2022  טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X.
2022  טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X.

טויוטה חשפה הבוקר (ו') את האייגו X, הרכב העירוני החדש של טויוטה המחליף את האייגו הנוכחית וכפי שאתם יכולים לראות בתמונות, האייגו החדשה עלתה על עקבים לטובת מראה של קרוסאובר ולכן גם נוספה האות X לשם הדגם. האייגו החדשה תשווק באירופה במהלך שנת 2022 וכמובן שאנחנו מצפים לפגוש את הדגם גם כאן בישראל.

 

לשם התזכורת, הדור הנוכחי של האייגו (וגם הקודם) הוא חלק משלישיית דגמים הזהים הכוללת את פיג'ו 108 וסיטרואן C1. בקבוצת סטלנטיס החליטו בשלב זה להפסיק את הייצור של שני הדגמים העירוניים האלו אלו ולכן טויוטה נאלצה לתכנן ולייצר בעצמה את האייגו X החדשה.

 

2022 טויוטה אייגו X
עיצוב בסגנון קרוסאובר.

האייגו X מבוססת על הקונספט אייגו X פרולוג אותה טויוטה הציגה אשתקד והיא נותרה נאמנה למדי לשפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט. האייגו X נשענת על פלטפורמת GA-B החדשה של טויוטה, פלטפורמה המשמשת גם את היאריס ואת היאריס קרוס. לדגם אורך של 3,700 מ"מ, רוחב של 1,740 מ"מ, גובה של 1,540 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,430 מ"מ, מדובר בגידול משמעותי מאוד לעומת האייגו הנוכחית עם תוספת של 235 מ"מ לאורך, 125 מ"מ לרוחב, 80 מ"מ לגובה, 90 מ"מ לבסיס הגלגלים ומושב הנהג ממוקם 55 מ"מ גבוה יותר. אלו מידות שהפוכות את הדגם לרכב גדול ומרווח יותר גם מהפיקנטו, לדוגמה. נפח תא המטען גדל משמעותית ב-60 ליטר אך הוא עדיין קטן כמובן עם נפח של 231 ליטר בלבד או 829 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

2022 טויוטה אייגו X תא הנוסעים
תא נוסעים מרווח יותר.

האייגו X תשווק עם מנוע אחד בלבד, 1.0 ליטר שלושה צילינדרים. למנוע הספק מרבי של 72 כ"ס ומומנט מרבי של 9.5 קג"מ והוא משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבת S-CVT רציפה המחליפה את תיבת ה-5 הילוכים הרובוטית של הדגם הנוכחית וכאן מדובר בשדרוג משמעותי לכל מי שמעדיף תיבת הילוכים אוטומטית. לדגם צריכת דלק משולבת של 21.3 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

לעיצוב החיצוני דמוי SUV תורמים חישוקי "17 או "18 בהם מצויד הדגם, גדלים שלא תמצאו ברכב אחר מהסגמנט בו מתחרה הדגם. כפי שאתם רואים בתמונות רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מספר סגנונות עיצוב (Cardamom, Chilli, Ginger או Juniper) ולכולם צבע דו גווני ואופציה לגג אריג נגלל. הדגם מצויד כסטנדרט בתאורת LED ולמרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, דלת תא מטען מזכוכית, פנסים אחוריים אנכיים וחלונות אחוריים שלא ניתנים לפתיחה מלאה ממשיכים מהדגם היוצא.

 

2022 טויוטה אייגו X
מנוע 1.0 ליטר מעודכן ולראשונה עם תיבת הילוכים CVT רציפה.

גם חלקי פח חשופים בתא הנוסעים הם אלמנט שממשיך מהדגם היוצא אך מעבר לכך תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין והוא מספק לנוסעים את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כך שלא מדובר ברכב עירוני בסיסי. בין היתר נוכל למצוא בדגם מולטימדיה "9 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לסלולרי ועדכוני OTA, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים, גלגל הגה עם כפתורים מלאים, מערכת שמע של JBL ועוד.

  

2022 טויוטה אייגו X
מגוון סגנונות עיצוב לבחירה.

גם תחום הבטיחות לא נעדר מהדגם. טויוטה ציידה את הדגם במערכת TSS הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת סיוע אקטיבית להיגוי בעת תמרון חירום ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.