DS, מותג היוקרה של סיטרואן, חושף הערב את רכב הסאלון היוקרתי הראשון של המותג, DS9, המגיע לאחר שני הקרוסאוברים של המותג, DS3 קרוסבק הקטן ו-DS7 קרוסבק הבכיר יותר. DS9 תיוצר באופן בלעדי בסין, שוק היעד העיקרי של הדגם, ומשם היא תשווק לשאר העולם. מכונית הסאלון האחרונה מבית סיטרואן הייתה ה-C6 המרהיבה למראה עם הנוחות יוצאת הדופן, אך גם היא הייתה עוד כישלון של קבוצת PSA לחזור לשוק רכבי הסאלון ולא בטוח שה-DS9 תוכל להצליח היכן שהאחרות נכשלו במילוי המשימה הלא פשוטה הזו. 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

DS9 היא אמנם קרובה במידותיה למכונית סאלון, כגון אודי A6, בזכות אורך של 4.93 מטר, רוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.895, אך בפועל וגם מבחינת התמחור היא צפויה להתחרות סגמנט אחד מטה מול אודי A4 או מרצדס C קלאס. DS9 מבוססת על פלטפורמת EMP2 המשמשת גם את ה-508 וסביר להניח, כי הדגם מבוסס למעשה על פיג'ו 508L - הגרסה הארוכה של הדגם המיועדת לשוק הסיני בלבד.

 

DS9
DS9 - מכונית סאלון שתתחרה במרצדס C קלאס.

מבחר של שלוש מערכות הנעה היברידיות E-TENSE ישווקו עם הדגם, כולן מבוססות על מנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבת 8 הילוכים אוטו'. הגרסה הראשונה שתשווק עם הדגם היא הגרסה המוכרת לנו מדגמי פיג'ו HYBRID, מערכת עם הספק כולל של 225 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המאפשר נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש. בדגם זה נמצא סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 11.9kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 40 עד 50 ק"מ - בתקן WLTP.

 

בהמשך, נפגוש בדגם את הגרסה הבכירה ביותר המציעה הנעה כפולה והספק כולל של 360 כ"ס, זו גרסה משודרגת של מערכת HYBRID4 של פיג'ו, וכן גרסת ביניים עם הספק כולל של 250 כ"ס. מי שירצה מנוע בנזין מסורתי יוכלו לקבל את הדגם עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 225 כ"ס, מנוע המוכר לנו פיג'ו 508 GT, וגם הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

DS9
תשווק עם שלוש מערכות הנעה היברידיות.

חזית הדגם מציגה את העיצוב המוכר לנו מה-DS7, אך קווי העיצוב הכלליים מזכירים מאוד את עיצוב הקופה-סדאן של ה-508 פאסטבק. כיאה למותג פרימיום, ולמותג DS בפרט, העיצוב החיצוני כולל אלמנטים ייחודיים כגון ידיות דלתות הנשלפות חשמלית מגוף הרכב, יחידות תאורה בעיצוב ייחודי, פס הקישוט הנמתח לאורך מכסה המנוע, פנסי איתות על הקורות של השמשה האחורית, כמחווה למיקום פנסי האיתות בסיטרואן DS המקורית, ועוד. בניגוד ל-508 ורכבי פרימיום רבים, חלונות הצד כוללים מסגרת קשיחה.

 

DS9 תא הנוסעים
תא נוסעים עשיר למראה ועשיר באבזור.

עיצוב תא הנוסעים דומה מאוד למוכר לנו מה-DS7 וגם כאן אלמנט המעוינים מאפיין את עיצוב תא הנוסעים יחד עם שימוש בחומרים עשירים למראה כגון אלקנטרה או עור לאורך הדשבורד והדלתות או השעון האנלוגי במרכז הדשבורד. כמו ב-DS7, גם רוכשי ה-DS9 יוכלו לבחור מבין מספר סגנונות עיצוב, על שם רובעים מפורסמים בפריז, כאשר כל סגנון משנה משהו בעיצוב החיצוני ומציע שילוב חומרים וצבעים שונה בתא הנוסעים.

 

DS9 תא הנוסעים
DS9.

לצד החומרים העשירים DS מציעה גם שפע של טכנולוגיה ומערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכות נהיגה סמי-אוטונומית ברמה 2. בין היתר נוכל למצוא את מערכת Active Scan שסורקת את פני השטח לפני הרכב ומתאימה את קשיחות הבולמים בהתאם, נהיגה סמי-אוטונומית בטווח מהירויות של 0-180 קמ"ש (הנהג עדיין חייב להשאיר את הידיים על ההגה), מערכת ראיית לילה, ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית, מערכת תאורה ראית LED אדפטיבית, כניסה והתנעה של הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי, מערכת שמע של Focal ועוד.

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location