טויוטה ראב4 החדש ינחת אצלנו בתחילת 2016, יחד עם גרסה היברידית חדשה המציעה 197 כ"ס וצריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר.

2016 טויוטה ראב 4 היברידי
2016 טויוטה ראב 4 - מתיחת פנים וגרסה היברידית חסכונית.

טויוטה חושפת בתערוכת פרנקפורט את הראב4 החדש לשנת 2016 (מתיחת פנים) בגרסתו לשוק האירופאי. החידוש העיקרי בדגמי 2016 המעודכנים של הראב4 הוא בגרסה היברידית המציעה צריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר המוצעת לראשונה אי פעם בדגם ומה שהופך את הראב4 לקרוסאובר הקומפקטי ההיברידי הראשון בסגמנט.

 

אל העיצוב המחודש של הראב4 נחשפנו כבר מוקדם יותר השנה בתערוכת ניו יורק, שם טויוטה חשפה לראשונה את מתיחת הפנים לדגם. השינויים העיקריים הם עיצוב חדש לחזית הדגם בהשראת שפת העיצוב העדכנית לדגם, פנסים ראשיים בטכנולוגיית LED (אופציה) יחד עם עדכון קל לפגוש האחורי ולפנסים האחוריים המבוססים כעת על תאורת LED.

 

הראב4 ההיברידי עושה שימוש במערכת ההנעה ההיברידית המוכרת מהקאמרי ההיברידית, מערכת המבוססת על מנוע בנפח 2.5 ליטר במחזור אטקינסון, מנוע חשמלי קדמי, גנרטור, סוללת ניקל-מטאל הידריד עם 204 תאים ויחידות בקרה לניהול המערכת.

 

למערכת הספק כולל של 197 כ"ס, דבר המעניק לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת לפי טויוטה על 20.4 ק"מ לליטר, פליטת ה-CO2 עומדת על 115 גרם/ק"מ.

 

הראב4 ההיברידי מסוגלת לנסוע למרחק קצר על בסיס הסוללות בלבד, בטויוטה עדיין לא מציינים את הטווח. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת העברה רציפה E-CVT ולרשות הנהג בחירה בין 4 מצבי הנעה: רגיל, חסכוני, ספורט וחשמלי מלא EV.  

 

הראב4 ההיברידי יוצע גם בגרסת הנעה כפולה AWD הכוללת מנוע חשמלי נוסף בהספק של 67 כ"ס המותקן מאחור, תצורה המוכרת מלקסוס RX ונקראת בטויוטה  E-Four. המנוע האחורי פועל באופן עצמאי ומניע את הגלגלים מאחור בהתאם למצב האחיזה. כושר הגרירה של גרסה זו עומד על 1650 ק"ג.

 

2016 טויוטה ראב4 החדש - תא הנוסעים
הראב4 החדש יציע תא נוסעים שקט יותר.

 

הראב4 יוצע בנוסף עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל חדש בהספק מרבי של 143 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. מנוע ה-2.0 ליטר בנזין המוכר של הדגם עודכן לתקן יורו 6 והוא מייצר כמו בעבר הספק מרבי של 151 כ"ס ומומנט מרבי של 19.9 קג"מ. טויוטה לא מציינת את נתוני צריכת הדלק או הביצועים של גרסה זו. 

 

עם מתיחת הפנים לדגם, טויוטה חיזקה את השלדה בראב4 באמצעות תוספת של נקודות ריתוך, התקינה בולמים וקפיצים חדשים לטובת שיפור נוחות הנסיעה והיציבות הכיוונית בקו ישר. גם מערכת ההיגוי שודרגה והיא מציעה "תחושת היגוי" משופרת.

 

תא הנוסעים של הראב4 המחודש יציע חווית נסיעה שקטה יותר באמצעות תוספת נכבדה של חומרי בידוד רעשים ברצפת התא, מתחת למושב האחורי (רעשי צמיגים וצינור מפלט), בדלתות ובדשבורד (רעשי מנוע ותיבת הילוכים). בנוסף לכך, טויוטה עדכנה בתא הנוסעים את לוח המחוונים הכולל עתה מסך "4.2 TFT, עדכנה את עיצוב סביבת מוט ההילוכים והקונסולה המרכזית ושדרגה את מראה ואיכות הגימור בדגם.

 

בתחום הבטיחות, דגמי 2016 המחודשים של הראב4 מקבלים את מערכת הבטיחות החדשה של טויוטה TSS- Toyota Safety Sense, בגרסתה המתקדמת יותר. המערכת כוללת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, מערכת קדם תאונה, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורי אזהרה ומעבר אוטו' בין תאורת מעבר לדרך (אור גבוה/נמוך). בנוסף לכך, טויוטה מציעה עם הדגם מערכת מצלמות המספקות תמונת 360 מעלות סביב הרכב.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.