלאס סדאן החדשה עוצבה בהשראת ה-S קלאס סדאן הבכירה, כך גם ה-C קלאס קופה עוצבה בהשראת ה-S קלאס קופה המרהיבה, אך בניגוד לזו האחרונה, ה-C קלאס קופה שומרת על קורת B המרכזית לטובת קשיחות המרכב (כפי שכל המתחרות הישירות שלה עושות)  - קצת פחות מרשים למראה.

 

מרצדס C קלאס קופה החדשה מבוססת על אותה פלטפורמת MRA המודולרית של מרצדס ולשני הדגמים אותו בסיס גלגלים של 2.84 מטר – תוספת של 80 מ"מ לעומת הדגם היוצא. אל האורך נוספו 95 מ"מ ולמידת הרוחב נוספו 40 מ"מ המבטיחים מרווח משופר לנוסעים.  

 

דגם הקופה, המצויד כסטנדרט בקפיצי פלדה, הונמך ב-15 מ"מ לעומת דגם הסדאן והוא מוצע בשתי תצורות כיול מתלים לבחירת הרוכשים (כולל בולמים אדפטיביים) וכאופציה, מרצדס מציעה את הדגם עם מתלי אוויר AIRMATIC הנשלטים באמצעות בורר מצבי נהיגה בעל 5 מצבים השולטים על המתלים, ההיגוי, תיבת ההילוכים והמנוע. 

 

2015 מרצדס C קלאס קופה החדשה

 

תא הנוסעים זהה בעיצובו למוכר לנו מה-C קלאס אך נבדל ממנו במושבים שעוצבו במיוחד עבור הדגם עם משענות ראש אינטגרליות ומאחור נמצא שני מושבים בלבד. הנוסעים מלפנים ייהנו מזרוע חשמלית "המגישה" לנהג את חגורת הבטיחות עם התנעת הרכב - סטנדרט. מערכת המוטלימדיה ברכב היא מהדור העדכני של מרצדס וכוללת מסך מרכזי "8 וכן אפשרת לצפייה במפות של גוגל או שימוש באינטרנט הסלולרי עבור גלישה דרך המסך (כאשר הרכב עומד בלבד) ועוד.

 

עם תחילת השיווק של הדגם הוא יוצע עם ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. מנוע הבנזין הבסיסי בדגם C180  קופה הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק מרבי של 156 כ"ס, מעליו נמצא את מנוע ה-2.0 טורבו של מרצדס שיוצע בשלושה הספקים של 184 כ"ס, 211 כ"ס ו-245 כ"ס בדגם C300 קופה. היצע מנועי הדיזל מבוסס על מנוע ה- 2.1 טורבו דיזל המוכר של החברה שיוצע בהספק של 170 כ"ס בדגם C220d (מרצדס הפסיקה את השימוש בכיתוב CDI) ו-204 כ"ס בדגם C250d.

 

 

מנועים אלו ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים או 9 הילוכים אוטו'. לפי מרצדס, הדגם חסכוני יותר בכ-27% לעומת הדגם היוצא. מנועי הבסיס מוצעים בגרסת הנעה אחורית בלבד, המנועים החזקים יותר יוצעו כאופציה עם הנעה כפולה 4MATIC.  בהמשך מרצדס צפויה להציע את הדגם גם עם מנועי V6 ובתערוכת פרנקפורט היא תציג את גרסת הביצועים של הדגם, C63 AMG קופה, שכמו ה-C63 AMG סדאן תצויד במנוע V8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטר עם 476 כ"ס בגרסת הבסיס ו-510 כ"ס בגרסת ה-S.

 

כמו בכל דגמי מרצדס, גם ב-C קלאס קופה החדשה נוכל למצוא שפע של מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות כגון DISTRONIC PLUS הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אקטיבי הפועלות במהירויות של 0-200 קמ"ש ומאפשרת למעשה סוג של נהיגה אוטונומית. במהירויות של עד 130 קמ"ש המערכת מאפשרת מעקב אחר הרכב שמלפנים גם כאשר סימון הנתיבים לא ברור. מערכת בקרת האקלים מסונכרנת עם מערכת הניווט ובכל נסיעה במנהרה היא מונעת אפשרות של כניסת אוויר חיצוני לרכב.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.